Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Batteristatus: fulladet andre dag 0730 i dag. Moderat bruk telefonen anslår nå 22t56 minutter gjenstående bruk.

 

Batteristatus etter 3,5 time med alt påkoblet, men lite meget bruk: 85%

Ikke spilt musikk, ingen videoer, 3 e-poster, 3 SMS. Wi-Fi-produkter og mobildata står på.

Status her på femte dag:

Fulladet 06:50.

3 e-poster, 0 SMS, 2 korte telefonsamtaler. Tilkoblet Wifi og always-on aktivert:

89% batteri.

 

Min HTC M8 ville vel ligget på rundt 70% på samme tidspunkt, tenker jeg. Den var som regel nede på 15% en times tid etter at jeg var hjemme fra jobb.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812387491234

 

Batteristatus: fulladet andre dag 0730 i dag. Moderat bruk telefonen anslår nå 22t56 minutter gjenstående bruk.

 

Batteristatus etter 3,5 time med alt påkoblet, men lite meget bruk: 85%

Ikke spilt musikk, ingen videoer, 3 e-poster, 3 SMS. Wi-Fi-produkter og mobildata står på.

Status her på femte dag:

Fulladet 06:50.

3 e-poster, 0 SMS, 2 korte telefonsamtaler. Tilkoblet Wifi og always-on aktivert:

89% batteri.

 

Min HTC M8 ville vel ligget på rundt 70% på samme tidspunkt, tenker jeg. Den var som regel nede på 15% en times tid etter at jeg var hjemme fra jobb.

 

 

Min var fulladet i går kveld før jeg la meg (rundt midnatt) - eposter, fb, twitter og spotify på hele bussturen til jobb (30 min ca). Flere eposter, to sms, twitter på do :) pluss en 10 min telefonsamtale - nå er min også på 89%... Jeg kjører stort sett det samme hjem igjen pluss til/fra trening senere på kvelden (20-30 min m/tbanen. inkludert et par telefonsamtaler underveis), og har stort sett 50-60% igjen før jeg legger den til lading en time før jeg legger meg. Sjekk at du ikke har noe annet gående som suger strøm - personlig har jeg ganske lite apper installert/som brukes ofte.

Endret av Slettet+9812387491234
Lenke til kommentar

 

 

Jeg sitter å vurderer S7 Edge men jeg har ett punkt som jeg lurer litt på :

 

Jeg har idag en iPhone 6S Plus , batteritiden på denne mobilen er bedre enn det meste jeg har hatt før , med medium til hard bruk har jeg 40-50% batteri igjen på kvelden , vil S7 edge matche dette ?

 

Dette er ett av de viktigste punktene for meg når jeg velger ny telefon og vil helst ikke ha en telefon med dårligere batteritid enn 6Sen.

 

Vil gjerne høre fra noen som har hatt/har begge telefonene og kan dele erfaringer.

 

Hva ligger bak motivasjonen for å bytte til S7 Edge? Batteritiden er nok ikke bedre enn Iphone 6/s Plus, men Samsung har et par andre fordeler som både trådløs hurtiglading og standard hurtiglader som følger med. 

 

Les: http://www.phonearena.com/reviews/Samsung-Galaxy-S7-edge-vs-Apple-iPhone-6s-Plus_id4168/page/4

 

Motivasjonen er nok hovedsakelig den mer kompakte formen (screen to body) og mindre vekt. 

Kan godta noe dårligere batteri , så lenge det er en telefon som holder en hel dag med tung bruk om det skulle være behov for det.

 

 

Det gjør den. Jeg bruker den mye og har ingen problem...Savner ikke min iphone en plass. Dette er den beste jeg noen gang har brukt uten tvil. Hilsen mange årig iphone bruker

Endret av maczip
Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på. Fra en som bare har hatt smarttelefon i ett år.

 

Det at batteriet ikke kan byttes på S7: Det vil jo svekkes etter hvert, ikke sant? Hvor lenge før man begynner å merke at det svekkes? Og hvor mye vil man merke det?

 

Jeg vil jo helst ha mobilen i noen år, men det er jo ikke så attraktivt hvis batteriet blir merkbart svakere med tiden.

 

Red.: Og her er en litt mer balansert og edruelig omtale: http://arstechnica.com/gadgets/2016/03/samsung-galaxy-s7-and-s7-edge-review-the-galaxy-s6-2-0/.

Endret av Whitestar127
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812387491234

hjeeelp.....kobler S7 Edge til min Win7 pc men får ikke kontakt?

Første gang jeg koblet til så fikk jeg en boks der pc søkte etter drivere hos Windows update men dette ble mislykket etter noen minutter.

Nå skjer det ingenting når jeg kobler usb ut og inn igjen......

Noen tips?

 

Kanskje installering av KIES hjelper? http://www.samsung.com/no/support/usefulsoftware/KIES/

Lenke til kommentar

 

Noen andre som synes telefonen trekker unormalt mye strøm om natta? Jeg husker når jeg fikk S6 Edge at den kanskje ikke brukte mer enn 2-3% i løpet av en normal natt dersom den lå i ro med både WIFI og mobildata aktiv. Nå har jeg hatt S7 Edge siden fredag og har opplevd at den bruker mellom 10 og 20% strøm i løpet av en normal natt, helt uten bruk. Er det always on-displayet som gjør det, eller har jeg en rogue-app som ligger og stjeler batteri? 

 

 

 

Hva er forskjellen på å lagre som RAW, jpg osv? Kvaliteten? Og er RAW som beholder beste kvaliteten?

 

.jpg er komprimerte bildefiler, RAW er ukomprimerte og beholder alle detaljer (grådig enkelt forklart). Langt bedre/enklere å redigere bilder i RAW-format.

 

Jeg har også trøbbel med batteribruk på min S7 Edge, men enda mer ekstremt, gjorde det samme som du og la telefonen fra 100% oppladet til dvale overnatten, i sju tiden i morges var den nede på under 50% på batteriet. Når jeg sjekket hva som trakk strøm var det CELL-STANDBY som hadde trekt desidert mest..  virker ulogisk for meg..

 

Min batteritid bli bare bedre og bedre. Her er et SS av standbytiden i natt på min mobil som jeg har hatt i over 1 uke.

Endret av Fredify
Lenke til kommentar

hjeeelp.....kobler S7 Edge til min Win7 pc men får ikke kontakt?

Første gang jeg koblet til så fikk jeg en boks der pc søkte etter drivere hos Windows update men dette ble mislykket etter noen minutter.

Nå skjer det ingenting når jeg kobler usb ut og inn igjen......

Noen tips?

 

Jeg opplevde det samme, helt til jeg fant ut at den uoriginale kabelen med micro usb kontakt på ikke støttet data overføring.

Når jeg omsider tok frem den originale kabelen gikk det som smurt å overføre bilder og musikk.

Lenke til kommentar

 

hjeeelp.....kobler S7 Edge til min Win7 pc men får ikke kontakt?

Første gang jeg koblet til så fikk jeg en boks der pc søkte etter drivere hos Windows update men dette ble mislykket etter noen minutter.

Nå skjer det ingenting når jeg kobler usb ut og inn igjen......

Noen tips?

 

Jeg opplevde det samme, helt til jeg fant ut at den uoriginale kabelen med micro usb kontakt på ikke støttet data overføring.

Når jeg omsider tok frem den originale kabelen gikk det som smurt å overføre bilder og musikk.

 

 

Ja, det er faktisk noen USB kabler som bare støtter lading, og ikke dataoverføring. Prøv original kabel.

Lenke til kommentar

 

 

Sliter med at jeg faller ut av mobilnettet hele tiden enkelte steder med min S7 Edge. Etter at jeg er falt av nett så er det kun switch til 2G som funker (3G virker ikke, ei heller noen av auto-modusene, søk etter operatør på auto eller manuell registrering på nett funker heller ikke; "try again later"). En reboot gir meg 4g+ igjen i noen minutter, før jeg faller ut igjen. Rinse&repeat :hrm: Dette er med Telenor og i Oslo. Det skjer primært på jobb der 4g dekningen er litt svak, men ingen av mine kollegaer opplever det samme, og min gamle Note 3 hadde aldri problemer (selv om den dippet ned på 3G stadig vekk).Veldig irriterende! Noen andre som opplever noe lignende?

Har du Telenors 4G tale (volte) aktivert i SIM-kortet ditt og aktivt i telefonen? Hvis ja, så kan du prøve å slå volte av i Innstillinger > Mobilnett og se om problemet vedvarer.

Jeg har ingen slik opsjon i mine innstillinger (og kan ikke se på Telenor Mine Sider noen mulighet for å slå det på for sim kortet eller abo'et).

 

Foreløpig er en work-around å bytte fra LTE til 3G før jeg kommer på jobb (altså mens jeg fortsatt er på nettet) - da ser det ut til at jeg ikke faller av nett i løpet av arbeidsdagen.. Siden det er flere som har problemet (og på forskjellige mobilnett) får jeg satse på at det er bugs i modem fw som er problemet, og at en fremtidig oppdatering kanskje ordner det.

du kan prøve å gå inn på apn settings og bytte apn protokoll fra ipv4/ipv6 til kun ipv4, leste noe om at dette var et problem i marshmallow 6.0
Lenke til kommentar

 

hjeeelp.....kobler S7 Edge til min Win7 pc men får ikke kontakt?

Første gang jeg koblet til så fikk jeg en boks der pc søkte etter drivere hos Windows update men dette ble mislykket etter noen minutter.

Nå skjer det ingenting når jeg kobler usb ut og inn igjen......

Noen tips?

 

Jeg opplevde det samme, helt til jeg fant ut at den uoriginale kabelen med micro usb kontakt på ikke støttet data overføring.

Når jeg omsider tok frem den originale kabelen gikk det som smurt å overføre bilder og musikk.

 

Takk til alle som svarte.

Brukte orginal kabel da jeg ikke har noe annet,uansett så virket connection helt plutselig.Skrudde på USB-debug mode for en kort periode og da virket plutselig alt....inkludert se tlf i win utforsker og programmer som MobileGo.

Førsteinntrykket av Edge mobilen er veldig positivt men mye å sette seg inn i,spesielt for meg som hadde en 5 år gammel mobil fra før....mye skjedd på denne tiden

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på. Fra en som bare har hatt smarttelefon i ett år.

 

Det at batteriet ikke kan byttes på S7: Det vil jo svekkes etter hvert, ikke sant? Hvor lenge før man begynner å merke at det svekkes? Og hvor mye vil man merke det?

 

Jeg vil jo helst ha mobilen i noen år, men det er jo ikke så attraktivt hvis batteriet blir merkbart svakere med tiden.

 

Red.: Og her er en litt mer balansert og edruelig omtale: http://arstechnica.com/gadgets/2016/03/samsung-galaxy-s7-and-s7-edge-review-the-galaxy-s6-2-0/.

Er det mulig å få skiftet batteri på verksted, kanskje?

Lenke til kommentar

 

En ting jeg lurer på. Fra en som bare har hatt smarttelefon i ett år.

 

Det at batteriet ikke kan byttes på S7: Det vil jo svekkes etter hvert, ikke sant? Hvor lenge før man begynner å merke at det svekkes? Og hvor mye vil man merke det?

 

Jeg vil jo helst ha mobilen i noen år, men det er jo ikke så attraktivt hvis batteriet blir merkbart svakere med tiden.

 

Red.: Og her er en litt mer balansert og edruelig omtale: http://arstechnica.com/gadgets/2016/03/samsung-galaxy-s7-and-s7-edge-review-the-galaxy-s6-2-0/.

 

Er det mulig å få skiftet batteri på verksted, kanskje?

Sittet på en s4 som er ladet hver dag siden lansering. ikke det at den blir tom men for å vere sikker:-)

uansett den er 3 år nå å har ikke merket noe til at batteriet har tapt seg. Så om s7 har batteri av tilsvarende/bedre kvalitet tror jeg du ikke behøver å bytte det i hele telefons levetid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...