Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Er det noen andre som opplever at telefonen stopper helt opp? Eller vet hva det skyldes? Tre ganger den siste uken har den blitt helt svart, fra jeg lukker den og åpner etter et par minutter eller noen sekunder. Må kjøre tvungen restart for  å få den tilbake (power, hjem og volum ned).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen andre som opplever at telefonen stopper helt opp? Eller vet hva det skyldes? Tre ganger den siste uken har den blitt helt svart, fra jeg lukker den og åpner etter et par minutter eller noen sekunder. Må kjøre tvungen restart for  å få den tilbake (power, hjem og volum ned).

Har du installert noen nye apper før det begynte, eller skjedde det rett etter oppdatering?

 

Noen andre som sliter med at telefonen ikke reagerer etter den nye oppdateringen? Når jeg trykker på "hjem"-knappen eller "låse"-knappen skjer det ingen verdens ting før 6-7 sekunder. Dette er utrolig irriterende!

Det beste er nok å kjøre en factory reset, noe som egentlig anbefales å gjøre ved hver "major" oppdatering uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har også oppdatert min S7 til Android 8 og det meste fungerer som det skal, bortsett fra en ting, og det er ganske vesentlig. Lyden i høytaleren (ved samtaler) har jo nesten blitt helt borte selv om lyden står på det høyeste, er det litt støy i omgivelsene så hører jeg absolutt ingenting av hva den andre personen sier. Blir liksom litt dumt å måtte gå bort til bilen når en er på jobb for å koble den opp med bluetooth til bilen for å høre hva den andre personen sier.

 

Noen andre som har opplevd dette, har vært borti dette, og forhåpentligvis har en løsning?

Lenke til kommentar

Alt av rare ting kaaaaaaan jo muligens fikses med en reset ;)

 

Du har ikke mistet den i bakken elns?

 

 

Nei, mobilen er ikke mistet i bakken, og den fungerte lydmessig helt ypperlig dagen før oppdatering. Så lå oppdateringen klar når jeg stod opp dagen etter, og så utførte jeg det. Etter at mobilen så ble oppdatert så har det vært begrenset lydnivå i høytaleren ved samtaler, alle andre lyder (varsler, ringetone, etc, er i orden).

 

Har tatt omstart av mobilen, og har også slått den av/på. 

Men en skikkelig reset av mobilen vet jeg ikke om jeg har lyst til, dette er en jobbmobil og vi har flere apper/programmer som vi må kontakte de som leverer tjenestene for at de må slette mobilen i systemet for at vi kan sette det opp på nytt. Fordi det kun kan være en mobil registrert der, og selv om det bare er en reset, så må mobilen slettes hos dem før det kan aktiveres igjen og det er en del jobb å få til. Jeg vet at det er smart å foreta en reset etter at mobilen er oppdatert, men pga alt som må gjøres så vil jeg helst unngå det. 

 

Sammenlignet akkurat med fruens S8 og den er justert til under halvveis på samtalelyd, og gir likevel en høyere og bedre lyd på samtalene enn hva min S7 gjør etter oppdateringen og på S7 så er samtalelyden justert til det høyeste nivået.

 

 

Har funnet en innstilling som jeg føler har gjort det litt bedre, men det er veldig stille og rolig rundt meg her jeg bor, så det har jeg ikke fasiten på før i morgen. Det jeg gjorde var;

 

Innstillinger ----> Lyd og vibrering ----> Avansert / Lydkvalitet og effekter ----> Lydtilpasning / Adapt sound ----> Over 60 år!

 

Følte meg ikke helt vel med det siste punktet, men som nevnt, det virket som det hjalp et lite trinn, men det er langt igjen til at lyden er slik den var før oppdatering. ;)

 

 

Det kan selvfølgelig være at høytaleren har blitt skadet elns, men virker litt merkelig at det bare skal skje over natten og at det skulle skje akkurat når oppdateringen er gjennomført........?

 

 

Har du samme problem når du velger å bruke høyttaleren i stedet for telefonhøyttaleren i toppen av telefonen?

 

 

Ja, samtalelyden er svak da også, men er likevel litt bedre enn med den øverste telefonhøytaleren.

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Da ble det en helt annen løsning på problemet mitt, jeg fikk en ny Samsung S8 i stedet :) 

 

Det var ikke bare lyden fra den innebygde samtalehøytaleren som var utfordringen med den mobilen jeg hadde, den var også stort sett daglig tom for strøm selv om den stort sett bare har ligget rolig de siste dagene. Med noen samtaler og bruk av kamera, mail, mld, etc så måtte den lades i løpet av arb.dagen. Så det var nok like greit å bytte den ut......

 

Så da er det bare å sette opp en ny, og kjenner jeg ikke helt ser frem til dette, fordi det er så mye som må avsluttes hos levrandører av tjenester, før en kan registrere en ny mobil der (det samme gjelder for en reset av en mobil de allerede har i systemet sitt), men men, det er bare å bite tenna sammen og starte først som sist.......

Lenke til kommentar

Da ble det en helt annen løsning på problemet mitt, jeg fikk en ny Samsung S8 i stedet :)

 

Det var ikke bare lyden fra den innebygde samtalehøytaleren som var utfordringen med den mobilen jeg hadde, den var også stort sett daglig tom for strøm selv om den stort sett bare har ligget rolig de siste dagene. Med noen samtaler og bruk av kamera, mail, mld, etc så måtte den lades i løpet av arb.dagen. Så det var nok like greit å bytte den ut......

 

Så da er det bare å sette opp en ny, og kjenner jeg ikke helt ser frem til dette, fordi det er så mye som må avsluttes hos levrandører av tjenester, før en kan registrere en ny mobil der (det samme gjelder for en reset av en mobil de allerede har i systemet sitt), men men, det er bare å bite tenna sammen og starte først som sist.......

For personlige apper, data, og meldinger trenger du bare en datakabel til din gamle S7, så kan den nye hente ut dette fra din gamle
Lenke til kommentar

For personlige apper, data, og meldinger trenger du bare en datakabel til din gamle S7, så kan den nye hente ut dette fra din gamle

 

 

Ja den biten er grei og er allerede i orden :)  

 

Det er alt jeg har igjennom jobben som er det tidkrevende og utfordrende, fordi det er en del forskjellige aktører vi benytter tjenester fra den gamle mobilen må slettes hos, og så registreres og alt vi benytter fra dem må da settes opp helt på nytt igjen. Har ordnet flere av dem nå, så det er heldigvis kun et par igjen........ :) 

Lenke til kommentar

Oppdateringen ligger og venter hos meg også nå. Jeg kunne tenke meg å ta en fabrikktilbakestilling. Er dette den greieste måten å gjøre det på: http://thecellguide.com/how-to-backup-and-factory-data-reset-a-samsung-galaxy-s7/?

 

En annen ting: Jeg kunne også tenke meg å ta backup av game saves/progress. Litt Googling antyder at Helium bør brukes til det. Noen som har erfaring med det? Er det enkelt å gjøre?

 

Og til slutt ang. rekkefølgen: Bør man ta factory reset før man oppdaterer til Oreo, eller etterpå? Eller er det ett fett kanskje?

 

På forhånd takk :)

Endret av Whitestar127
Lenke til kommentar

Skal du ta factory reset, er det greit å gjøre etter oppgradering, for å starte på scratch. Men på tross av enkeltes anbefalinger, har jeg på min S7 aldri tatt factory reset, verken da jeg oppgraderte til Android 7 eller 8, og har ikke hatt noen problemer med det. Så jeg vil anbefale deg å vente, så unngår du kanskje å måtte bruke en halv dag på å fikse oppsettet ditt akkurat slik du vil ha det.

Lenke til kommentar

Etter OS oppgradering, men bare hvis helt nødvendig er min anbefaling. På Samsung telefoner kan man kombinere Google sin konto-gjenoppretting med Samsung sin smart switch app etter at Google sin gjenoppretting er ferdig, eller med Samsung konto (som visstnok fungerer enda bedre enn smart switch, jeg har ikke prøvd).

Lenke til kommentar

Takk for innspill. :)

Har oppdatert nå. Jeg har brukt Nova Launcher + Tesla Unread lenge og bruker det ennå. Så jeg slo bare av hele funksjonen med de appikonvarslene i Samsung-launcheren. Alt er som før da. Selv om jeg sveiper vekk et varsel, så beholdes fremdeles det lille tallet over ikonet som sier noe om hvor mange uleste meldinger jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...