Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha oppdatert til android 8 så funker ikke markeringen av antall uleste meldinger/e-poster lenger som det gjorde før. Du kan motta en ny sms og smsapp-ikonet får et lite tall slik som før. Men hvis du fjerner varselet fra varselmenyen uten at du leser smsen så forsvinner også det lille tallet ved smsapp-ikonet. Du ser dermed ikke lenger at du har en ulest sms. Samme gjelder for ubesvarte anrop og mottatte e-poster. Fjerner du varselet fra varselmenyen forsvinner antall uleste-markeringen på appikonene. Det ser ut som om det lille tallet blir hentet fra varselet i varselmenyen og ikke fra selve appen. Står det at jeg har 5 uleste e-poster og går inn å leser en av de står det fremdeles 5 uleste. Fjerner jeg epostvarselet fra varselmenyen så står det plutselig at jeg ikke har noen uleste e-poster selv om jeg da har 4 uleste. Dette gir ingen mening. En annen rar ting er at om jeg åpner spotify og starter en sang slik at spotify blir liggende i varselmenyen så får appikonet til spotify en markering som antyder at det skal være noe ulest i appen. Det ser ut som hver gang en app er aktiv og visees i varselmenyen så får de denne markeringen. Det gir jo heller ingen mening. Er det noen som har noen forklaring på dette?

Lenke til kommentar

Etter å ha oppdatert til android 8 så funker ikke markeringen av antall uleste meldinger/e-poster lenger som det gjorde før. Du kan motta en ny sms og smsapp-ikonet får et lite tall slik som før. Men hvis du fjerner varselet fra varselmenyen uten at du leser smsen så forsvinner også det lille tallet ved smsapp-ikonet. Du ser dermed ikke lenger at du har en ulest sms. Samme gjelder for ubesvarte anrop og mottatte e-poster. Fjerner du varselet fra varselmenyen forsvinner antall uleste-markeringen på appikonene. Det ser ut som om det lille tallet blir hentet fra varselet i varselmenyen og ikke fra selve appen. Står det at jeg har 5 uleste e-poster og går inn å leser en av de står det fremdeles 5 uleste. Fjerner jeg epostvarselet fra varselmenyen så står det plutselig at jeg ikke har noen uleste e-poster selv om jeg da har 4 uleste. Dette gir ingen mening. En annen rar ting er at om jeg åpner spotify og starter en sang slik at spotify blir liggende i varselmenyen så får appikonet til spotify en markering som antyder at det skal være noe ulest i appen. Det ser ut som hver gang en app er aktiv og visees i varselmenyen så får de denne markeringen. Det gir jo heller ingen mening. Er det noen som har noen forklaring på dette?

Er det ikke det som står etter oppdateringa?

Hos meg står det "When you dismiss all notifications from an app, the badge shown on the app icon will also disappear."

Lenke til kommentar

Ser det står det. Men kan ikke se at det gir noen mening. Tallet burde reflektere hvor mange faktiske uleste meldinger du har. Ganske ofte har jeg ganske mange varsler som jeg fjerner før jeg går inn og leser eposter og sms. Blir rotete med alle varslene. Men når jeg fjerner de nå er det ikke noe som minner meg på at jeg har uleste meldinger. Dette klarte de fint i Android 7. Skjønner ikke hvorfor de har gjort det annerledes nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Varslene har flyttet inn i ikonet:

http://bfy.tw/IR36

???

Men det forandrer ikke det faktum at prikken(dot) eller tallet(badge) forsvinner fra ikonet hvis du dismisser alle varslene i varselmenyen øverst uten og faktisk gå inn å lese sms'en eller e-posten. Jeg vil at prikken/Tallet skal være der helt til jeg faktisk har lest sms'en slik det gjore i Android 7.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skjer ikke default, ihvertfall.

Fjerner jeg alle notifications, så forsvinner tallet på app-ikonet. Blir vel slik, om det er android som nullstiller attributtet for appen - da kan vel ikke Nova trylle ...?

Får ikke testet nå, men ser ingen grunn til at de ikke skulle kunne hente ut info fra notifikasjonen for så å overlaye ett lite tall
Lenke til kommentar

Det skjer ikke default, ihvertfall.

Fjerner jeg alle notifications, så forsvinner tallet på app-ikonet. Blir vel slik, om det er android som nullstiller attributtet for appen - da kan vel ikke Nova trylle ...?

Fikk det til med Tesla Unread og NovaLauncher nå. Riktignok prime-utgaven til NovaLauncher da. Måtte trykke på Tesla Unread og velge de appene jeg ville at den skulle prøve å hente notifications fra. Nå kan jeg slette varslene i varselmenyen og tallet med uleste sms/eposter blir stående til jeg faktisk har lest de. Synd at jeg må bruke en annen launcher for å få til det. Funka fint før oppdateringen til android 8. Men siden det lar seg gjøre med Tesla Unread og NovaLauncher så tyder det kanskje på at det ikke er androidversjonen det har noe med å gjøre. Det er launcheren til Samsung selv de har gjort noe med? Den behandler kanskje notifikasjonene på en annen måte nå? 

Lenke til kommentar

Funka fint før oppdateringen til android 8.

Noen med Nexus / Pixel som kan fortelle hvordan det fungerer der? Brukeren blir varslet om den nye oppførselen i Android 8 hos Samsung etter oppdateringen (App icon badges er nytt i Android 8, gammelt hos Samsung, her går de over til integrert OS funksjonalitet. Kan ikke se at Google spesifiserer om varsler kan være frittstående i forhold til app icon badges eller ikke: https://developer.android.com/guide/topics/ui/notifiers/notifications )

Uklart om det snakkes om notification bar eller ikke her: https://medium.com/exploring-android/exploring-android-o-notification-badges-32e1152eb1a0

 

Samme info gis forresten i varselsinnstillingene:

post-1944-0-45386300-1528126117_thumb.jpg

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Edge Nattklokka har blitt fjernet med Oreo.

 

Funksjonen som gjør om Always On Display til en mindre klokke på kanten om natten, finnes ikke i innstillinger lengre. Synes dette er veldig synd, da jeg likte denne funksjonen godt. For min del var også dette den eneste nyttige funksjonen til edge skjermen..

 

Om noen finner en måte å få tilbake nattklokka på, mottas tips med takk!

Lenke til kommentar

Noen med Nexus / Pixel som kan fortelle hvordan det fungerer der? Brukeren blir varslet om den nye oppførselen i Android 8 hos Samsung etter oppdateringen (App icon badges er nytt i Android 8, gammelt hos Samsung, her går de over til integrert OS funksjonalitet. Kan ikke se at Google spesifiserer om varsler kan være frittstående i forhold til app icon badges eller ikke: https://developer.android.com/guide/topics/ui/notifiers/notifications )

Uklart om det snakkes om notification bar eller ikke her: https://medium.com/exploring-android/exploring-android-o-notification-badges-32e1152eb1a0

 

Samme info gis forresten i varselsinnstillingene:

Fungerer omtrent på samme måte i ren Android på Nokia 8 Sirocco. Men jeg bruker Action Launcher (lik stock Android launcher med noe mer mulighet for tweak) og der er det mulig å få varsel med antall, uavhengig av varslene.

post-199843-116474_thumb.png

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...