Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

 

vara skrev (56 minutter siden):

En ting er sikkert, hvis AMD leverer ett kort med samme/bedre ytelse enn 3090 så selger de ikke den til halvparten av prisen. AMD er et selskap som liker sitt margin, akkurat som intel og nvidia.

Nå leverer jo 3080 ($699) nesten samme ytelsen til under halve prisen av 3090 ($1499). ~10% bedre ytelse til 114% økning i pris. Så leverer AMD noe som yter litt over et 3080 til samme pris så er vel ikke det langt unna 3090 til halve prisen😉

Vet ikke hva jeg forventer av ytelse i morgen, men mye som tyder på at vi blir vist noe som er i nærheten av 3080.

Jeg har troen på at AMD kommer til å levere god pris/ytelse, men har de noe bedre enn 3080 så er det ikke umulig de priser seg deretter. Kanskje får vi et topp kort i form av noe lignende V64 Liquid Edition som muligens slår 3080 men koster deretter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (9 timer siden):

Hvis de gjør det så vil de nok ligge høyere i pris enn 3070. AMD er ingen billiggreie lenger selv om de klarte å få ned prisene på CPUer med mer enn 4 kjerner. Det vet å ta seg betalt nå etter Zen2 suksessen.

Er jo ikke den store forskjellen i pris mellom 3070 og 3080, så kan godt være! Men vi ser senere i dag :D

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært AMD som selskap, så må jeg ærlig innrømme at selv om jeg liker å profittere på markedet, så hadde det vært enda mer verdi i å knuse nVidia for en gang skyld ;) Med andre ord, ikke øke profittmargin, men heller selge billig og mange for å ta rotta på de grønne :D

Endret av Sarasin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (6 timer siden):

Det kommer an på hvor mange flere ganger CD Projekt RED utsetter Cyberpunk 2077

Jeg tror de kommer til å utsette minst en gang til

Jo flere ganger de utsetter det, jo større er sannsynligheten for å spille det med "Big Navi" day 1.

Føler Radeon VII kun kommer til å klare maks "medium" settings i gjennomsnitt... Ikke at grafikk er definerende for spillet, men synes det er en stor del av byggingen av spill.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Sarasin said:

Hadde jeg vært AMD som selskap, så må jeg ærlig innrømme at selv om jeg liker å profittere på markedet, så hadde det vært enda mer verdi i å knuse nVidia for en gang skyld ;) Med andre ord, ikke øke profittmargin, men heller selge billig og mange for å ta rotta på de grønne :D

AMD kan ikke "knuse" nvidia, hvertfall ikke nå.

Om AMD hadde følt de hadde en bedre design for fremtiden så tror jeg de hadde vært mye mer aggressive. Nå er det eneste som gjelder å legge seg så nærme nvidia i pris pr ytelse så de får solgt de kortene de lager og tjener gode penger. Trolig er AMD sin 6000 serie mye billigere å lage så uansett nvidia marginer så vil AMD tjene bedre pr kort.

 

Lenke til kommentar
2 hours ago, Sarasin said:

Hadde jeg vært AMD som selskap, så må jeg ærlig innrømme at selv om jeg liker å profittere på markedet, så hadde det vært enda mer verdi i å knuse nVidia for en gang skyld ;) Med andre ord, ikke øke profittmargin, men heller selge billig og mange for å ta rotta på de grønne :D

Tror ikke aksjonærene i AMD hadde vært enig i dette... :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

GPU-markedet til AMD blir vell uansett et slags nisjeprodukt vs konsollmarkedet. Sony satse vell på å selge 15 mill PS5 from til Mars og MS håper vell fort på 10 mill Xbox. Om det stemmer og de får det til vil AMD "selge" mellom 20 og 30 millioner RDNA2-GPU\APUer det neste halvåret. Tipper GPU-markedet for PC hos AMD vil være betydelig mindre.

Lenke til kommentar

Var da som fanden. I dag øker den amerikanske dollaren med 1,4 % i skrivende stund til 9,33 i kurs. Ikke helt optimal dag at dette skjer på.

Noen som har noen idé om at noen av de norske nettbutikkene som ellers er kjipe på å gidde å selge AMD GPU faktisk nå ser seg nødt til å prøve å få tak i noen før AIB-ene kommer til?

edit:

Skikkelig grisevær i Rogaland, så her blir det garantert tid å se papir launchen kl 17 :wee:

 

Endret av G
Lenke til kommentar
vara skrev (9 timer siden):

En ting er sikkert, hvis AMD leverer ett kort med samme/bedre ytelse enn 3090 så selger de ikke den til halvparten av prisen. AMD er et selskap som liker sitt margin, akkurat som intel og nvidia.

Jeg tror 6900 XT vil legge seg mellom 3070 pg 3080.

Ryktene om at 6800 XT vil få bedre ytelse enn 3080, som vil si at 6800 XT er på nivå med 3090 ble først startet av younooben RedGamingTech, en biased youtube kanal, laget av en enkeltperson, som kun synser uten bruk av kunnskap eller fakta.

Det ironiske var at flere useriøse nettsider, slik som notebookcheck videre publiserte disse spinnville ryktene fra denne youtubekidden, og serverte det som fakta. Og da har man hypetrain i gang. 

Jeg har sagt at 6900 XT vil slå 3070, og ligge litt bak 3080 i ytelse. Fasitet får vi forhåpentligvis i løpet av de neste timene, eller dagene ;)

Men de som har håpet på en 3090 killer til gi bort pris, vil nok bli ekstremt skuffet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (29 minutter siden):

Jeg tror 6900 XT vil legge seg mellom 3070 pg 3080.

Ryktene om at 6800 XT vil få bedre ytelse enn 3080, som vil si at 6800 XT er på nivå med 3090 ble først startet av younooben RedGamingTech, en biased youtube kanal, laget av en enkeltperson, som kun synser uten bruk av kunnskap eller fakta.

Det ironiske var at flere useriøse nettsider, slik som notebookcheck videre publiserte disse spinnville ryktene fra denne youtubekidden, og serverte det som fakta. Og da har man hypetrain i gang. 

Jeg har sagt at 6900 XT vil slå 3070, og ligge litt bak 3080 i ytelse. Fasitet får vi forhåpentligvis i løpet av de neste timene, eller dagene ;)

Men de som har håpet på en 3090 killer til gi bort pris, vil nok bli ekstremt skuffet.

Om ikke ham, hvem andre ?? du ? 6900XT vil slå 3070 er ingen tvil om 👍

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Emile the rat said:

Jeg tror 6900 XT vil legge seg mellom 3070 pg 3080.

Ryktene om at 6800 XT vil få bedre ytelse enn 3080, som vil si at 6800 XT er på nivå med 3090 ble først startet av younooben RedGamingTech, en biased youtube kanal, laget av en enkeltperson, som kun synser uten bruk av kunnskap eller fakta.

Det ironiske var at flere useriøse nettsider, slik som notebookcheck videre publiserte disse spinnville ryktene fra denne youtubekidden, og serverte det som fakta. Og da har man hypetrain i gang. 

Jeg har sagt at 6900 XT vil slå 3070, og ligge litt bak 3080 i ytelse. Fasitet får vi forhåpentligvis i løpet av de neste timene, eller dagene ;)

Men de som har håpet på en 3090 killer til gi bort pris, vil nok bli ekstremt skuffet.

Håper bare at ryktet om god 1080p/1440p men skuffende 4k performance stemmer. Liker selv 144+ fps gaming så 4k er uaktuelt for min del. Da kan RTX også ryke å reise. Slik svakhet kan føre til 3080 rasterization performance på 1080p til lavere pris.

Lenke til kommentar
koford skrev (4 minutter siden):

Om ikke ham, hvem andre ?? du ? 6900XT vil slå 3070 er ingen tvil om 👍

AMD lanserte benchmark i 3 spill, hvorfor snakker du da om du, som om vi ikke hadde noen tall å gå etter? 

 

vara skrev (2 minutter siden):

Håper bare at ryktet om god 1080p/1440p men skuffende 4k performance stemmer. Liker selv 144+ fps gaming så 4k er uaktuelt for min del. Da kan RTX også ryke å reise. Slik svakhet kan føre til 3080 rasterization performance på 1080p til lavere pris.

Ampere har vel dårligere ytelse i 1080p og 1440p fordi drivere enda ikke er optimaliserte. 

Er en del som ser ut til å glemme at 2080 ti i noen tilfeller yter bedre enn 3080 i 1080p, som er et tegn på at drivere langt ifra er optimalisert. Ville ikke vraket Ampere som 1080p/1440p riktig enda. Både AMD og nVidia vil nok trenge tid på å optimalisere sine drivere fremover ;) 

Lenke til kommentar

Håper at AMD ikke gjør uopprettelige hardwarefeil som er "umulige" å fikse opp i driver med den nye 6000-serien sin. 5000-serien har det vel vært et rykte om at er hardware-bugs i.

  

7 hours ago, kjeLL// said:

jeg trur steve fra HUB røpte seg litt når han gjorde review av 3070 på mange måter. blir spendende ikveld å se hva amd faktisk kan levere.

Kunne du pekt til hvor i video?

Endret av G
Lenke til kommentar
16 hours ago, N o r e n g said:

Det har fortsatt ikke dukket opp en eneste lekkasje av en Sapphire, MSI, Gigabyte, ASUS, eller lignende kort, det får meg til å tro at første runden med kort vil ha standardkjøler. Tidligere har ikke AMDs kjølere vært spesielt gode på støy, og hvis det stemmer at AMD også har gått opp til 350W som Nvidia mistenker jeg at AMD nok en gang kommer til å sabotere sin egen lansering med høyt støynivå og ingen partnerkort.

Alternativet er at vi må vente en drøy måned før kortene kommer ut i butikkene. Det er heller ikke heldig for AMD, forrige gang klarte Nvidia å komme med nye kort før AMD fordi de skulle vente så lenge...

Orginalkjølerne fra AMD har vært noen skikkelige hårfønere ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...