Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Cowboystrekk skrev (1 minutt siden):

Jeg er tilbøyelig til å tro at Big Navi kan slå 3080 i 1080, kanskje 1440, men at 3080 fortsatt er kongen i 4k+. Big Navi blir kanskje det/de nye e-sportkortene for de som uansett ikke skal ha g-sync modul og kjører v-sync off ;)

Ja blir spennende å se imorgen. Hadde vært knallbra om AMD kan gi Nvidia skikkelig konkurranse. Konkurranse er win win

Lenke til kommentar

Etter alt jeg har lest meg (snø)blind på gjennom den siste måneden, sitter jeg med inntrykket av at AMD virkelig har tatt seg sammen. Jeg tror at Big Navi slår 3080 i "normal" spilling, men at de (naturlig nok) taper RT-krigen. Riktignok lurer jeg på om RT i det hele tatt er god nok enda, uansett hvilket lag man kjører med.

Jeg tror en god tanke er å oppgradere fra mitt 5700XT til Big Navi nå, og hoppe over neste generasjon kort, for å lodde status når den tid kommer.

My two cents anyway :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
14 hours ago, -=HellBound=- said:

Ser de nye kortene får 128MB cache. Blir litt intressant se hvordan det funker på onsdag. 
 

 

Ok, hvordan står størrelsen som er "gjettet" på her i stil med om dette er en romslig størrelse eller skuffelse, sånn for oss som ikke husker debatten om hva cachestørrelsen tilfører av ytelsesforbedringer?

Det jeg husker i fra den debatten var at dersom cache er stor nok, så kunne den kompensere bittelitt for tapet ved å ikke ha tilgang på GDDR6X en liten smule.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, TheKims said:

Kl 17 :)

Er du sikkert. Har du tatt høyde for at Norge er gått inn i vintertid, mens USA fortsatt kjører sommertid da? Mener at vi kan rulle noen sider tilbake hvor jeg skrev noe om dette. Da får jeg kikke.. t'øyeblikk

Hadde visst lagt det i quote, så:

Quote

Natt til 25. oktober 2020 stilles klokka en time tilbake og Norge går over til vintertid (normaltid). Nord Amerika bytter til vintertid først søndag den 1. november 2020.

SKAL VI SE:

Hva blir 12 pm ET da i norsk tid?

https://twitter.com/hashtag/RDNA2?src=hashtag_click

ElUvwmBWMAAri27?format=jpg

Og det blir:

https://www.timeanddate.com/time/zones/et

Ja, det er rett. 5 timer bak oss foreløpig. Så hadde vel blitt 6 timer igjen etter 1. november sånn evt.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (1 time siden):

Er du sikkert. Har du tatt høyde for at Norge er gått inn i vintertid, mens USA fortsatt kjører sommertid da? Mener at vi kan rulle noen sider tilbake hvor jeg skrev noe om dette. 

Det var vel kl 18 opprinnelig, men siden vi har vinterstid så blir det 1 time tidligere altså kl 17 Norsk tid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
10 hours ago, sveibuen said:

har ikke store forventninger, kan heller bli positiv overrasket. Big Navi slår 3070, men havner rett bak 3080 :) men til samme pris som 3070 :p

Hvis de gjør det så vil de nok ligge høyere i pris enn 3070. AMD er ingen billiggreie lenger selv om de klarte å få ned prisene på CPUer med mer enn 4 kjerner. Det vet å ta seg betalt nå etter Zen2 suksessen.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Montro om nettbutikker som vanligvis ikke selger AMD skjermkort kommer til å selge det (AMD som merke / i dobbelt forstand)? Tror ikke at det er normalt at f.eks. Komplett selger dette som merke sånn automagisk lengre. Og man har hørt at AIB-ene gjerne kommer senere for RDNA2.

Montro om nettbutikkene er like blinde om specs, og bestillingsnumre som oss. Slik at det uansett blir en kortvarig papir-launch?

Ja er vanskelig nok å finne 6900 eller 6800 som numre inne grafikkort den 27. oktober. Fant en kjøleløsning, men også dette: https://www.prisjakt.no/product.php?p=4774018

Endret av G
Lenke til kommentar

Det har fortsatt ikke dukket opp en eneste lekkasje av en Sapphire, MSI, Gigabyte, ASUS, eller lignende kort, det får meg til å tro at første runden med kort vil ha standardkjøler. Tidligere har ikke AMDs kjølere vært spesielt gode på støy, og hvis det stemmer at AMD også har gått opp til 350W som Nvidia mistenker jeg at AMD nok en gang kommer til å sabotere sin egen lansering med høyt støynivå og ingen partnerkort.

Alternativet er at vi må vente en drøy måned før kortene kommer ut i butikkene. Det er heller ikke heldig for AMD, forrige gang klarte Nvidia å komme med nye kort før AMD fordi de skulle vente så lenge...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Kan dette være en en kamuflert måte å si at grafikkort, konsoller ikke blir tilgjengelige i store nok antall. CD Projekt RED kaller det bare for "Day 0 patch"-issues ??

https://wccftech.com/cyberpunk-2077-delayed-to-december-10th-cdpr-announced/

Og dette:

Quote

.. which requires us to prepare and test 9 versions of it (Xbox One/X, compatibility on Xbox Series SIX, PS4/Pro, compatibility on PS5, PC, Stadia)... while working from home.

Fra AMD-leiren:

https://www.tickcounter.com/countdown/2251411/amd-radeon-rx-6000-unveil

Endret av G
Lenke til kommentar
-=HellBound=- skrev (3 timer siden):

Tror vi vil se 6900XT/Navi 21 XTX nærmere 3090 enn 3080 :p Vi får se i morgen 🤡

Du tror et kort til halve prisen vil være på nivå med 3090, dagens :lol:

-=HellBound=- skrev (2 timer siden):

Vi vet hvertfall de vil kommer over 3080 siden nvidia nå haster ut enda et kort på GA102 brikken allerede, 3080TI.. 

Konspirasjonsteorier og alternative fakta. Går an å være kritisk til rykter og ikke sluke alt rått ;)

 

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar
1 hour ago, Emile the rat said:

Du tror et kort til halve prisen vil være på nivå med 3090, dagens :lol:

Konspirasjonsteorier og alternative fakta. Går an å være kritisk til rykter og ikke sluke alt rått ;)

 

En ting er sikkert, hvis AMD leverer ett kort med samme/bedre ytelse enn 3090 så selger de ikke den til halvparten av prisen. AMD er et selskap som liker sitt margin, akkurat som intel og nvidia.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...