Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Noen her som tydeligvis vet mer enn andre, for noen offisielle Navi 2x spesifikasjoner eller pris har ikke jeg sett. Alt jeg har sett er spekulasjoner, rykter og påståtte lekkasjer som jeg tar med noen spader salt og popkorn.

Litt dumt å gråte over sammenligninger av X og Y når vi vet ingenting konkret om X.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Emile the rat skrev (2 timer siden):

6800 XT som yter bedre enn 3080, med dårligere specs, og lavere pris, yeah right.

Så det betyr at 6900 XT med 30-70% dårligere specs slår 3090 til halve prisen.

Call bs, kortene er ikke engang gitt ut. Vent på legit tester sier nå jeg, og ikke trolls på twitter.

Hypetrain begynner å bli for dumt nå.

 

Får vel tonnevis for hate og ekle personangrep på meg nå, fordi jeg er den eneste her som forholder seg til fakta, og de konkrete tallene og spesifikasjonene vi har fått.

Kommer til å rapportere samtlige svar som går på meg som person, eller at jeg er en fanboy.

Er nok best å bare ta det med knusende ro og vente til korta er ute. Da får vi se skikkelige tester.

Hva mener du med "dårligere specs"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, PantZman said:

Noen her som tydeligvis vet mer enn andre, for noen offisielle Navi 2x spesifikasjoner eller pris har ikke jeg sett. Alt jeg har sett er spekulasjoner, rykter og påståtte lekkasjer som jeg tar med noen spader salt og popkorn.

Litt dumt å gråte over sammenligninger av X og Y når vi vet ingenting konkret om X.

Alt er jo rykter inntil videre, sånn er det alltid frem til en faktisk launch. Vi får se hva som skjer, men ting tyder på at noe er på gang hos AMD :D Endelig, nær sagt ;)

Ikke uforventet at AMD slår nVidia på "normal" grafikk, mens det grønne laget vinner på RT. Skulle bare mangle også. Så får vi se pris vs ytelse igjen, da ;)

Lenke til kommentar

Ser bra ut det, hvis det stemmer :) Har ingen forhåpninger om at RT ytelse vil være høyere enn hos Nvidia, de ligger trossalt en generasjon forran der. Som Emile har sagt og så bør en kanskje bremse hypen en del og være realistisk, selv om mye tyder på at AMD har tatt kvantesprang ift hva vi så med 5700xt vs RTX 2000 serien

Edit: Jeg prøver ikke å være negativ da jeg håper at AMD glimter skikkelig til denne gangen og legger press på Nvidia, og Intel og forsåvidt (XE)

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar
Ooinaru skrev (1 minutt siden):

Ser bra ut det, hvis det stemmer :) Har ingen forhåpninger om at RT ytelse vil være høyere enn hos Nvidia, de ligger trossalt en generasjon forran der. Som Emile har sagt og så bør en kanskje bremse hypen en del og være realistisk, selv om mye tyder på at AMD har tatt kvantesprang ift hva vi så med 5700xt vs RTX 2000 serien

Når det gjelder RayTracing så har det vært nesten ingenting prat om det, så fort AMD er på banen.. ja da begynner folk å peke på RT.... litt artig. Uansett, flest folk er ikke sååå opptatt av RT og heller mer opptatt av ytelsen Nvidia kortene som har vært der ute nå vs kommene AMD kort. Blir mer spennende å se. RT delen vinner Nvidia lett vil jeg anta, den er god. det er den andre delen jeg er mer interessert i.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, koford said:

Når det gjelder RayTracing så har det vært nesten ingenting prat om det, så fort AMD er på banen.. ja da begynner folk å peke på RT.... litt artig. Uansett, flest folk er ikke sååå opptatt av RT og heller mer opptatt av ytelsen Nvidia kortene som har vært der ute nå vs kommene AMD kort. Blir mer spennende å se. RT delen vinner Nvidia lett vil jeg anta, den er god. det er den andre delen jeg er mer interessert i.

Rasterisering ytelsen er mye mer interessant ja da jeg tipper de fleste av oss, foreløpig, driter i RT 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ooinaru skrev (1 time siden):

Ser bra ut det, hvis det stemmer :) Har ingen forhåpninger om at RT ytelse vil være høyere enn hos Nvidia, de ligger trossalt en generasjon forran der. Som Emile har sagt og så bør en kanskje bremse hypen en del og være realistisk, selv om mye tyder på at AMD har tatt kvantesprang ift hva vi så med 5700xt vs RTX 2000 serien

Edit: Jeg prøver ikke å være negativ da jeg håper at AMD glimter skikkelig til denne gangen og legger press på Nvidia, og Intel og forsåvidt (XE)

Det eneste AMD har lovet med RDNA2 er at det skal gi 50% bedre ytelse pr watt vs RDNA1. RDNA1 gjorde det jo greit vs Turing, AMD lovet å lage en god konkurrent til 2070 (5700XT) og 2060 (5700). Begge hadde høyere ytelse og lavere pris enn konkurrenten.  5700 hadde litt høyere ytelse pr watt enn 2060, mens 5700XT var overvolta noe hinsides og hadde litt dårligere ytelse pr watt enn 2070. 5600XT viste seg og å være et godt kjøp med såvidt over 2060 ytelse og vesentlug bedre ytelse pr watt. 5500XT var et dårlig alternativ, 1650 super var bedre på nær sagt alt, spesielt pris vs ytelse.

Mangelen på RT og DLSS gjorde ikke noe da med RDNA1 for flertallet, men idag begynner de å bli mer relevante. Spesielt DLSS 2.0 er jeg imponert over. Versjon 1 var rett og slett elendig. Enkelte andre funksjoner som freestyle etc hadde mer betydning da og kunne for endel kjøpere gjøre de litt dyrere og tregere Turingkortene til bedre alternativer. Er spent på om RDNA2 har implementert flere funksjoner! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, koford said:

Når det gjelder RayTracing så har det vært nesten ingenting prat om det, så fort AMD er på banen.. ja da begynner folk å peke på RT.... litt artig. Uansett, flest folk er ikke sååå opptatt av RT og heller mer opptatt av ytelsen Nvidia kortene som har vært der ute nå vs kommene AMD kort. Blir mer spennende å se. RT delen vinner Nvidia lett vil jeg anta, den er god. det er den andre delen jeg er mer interessert i.

I starten av 20-serien var Ray Tracing mer en gimmik, men nå som det også er på plass i begge konsollene så vil jeg si at det er veldig viktig fremover, så håper at "Big Navi" kommer litt nærmere Ampere i ytelse når vi ser skikkelige tester. 

Det er uansett ikke lenge igjen nå, kortene annonseres neste onsdag, og da tipper jeg vi ser skikkelige omtaler i midten av november. 

Tviler på at tilgjengeligheten til AMD kommer til å være noe særlig bedre enn hva vi ser på 30-serien. Det er stor etterspørsel etter kort på grunn av pandemien, så man skal nok ha flaks og være litt rask hvis man skal ha et kort i 2020.

Lenke til kommentar
49 minutes ago, Cappo said:

Godt mulig at toppkortet til AMD yter likt med RTX3080. Men jeg tror nok at så fort du skrur på ray tracing, som nå er det eneste folk bryr seg om, så havner de nok mer enn 5-10% bak for å si det sånn.

Nå om dagen er det kun Raytracing og Cinebench ytelse som er viktig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...