Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et vanlig problem på smarttelefoner også. Integrert gyro er det som normalt fungerer mer stabilt, men det øker prisen. Normale bevegelsessensorer gir vanligvis skew over tid.  Er det bra hardware i headsetet burde det kunne la seg fikse, ellers er det vanskelig å få det 100%, men det burde gå å justere ned effekten endel med smartere kalibrering. Skal ikke se bort fra at dette allerede er gjort temmelig optimalt allerede, men man kan jo håpe at det er noen optimaliseringer man kan gjøre med eksisterende hardware eller en tracking addon. Bluetooth burde jo funke til det i worst case scenario.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Hadde min første demo av PSVR idag. Fikk veldig god respons på alt fra Batman VR til Kitchen (RE7) og Rush of Blood. 

 

Fikk så vidt testa Tumble VR i kveld også. Enkel moro til overkommelig pris.

 

Noterte meg etter å ha sett litt av den interaktive filmen "Allumette" at jeg gjerne kunne tenkt meg en Final Fantasy IX eller til og med Chrono Trigger remake-on-the-cheap ala FFIV NDS. Det var no med det å være midt oppe i en svevende by og å kunne utforske ved å lene seg rundt omkring.

 

Håper også at vi får se spill i RTS- og gudesimulator-sjangerne dukke opp på VR etterhvert. Det ser ut til å være et stort potensialle her ihvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg får ikke Job Simulator demoen (PSVR Demo Disc), til å registrere meg riktig foran kamera.
Hver gang jeg starter Job Simulator, så er jeg langt nede på gulvet, og kan ikke nå noe av det oppe.
Ser "gjennom" gulvet og glitch under.

Hjelper ikke om jeg holder inne "options" for å resette trackingen
Selv om jeg justerer ned kamera, eller står i sofaen, resetter tracking eller what not, så er jeg alltid langt nede på gulvet.
Noen som vet?

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Jeg får ikke Job Simulator demoen (PSVR Demo Disc), til å registrere meg riktig foran kamera.

Hver gang jeg starter Job Simulator, så er jeg langt nede på gulvet, og kan ikke nå noe av det oppe.

Ser "gjennom" gulvet og glitch under.

Hjelper ikke om jeg holder inne "options" for å resette trackingen

Selv om jeg justerer ned kamera, eller står i sofaen, resetter tracking eller what not, så er jeg alltid langt nede på gulvet.

Noen som vet?

Går det ikke an å manuelt justere høyde i spillet?
Lenke til kommentar

Hva er deres opplevelse av at bilde er 5 - 10 grader skjevt, og at bilde "heller mot venstre" over tid?

Det er mange poster om det på reddit, og IGN har en artikkel. 

 

Testet ut å se på en TV serie i Netflix i VR. Over 5 min så heller bilde mot venstre og man må snu seg etter skjermen for å se rett på. Lyden følger også med. Veldig frustrerende.

 

Men det virker som et globalt problem, og jeg tror det er software. Så Sony bør ha en fin liten patch snart!

 

Er vel det eneste negative jeg har opplevd med PSVR. Alt annet er jo super awsome!!

 

AKIRA

Ja det har merket i vr spill,  ikke på dvd eller vanlige spill som Resident evil 4 spiller med vr head settet da.

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

Jeg får ikke Job Simulator demoen (PSVR Demo Disc), til å registrere meg riktig foran kamera.

Hver gang jeg starter Job Simulator, så er jeg langt nede på gulvet, og kan ikke nå noe av det oppe.

Ser "gjennom" gulvet og glitch under.

Hjelper ikke om jeg holder inne "options" for å resette trackingen

Selv om jeg justerer ned kamera, eller står i sofaen, resetter tracking eller what not, så er jeg alltid langt nede på gulvet.

Noen som vet?

Prøve å stå istedet for å sitte du.

Lenke til kommentar

 

Jeg får ikke Job Simulator demoen (PSVR Demo Disc), til å registrere meg riktig foran kamera.

Hver gang jeg starter Job Simulator, så er jeg langt nede på gulvet, og kan ikke nå noe av det oppe.

Ser "gjennom" gulvet og glitch under.

Hjelper ikke om jeg holder inne "options" for å resette trackingen

Selv om jeg justerer ned kamera, eller står i sofaen, resetter tracking eller what not, så er jeg alltid langt nede på gulvet.

Noen som vet?

Prøve å stå istedet for å sitte du.

 

Da må du lese innlegget mitt en gang til.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg testa EVE Valkyrie jeg også. Og må si at jeg ble litt små hekta. Timene gjekk fort i det spillet med vr settet på huet.

 

Slik ser den fysiske utgaven av Robinsons The Journey ut. Spillet vil vare ca 3-5 timer første gang en spiller det. 2 dager etter lansering av spillet så vil en PS4Pro patch komme som øker opplevelsen noen hakk :)

 

gSAfo7f.jpg

 

Høres bra ut. Pluss at man vår et vr spill som varer en stund :)

Lenke til kommentar

Hvor lenge varer Valkyrie? Demoen er grisefet, men jeg gidder ikke støtte en tendens til at VR-spill er ekstremt korte.

 

Ettersom det er et online spill så varer det vel så lenge du orker og spille på det. Ang singleplayer biten så har jeg hørt at den er veldig kort. Har bare prøvd og spille team dm på det ennå.

Lenke til kommentar

Hvor lenge varer Valkyrie? Demoen er grisefet, men jeg gidder ikke støtte en tendens til at VR-spill er ekstremt korte.

 

Single player er begrenset, men med multiplayer kan EVE kan vare deg en stund.  Det er ikke Battlefield, men det har endel unlocks etc.  Jeg vil imidlertid anbefale å ta en titt på RIGS.  Begge spillene har tilstrekkelig innhold til å være en god opplevelse, men jeg synes EVEs menyer etc. er litt knotete.  Får ikke helt grepet på det på samme måte som RIGS (:

Endret av K-nuts
Lenke til kommentar

Hadde en liten PSVR party hos meg i helgen. En kompis tok med sin så vi hadde to stk. Både så man kunne prøve forskjellige spill samtidig, men også spille sammen i EVE, Sportsbar osv. 

 

En stor glede av å ha et VR sett er å introdusere nye for opplevelsen. Alle ble ganske blown away. Selv kona til en kompis, som hardnakket sa hun ikke likte det, smilte og gliste under alle opplevelsene. En som ikke var en gamer ble ganske revet med i intro rommet til VR worlds og lekte med de respektive ballene til spillene. (Prøvde å skrive den setningen mange ganger uten å høres weird ut, men gav opp.)

 

Nå håper jeg noen av de også kjøper, så jeg har flere å spille online med!

 

Vi er 9 stk med i PSVR-Norge samfunnet, bare å joine om du savner noen å spille med.

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å ha lest gjennom hele tråden, så blir jeg mer og mer overbevist om at PS VR er noe jeg vil ha. Jeg har ikke hatt PS4 før, så vurderer derfor den nært forestående Pro. Har noen spørsmål til folket i den forbindelse.

 

- Finnes det noe godt stoff evt filmer som gir noe indikasjon på Pro vs feks Slim til VR-bruk?

- Kan jeg bruke kameraet som kom med playstation move for mange år siden? Er det like bra som det nye til VR?

- Er move-kontrollerne identiske med de gamle, eller er de forbedret i noen grad?

 

Jeg har lenge vurdert Vive vs PS VR, men tror som sagt jeg lander på sistnevnte. Mest fordi jeg har en laptop med 980m som befinner seg i nedre sjikt hva grafikkort angår til Vive. Vil derfor tro jeg får en bedre opplevelse på PS.

 

Svar mottas med stor iver :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...