Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Kjøpte Tethered i går og spilte gjennom første brettet. Dette er det PSVR-spillet med best grafikk (som jeg har spilt) så langt. Mye skarpere enn f.eks. Driveclub. Du skal styre små peeps. Beordre dem til å hente mat, hogge ved, høste korn, bygge bygninger etc. Om dagen kan de jobbe, mens om kvelden bør de holde seg innendørs fordi da kommer mordersneglene! Jeg bygde et hus som serverte øl, og etter å ha sendt de inn der 2-3 ganger så begynte alle å tenke på øl og ville tilbake :D Fikk en liten latterkrampe når jeg så en snakkeboble med ølglass over alle peepsene :D

Startet en Reddit tråd i går for å samle sammen strategier rundt spillet. Har foreløpig bare spilt første øya om igjen et par ganger for å bli komfortabel med spill mekanikken. Sånn før jeg går for mer avanserte brett.

 

https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/59jefc/tethered_strategy_sharing/

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som kan si noe om kravet til "play space", er det reelt at man må ha 3x2m? Foregår ikke stort sett alt sittende i f.eks en sofa?

 

Jeg har ei stue hvor man kanskje sitter 2,5 fra tven når man sitter i sofaen. Bredden er omtrent det samme. 

 

Ellers har jeg ei noe større loftstue, men skal naturlig nok ha den beste tven i hovedstua så ser helst at ps4-n havner der :)

Lenke til kommentar

Er det noen som kan si noe om kravet til "play space", er det reelt at man må ha 3x2m? Foregår ikke stort sett alt sittende i f.eks en sofa?

 

Jeg har ei stue hvor man kanskje sitter 2,5 fra tven når man sitter i sofaen. Bredden er omtrent det samme. 

 

Ellers har jeg ei noe større loftstue, men skal naturlig nok ha den beste tven i hovedstua så ser helst at ps4-n havner der :)

Jeg er også 2.5m fra tv. Og der står sofaen.

Har fungert helt fint hos meg.

Eneste er Batman, da må jeg stå helt inntil sofaen.

Og JobSimulator får jeg ikke til å virke. Tror det er fordi jeg er for nære kamera.

Ellers er alt av demoer og spill null problem i mitt lille tv-rom.

Lenke til kommentar

Ja altså jeg hadde problemet når jeg satt anbefalt diistanse rett forran kamera, uten noen lading til kontrollen. Kan jo a kommet I skade for å blokkere kontrollen med beinet eller ledninger fra headsettet da..men nå har jeg knapt rørt VR siden lansering så jeg har ikke fått sjekket noe mer opp I det eller kalibrert på nytt. I går var det helt ubrukelig å spille. Satt litt lengre i fra i mørkt rom, men det virket helt umulig å få hodet til piloten I EVE korrekt I forhold til cockpiten..kikket jeg ned såg jeg en hodeløs pilot I setet :p Så jeg gav raskt opp siden jeg ikke orket å kalibrere noe.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det var ganske tamt svar fra Playstation ja. Jeg har vært i kontakt med support direkte. Og de var ikke så mye bedre.

 

- Skift ut en annen HDMI kable som er 1,3 eller høyere.
 
- Om det ikke hjelper, prøve å koble headsett direkt til prosessor enheten.
 
Om dette ikke hjelper så må vi sende inn headsett for reparasjon.
 
har ikke rukket å teste dette enda. Men jeg skjønner ikke helt hvilken HDMI kabel de mener jeg skal bytte ut. Alle HDMI kabler som er mellom HMD, prosossorboks og PS4 er de som kom med boksen fra Sony. Skal jeg bytte ut dem?
 
Hvis de mener det kan repareres, så må de jo også ha en formening om hva de mener er galt. Så vet de akkurat hva som er galt, men de regner på å se om det er verdt å si noe, eller leter de fortsatt?
 
AKIRA
Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Ble litt som jeg frykter med en sony mix av gammelt og ny teknologi. Tipper kameraet som er er det svake ledd hær.

Blir vel en revisjon en 2.0 med Ps pro i siktet for bedre utnyttelse og ytelse.

Paradokset her Mr. PartyPooper er at på tross av disse tingene. På tross av begrenset synsvinkel. På tross av gammel teknologi. På tross av rellativt korte spill. På tross av lav oppløsning. På tross av begrenset kraft i PS4. På tross av dine kommentarer. Så er PSVR noe av det kuleste, morsomste og mest engasjerende spill opplevelse jeg har hatt på mange år.

 

Og det sier jeg som en som har spilt Battlefield siden første versjon og sett frem til BF1. BF1 spiller andre fiolin til en god VR opplevelse. Jeg klarer ikke å anbefale det nok.

 

På torsdag skal jeg ta med PS4 og PSVR på jobben så alle der kan få teste og ta del i gleden. Du aner ikke hvor fett og moro dette er. Så "turn that frown upside down" og bli med på moroa og heller bidra med dine utrolig opplevelser i VR.

 

AKIRA

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kjedelig å høre at mange av dere sliter med forflytning. Jeg har vel det for så vidt jeg også, men tror heller det handler om meg enn psvr. Benytter meg av posisjoneringsknappen hyppig uten at det plager meg nevneverdig. Klarer uansett ikke å sitte helt rolig når jeg spiller og skifter sittestilling ofte. Dessuten sitter jeg i en stol som svinger 360 rundt. Sitter som regel i et relativt mørkt rom og slår av tven. Kameraet mitt ser ned på meg om det har noe å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...