Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

PS4 Pro kommer jo November 2016. Da kommer det ikke en PS5 knapt et år etterpå. Du må nok belage deg med å vente noen år til. ;-)

 

 

AKIRA

 

Ah, det hadde jeg ikke fått med meg, at de har gått over til en med glidende utvkling. Interesant!

 

Men litt rart også... En av styrkene til konsoll er jo at man jobber med faste rammer. Som er hele grunnen til at teoretisk sett kan 40 000 000 PS4 få VR. Hvis man til et hvert tidspunkt har 4 - 5 forskjellige styrker av samme plattform så vil det skape litt kaos rundt utvikling og forventet opplevelse.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke hatt noen problemer med PSVR og ytelse i det hele tatt, og tror neppe vi kommer til å merke noe forbedring med PS4 Pro heller. Tror det som holder igjen PSVR er PSVR selv, ikke PS4en. Bildet blir nok ikke mye bedre på magisk vis uten å få bedre kamera. 

 

Supersampling kan nok gjøre mye med det visuelle selv på PSVR. På Vive så er det som dag å natt i endel spill. Så det skal bli spennende å se hvordan dette sparker ivei om bare noen uker..

Aner ikke hva supersampling er, så kan nok ikke uttale meg om det. Men om det forbedrer ting uten å kreve for mye ekstra hardware klager jeg ikke. :)

 

 

 

 

PSVR sin oppløsning er på 960*1080. Med supersampling så rendrer spillet i en høyere oppløsning en hva panelet klarer. Fks 2560*1440 og så krymper en ned bildet til 960*1080. Da får du et skarpere og mer detaljrikt bilde. 

 

Det er jo også dette som det er endel snakk om at PS4Pro vil for det meste tilby dem som har et 1080p TV. 

Lenke til kommentar

PSVR sin oppløsning er på 960*1080. Med supersampling så rendrer spillet i en høyere oppløsning en hva panelet klarer. Fks 2560*1440 og så krymper en ned bildet til 960*1080. Da får du et skarpere og mer detaljrikt bilde. 

 

SSAA kan gi et både renere (mtp å fjerne aliasing) og skarpere bilde iforhold til andre former for AA (AA teknikker som kan ha en negativ effekt på bilde skapheten), men det vil ikke gi et skarpere eller mer detaljrikt bilde iforhold til ingen AA. SSAA gir mer pixel informasjon iform av sub-pixler som brukes til å regne ut den endelige fargen til pixlene (og dermed AA effekten), men det gir ikke flere pixler på skjermen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De sa jo det ikke skulle bli flere konsollgenerasjoner, verken på PS eller XB. Dermed kan de fint gi ut en forbedret konsoll hvert eneste år hvis de vil. PS4 Pro i år, PS4 Pro 2 neste jul, PS4 Even Proer julen 2018 osv. Hvis de gir ut en sterkt forbedret konsoll med flere års mellomrom snakker vi jo strengt tatt ny generasjon likevel.

 

 

Media har spekulert i dette, men jeg kan ikke huske å ha lest noe sted at Sony har sagt at dem går bort fra konsollgenerasjoner. Hvis du har lenker til det, del dem gjerne med meg. (Hva XB har sagt rundt dette er jeg mer usikker på).

 

http://www.gamepur.com/news/23401-sony-no-plan-abandon-console-generations-after-ps4-neo-launch.html

 

http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/ps5-release-date-news-and-features-1213409

Lenke til kommentar

PSVR sin oppløsning er på 960*1080. Med supersampling så rendrer spillet i en høyere oppløsning en hva panelet klarer. Fks 2560*1440 og så krymper en ned bildet til 960*1080. Da får du et skarpere og mer detaljrikt bilde. 

 

Det er jo også dette som det er endel snakk om at PS4Pro vil for det meste tilby dem som har et 1080p TV. 

Ah, skjønner. Håper det betyr bedre bilde på PSVR. Spørsmålet er vel om vi trenger PS4 Pro til det? Eller er headsettet i seg selv bra nok til å drive med supersampling? Nå er jeg ikke akkurat ekspert på dette med VR-hardware, men går sterkt ut ifra at headsettet og den lille boksen vi kobler ting til hjelper til med å drive hele greia. Det vil jo hjelpe til med å presse ut mer kraft fra PS4en, omtrent på samme måte som vanlige grafikk-kort. Det er nok også derfor vi får bilde både i headsettet og på TVen samtidig. :)

 

 

De sa jo det ikke skulle bli flere konsollgenerasjoner, verken på PS eller XB. Dermed kan de fint gi ut en forbedret konsoll hvert eneste år hvis de vil. PS4 Pro i år, PS4 Pro 2 neste jul, PS4 Even Proer julen 2018 osv. Hvis de gir ut en sterkt forbedret konsoll med flere års mellomrom snakker vi jo strengt tatt ny generasjon likevel.

 

 

Media har spekulert i dette, men jeg kan ikke huske å ha lest noe sted at Sony har sagt at dem går bort fra konsollgenerasjoner. Hvis du har lenker til det, del dem gjerne med meg. (Hva XB har sagt rundt dette er jeg mer usikker på).

 

http://www.gamepur.com/news/23401-sony-no-plan-abandon-console-generations-after-ps4-neo-launch.html

 

http://www.techradar.com/news/gaming/consoles/ps5-release-date-news-and-features-1213409

Hvorfor tror du vi sitter og venter på PS4 Pro, og ikke PS5?

Lenke til kommentar

 

PSVR sin oppløsning er på 960*1080. Med supersampling så rendrer spillet i en høyere oppløsning en hva panelet klarer. Fks 2560*1440 og så krymper en ned bildet til 960*1080. Da får du et skarpere og mer detaljrikt bilde. 

 

Det er jo også dette som det er endel snakk om at PS4Pro vil for det meste tilby dem som har et 1080p TV. 

Ah, skjønner. Håper det betyr bedre bilde på PSVR. Spørsmålet er vel om vi trenger PS4 Pro til det? Eller er headsettet i seg selv bra nok til å drive med supersampling? Nå er jeg ikke akkurat ekspert på dette med VR-hardware, men går sterkt ut ifra at headsettet og den lille boksen vi kobler ting til hjelper til med å drive hele greia. Det vil jo hjelpe til med å presse ut mer kraft fra PS4en, omtrent på samme måte som vanlige grafikk-kort. Det er nok også derfor vi får bilde både i headsettet og på TVen samtidig. :)

 

 

Den eksterne boksen gjør ikke annet en å splitte signalet til TV, 3D lyd biten og tar for seg informasjon via USB til PS4. Så en trenger ekstra maskinkraft og endel av det for å supersample til et nivå at det er noe poeng :) 

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg kan ingenting om VR-hardware. :) Men hvorfor er det egentlig så mange som glemmer at dette er første generasjon VR?  Det er billig, når ut til massene og gir oss alt vi vil ha. Supergrafikk kan vi heller få neste generasjon. Skjønt da vil vi jo være vant med supergrafikk, så PSVR 2.0 må ha ekstra-super-grafikk for å bli godkjent. :p

Lenke til kommentar

Hvorfor tror du vi sitter og venter på PS4 Pro, og ikke PS5?

 

Hva har det med saken å gjøre? Dem kan da fortsatt gi ut PS5, PS5Pro, PS6 etc... Bare fordi dem har en "midt generasjon" oppdatering betyr ikke automatisk at dem går bort fra konsollgenerasjoner.

 

Du skrev at Sony har sagt at det ikke skal bli flere konsollgenerasjoner, og selv om det kan bli en virkelighet (som media har spekulert i), hvor har dem sagt det?

Lenke til kommentar

Yoloet meg et sett på spaceworld. Har hatt et par skikkelige wow-øyeblikk og sikkert sett ganske dum ut i sofaen. Ikke har jeg blitt kvalm heller, men det var som forventet siden jeg ikke sliter med bevegelsessyke ellers heller. Oppturene er fetere enn jeg forestilte meg, og begrensningene omtrent som forventet. Glad jeg slengte meg på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hvorfor tror du vi sitter og venter på PS4 Pro, og ikke PS5?

 

 

Hva har det med saken å gjøre? Dem kan da fortsatt gi ut PS5, PS5Pro, PS6 etc... Bare fordi dem har en "midt generasjon" oppdatering betyr ikke automatisk at dem går bort fra konsollgenerasjoner.

 

Du skrev at Sony har sagt at det ikke skal bli flere konsollgenerasjoner, og selv om det kan bli en virkelighet (som media har spekulert i), hvor har dem sagt det?

Ganske sikker på happy har rett ang. hva som har blitt sagt og spekulert i.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor tror du vi sitter og venter på PS4 Pro, og ikke PS5?

 

Hva har det med saken å gjøre? Dem kan da fortsatt gi ut PS5, PS5Pro, PS6 etc... Bare fordi dem har en "midt generasjon" oppdatering betyr ikke automatisk at dem går bort fra konsollgenerasjoner.

 

Du skrev at Sony har sagt at det ikke skal bli flere konsollgenerasjoner, og selv om det kan bli en virkelighet (som media har spekulert i), hvor har dem sagt det?

 

trodde sony sa noe ganske nylig att de skulle tilbake til vanlig generasjons syklus etter pro var komt på markedet, så regner med ps5 osv kommer, tror nokk både sony og ms merka deres konsoller var noe svake mid gen så de går for pro/scorpio bare for å slippe å hoppe til next gen før current gen er halvveis

Lenke til kommentar

Selvsagt har han rett. Jeg har jo bestandig feil på dette forumet. Aner ikke hvorfor jeg gidder komme hit noen ganger.

Nei du har rett i det her, jeg venter ikke på PS4 PRO nei takk men jeg venter på PS5. ;)  hvis den kommer da :p

 

Du skriver det her......Hvorfor tror du vi sitter og venter på PS4 Pro, og ikke PS5?

Lenke til kommentar

Hva er deres opplevelse av at bilde er 5 - 10 grader skjevt, og at bilde "heller mot venstre" over tid?

Det er mange poster om det på reddit, og IGN har en artikkel. 

 

Testet ut å se på en TV serie i Netflix i VR. Over 5 min så heller bilde mot venstre og man må snu seg etter skjermen for å se rett på. Lyden følger også med. Veldig frustrerende.

 

Men det virker som et globalt problem, og jeg tror det er software. Så Sony bør ha en fin liten patch snart!

 

Er vel det eneste negative jeg har opplevd med PSVR. Alt annet er jo super awsome!!

 

AKIRA

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...