Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hittil har jeg kjøpt 4 spill, og antar at det er nok til å kunne gi noen terningkast..:

 

Batman: 4 (høy wow faktor)

Tumble: 5

Thumper [demo]: 3 (ensformig, men fullverdig demo)

Until Dawn: Rush of Blood [demo]: 4 (middels wow faktor)

PS Worlds: 4 (middels wow faktor)

Playhouse VR (gratis): 4 (party/familie-spill)

Eve [demo]: 3 (altfor kort og ensformig)

RIGS [demo]: 3 (for kort, burde være en full match)

Tethered: 4

 

 

Jeg tok med enkelte demoer for fullpris spill, fordi jeg gjerne skulle sett at de var skrudd sammen litt anerledes.

Endret av K2D
Lenke til kommentar

PS4 PRO NDA er løftet og reviews kommer inn. Her er et utdrag postet på Reddit:

 

CNET https://www.cnet.com/products/sony-playstation-4-pro/review/2/

In our initial testing, we didn't see any huge improvement in PSVR performance on those titles on the Pro versus the original PS4. The details of what we saw are bulleted above.

  • Battlezone (PSVR) Slight improvement in frame rate and visual fidelity, and text was easier to read in the Pro version.

  • VR Worlds (PSVR) Crisper presentation in menu room. Tough to notice differences in each of the mini games.

UploadVR http://uploadvr.com/ps4-pro-psvr-review/ Does the PS4 Pro really improve the PS VR experience?

Well, it’s a complex answer. Objectively speaking, yes, PS VR games do look better when running on a PS4 Pro. After setting them both up, side-by-side, on the same television using the same headset, I can confirm that games are noticeably sharper and crisper, especially if they have received an official patch incorporating support for PS4 Pro. Games like Battlezone and PS VR Worlds were patched ahead of time for testing, but even games like Driveclub VR, which didn’t have official Pro patches yet, looked crisper and smoother inside the headset.

Since adding Pro support is entirely up to the developers, it’s a bit of a mixed bag still. EVE: Valkyrie could arguable benefit from it the most, as the jagged edges and intense action could use the extra boost that the Pro affords, but I didn’t notice much of a difference in that one yet.

Ultimately though, most of the PS VR games are nearly identical, even if they have been patched with Pro support. No matter what spec sheet you look at, marketing material you read, or trailer you watch, at the end of the day they are all still PS4 games running on a PS4 inside of a PS VR. It won’t ever approach the same level of detail possible on a high-end gaming PC powering an HTC Vive or Oculus Rift. The PS VR is still a less powerful, but awfully capable headset — even when propped up by the additional strength of the PS4 Pro.

Does it offer marginal enhancements? Yes.

Road to VR http://www.roadtovr.com/playstation-vr-psvr-on-ps4-pro-vs-ps4-review-comparison/

Even with a side-by-side comparison it’s difficult to see any significant differences between the two. If you look very carefully at comparative screenshots, you might be able to discern an ever so slight increase in the sharpness of the reticle and other thin interface elements, but in the midst of gameplay it’s virtually unnoticeable.

We also took Batman Arkham VR, one of PSVR’s best looking titles (our review here), for a spin on the PS4 Pro. Although the game hasn’t been specifically updated for the PS4 Pro to our knowledge, it seems it may have been built with a somewhat adaptive foundation. Inside the headset the game looks ever so slightly sharper, and you may spot fewer texture pops as the game seems to be able to load high-res textures a touch faster thanks to the PS4 Pro. The most noticeable change is that Batman Arkham VR running on PS4 Pro seems to no longer use foveated rendering which, on PS4, adds significant blur to the peripheral areas of your view.

 

Kjøper nok en uansett, så jeg er sikker på og ha best mulig VR opplevelse.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Ultimately though, most of the PS VR games are nearly identical, even if they have been patched with Pro support. No matter what spec sheet you look at, marketing material you read, or trailer you watch, at the end of the day they are all still PS4 games running on a PS4 inside of a PS VR. It won’t ever approach the same level of detail possible on a high-end gaming PC powering an HTC Vive or Oculus Rift. The PS VR is still a less powerful, but awfully capable headset — even when propped up by the additional strength of the PS4 Pro.

 

Litt overraskende at det er så liten forskjell selv med VR spill som har blitt patchet på nye Pro. Litt slitsomt også med den nye PS4 Pro at du må ha devs på banen å "fikse" spillet. Gleder meg til å se hvordan spill blir seende ut som har blitt brukt litt mer tid på.

 

Er nok utrolig mye mer potensiale i den boksen, føler nå bare folk skrur opp oppløsninga litt og kaster på noe AA, så er det godt nok. Igjen, skulle nå tro at DriveClub og EVE at AA eller supersampling skulle gjøre underverker på VR opplevelsen, så litt skuffende hvis det ser så og si likt ut som på en vanlig PS4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noen som har vært inne å testa Jackal Assult fra COD'en? Får ikke prøvd før i morgen...

Kort lite minispill. Bedre cockpit visueller enn EVE Valkyrie. Men ikke like bra gameplay. Over før det begynner.

 

AKIRA

Enig. Ble skikkelig imponert når jeg satt i cockpiten, men følelsen etter launch var totalt borte. Dårlig kopi av Eve egentlig. Men cockpiten skulle jeg gjerne hatt i Eve...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk min PSVR for to dager siden, ble veldig imponert etter å ha spilt gjennom alt i VR Worlds og litt av demo cden som fulgte med, kjøpte Moto Racer 4 til det i dag men det skuffet syntes jeg, fikk ikke helt den samme VR følelsen som i andre spill, det var mer en gigantisk skjerm foran meg, men så var det bare VR compatible å ikke ren VR.

 

Har liggende Here They Lie som jeg tenkte å sjekke ut senere i kveld men før den tid blir det VR bonusen i Rise of the Tomb Raider  :wee:

Endret av X19x11
Lenke til kommentar

Fikk spilt nesten to timer i Here They Lie å sitter med blandede følelser, hele spillet er en fantastisk VR opplevelse, uansett hvor du kikker er det noe der, akkurat som VR burde være men selve spillet er litt skuffende. Nå har jeg ikke spilt det ferdig men starten var fantastisk med en masse creepy jump scares og andre uhyggelige ting som skremte livet av meg, men etter du er forbi starten blir det bare en litt treig opplevelse. Det skjer ikke stort å alt det skumle er forbi, du sitter igjen med masse gåing og forutsigbarhet, det hele er fortsatt creepy men ikke skummelt. 

 

Spilte også COD: IW - Jackal Assault VR Experience å det imponerte, likte det faktisk bedre enn EVE demoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...