Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Nå som hypen har lagt seg litt (eller?), er dere fornøyde med produktet sånn totalt sett, eller er dere bekymra for st det støver ned sånn som noen har opplevd med vive/rift?

 

Vurderer innkjøp, men sitter på gjerde foreløpig. Har ikke ps4, så blir eventuelt pro-versjon.

Dette var også et spm på reddit. Satt opp mot hvor stor hypen var for No Mans Sky og hvordan det krasjet minuttet folk kunne spille det. Men det skjer ikke med PSVR så langt. Folk bare strømmer på og forteller alle hva de mener er det beste VR opplevelsen nå. Det morsomme er, alle har forskjellige meninger. Det sier jo litt.

 

https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/582w1w/psvr_hype_train_didnt_crash_and_this_makes_me/

 

Jeg er så hypa, at jeg i går tok meg selv i å SKIKKELIG glede meg til PS5 og PSVR 2.0 om 2 - 3 år. Tenk hvor UTROLIG mye bedre dette blir på 3 år. Og ikke glem at hardware specs på PSVR har sikkert vært låst i nesten et år. 4 år med utvikling kan lede til mye fett!

 

AKIRA

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunn av PSVR har jeg begynt med natt ranglingen min igjen jeg la meg klokka 5 på morgen, tiden går da man bruker Psvr, jeg venter på noen bra spill er et jeg venter på så jevlig på er Resident Evil 7 å er et til i den sjangeren er ikke VR spill men gode gamle :dribble: Resident Evil 2 :dribble:  (WE DO IT)  :thumbs: faen meg så jeg har ventet på det, :green: Å id Software må lage Doom 4 i vr men hvis id Software lager vr versjon av Doom 1 å Doom 2   hadde vert rått, men det beste spillet om det er til pc ps4 one ds wiiU er spillet Fallout 4 har kjøpt det til først til one etter ps4 grunn av støre skjerm etter pc grunnen der bedre grafikk Fallout 4 må komme i VR. :green:

 
Lenke til kommentar

Takk for svar! Høres slett ikke ille ut det her. Som dere sier avhenger det mye av spill som kommer de neste mnd. Men igjen, da har vi kanskje en ny generasjon headset. Er vel ikke kommet noen tidshorisont på det? Er vel litt rart om det kommer årlig.

 

Dette er ren tipping. Men PS4 er så langt ut i sin livssyklus, at selv med PRO varianten så har Sony nådd taket for hva de dytte av grafikk inn i en VR brille.

 

PS5 må ut før de kan komme med en ny generasjon VR briller. PS3 kom i 2006, og PS4 i 2013. 7 år i mellom.

Så estimer PS5/PSVR 2.0 engang mellom 2019 eller 2020.

 

Det som kan komme i mellomtiden er bedre kamera og move controllere. For de kan nok da overføres til PS5 når det kommer. Kamera med dobbelt/trippel så høy oppløsning, noe onboard logic chip for optisk tracking kan gjøre mye for å gjøre tracking en del bedre.

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Nå som hypen har lagt seg litt (eller?), er dere fornøyde med produktet sånn totalt sett, eller er dere bekymra for st det støver ned sånn som noen har opplevd med vive/rift?

 

Vurderer innkjøp, men sitter på gjerde foreløpig. Har ikke ps4, så blir eventuelt pro-versjon.

Som jeg har nevnt før noen ganger hadde 3DS en spilltørke på over et halvt år etter at den kom, og mange regnet den som en flopp. Men straks de store spillene begynte å komme ble det en annen sak. Nå er den ene av de mestselgende håndholdte konsollene gjennom tidene, og har et enormt bibliotek, og spillene bare fortsetter å strømme på. Jeg ser for meg at det blir noe lignende med PSVR. Mange utviklere er/var skeptiske i starten, spesielt siden det er noe helt nytt, og ingen vet hvordan det vil vare over tid. Men Sony har allerede begynt å tjene penger på PSVR, og store spill kommer. Bare ha litt tålmodighet. :)

 

Angående selve headsettet er jeg svært fornøyd. Bruker det nesten daglig til Driveclub, og har litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke har spilt Until Dawn siden launch. Kom til bossen i tredjebrettet, ble drept to ganger og har ikke fått meg til å fortsette. :p Men med tanke på hvor bra skrekkopplevelse det faktisk er gleder jeg meg enda mer til Resident Evil 7. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjørte en del på Takahagi Skills, og det er helt tydelig at vinduene er skitne. Prøvde både en Mercedez og Audi, og begge to har skitne ruter. Det interessante er at rutene ikke er skitne på samme måte, og det vises best når solen står rett på vinduene. Spesielt på audien var det også helt tydelig at skitten har blitt dratt ut med vindusviskeren. Det er med andre ord ikke en bug eller glitch, men helt bevist laget. Imponerende detaljer. :) Er for øvrig Driver Level 14 nå, og snart lvl 15. Ikke lenge til jeg får min første Ferrari.  :dribble:  :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noen problemer med PSVR og ytelse i det hele tatt, og tror neppe vi kommer til å merke noe forbedring med PS4 Pro heller. Tror det som holder igjen PSVR er PSVR selv, ikke PS4en. Bildet blir nok ikke mye bedre på magisk vis uten å få bedre kamera. :) Derimot vil nok PSVR 2.0 få bedre hardware, og da kan PS4 Pro være en fordel. Eller konsollen etter den. PS4 Pro 2? PS4 Pro Plus? :)

 

In other news: Blitt to timer til i strekk med Driveclub VR nå, og jeg er helt hekta. Den første hypen til VR er for lengst borte, og jeg sitter ikke og tenker at jeg sitter med VR. Nå er jeg fullt i stand til å se mye klarere alle bra tingene med VR, men også de dårlige. "Problemet" er at jeg ikke klarer å finne noen særlige svakheter med PSVR. Det gjør jobben sin utmerket, spesielt med tanke på kvalitet vs pris. Det er et rimelig headset, men man får det man betaler for. En helt grei innføring i VR som holder i massevis for folk flest, men hardcare VR-fans vil selvsagt ha mer. De har til gjengjeld Oculus og Vive. Disse koster mer, men som sagt får man det man betaler for.

 

En tanke som stadig slår meg når jeg surrer rundt i Driveclub er hvor mye bedre det er enn vanlige spill. Det kan ikke sammenlignes. På en vanlig skjerm kjører jeg alltid i tredjeperson for å få best mulig oversikt. Å kjøre i cockpit-view har jeg prøvd noen ganger, men alltid gitt opp rimelig kjapt. Med VR er det stikk motsatt. Her må jeg kjøre i cockpit view, og takket være VR har jeg langt større oversikt enn noensinne. Men jeg har også mye større presisjon enn før. Nå er det mye lettere å se hvor "stor" bilen er, så det er lett å sneie et hjørne uten å treffe, det er lett å "føle" vekten av bilen og få en bra, men kontrollert sleng rundt skarpe svinger og så videre. Det føles rett og slett mye mer realistisk ut, og ikke som "bare et spill". Jeg føler det som om jeg kjører en ekte bil. Bare at en "ekte bil" i dette tilfellet er en av de tre Ferrariene jeg har fått. :D

 

Men en annen ting er dette med grafikk. Når jeg suses nedover veien er det lett å se at en god del av bakgrunnen er litt uklar, og gjerder osv kan virke litt glitchy/flimrete, uten at det gjør noe. Men inne i selve bilen er grafikken svært skarp. Det får meg til å tenke på spill som Resident Evil 7. Hvis mye av det foregår inne vil vi nok få en bedre grafikk enn mange kanskje tror. Å være innendørs gjør at vi får mindre områder som skal rendres, og dermed får vi mer kraft til å gjøre nettopp det. Se bare på remaken av Resident Evil 1, for eksempel. Alle rommene er statiske og ganske små, men til gjengjeld ser de ekstremt bra ut, selv på dårlig hardware som Gamecube. Jeg tror neppe et open world spill i PSVR vil bli så veldig bra grafisk sett, men et spill satt til et små område kan bli heftige saker. :)

Lenke til kommentar

 

Takk for svar! Høres slett ikke ille ut det her. Som dere sier avhenger det mye av spill som kommer de neste mnd. Men igjen, da har vi kanskje en ny generasjon headset. Er vel ikke kommet noen tidshorisont på det? Er vel litt rart om det kommer årlig.

 

Dette er ren tipping. Men PS4 er så langt ut i sin livssyklus, at selv med PRO varianten så har Sony nådd taket for hva de dytte av grafikk inn i en VR brille.

 

PS5 må ut før de kan komme med en ny generasjon VR briller. PS3 kom i 2006, og PS4 i 2013. 7 år i mellom.

Så estimer PS5/PSVR 2.0 engang mellom 2019 eller 2020.

 

Det som kan komme i mellomtiden er bedre kamera og move controllere. For de kan nok da overføres til PS5 når det kommer. Kamera med dobbelt/trippel så høy oppløsning, noe onboard logic chip for optisk tracking kan gjøre mye for å gjøre tracking en del bedre.

 

AKIRA

 

 

Har litt tru på at PS5 dukker opp i 2017/2018 med PSVR2.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt noen problemer med PSVR og ytelse i det hele tatt, og tror neppe vi kommer til å merke noe forbedring med PS4 Pro heller. Tror det som holder igjen PSVR er PSVR selv, ikke PS4en. Bildet blir nok ikke mye bedre på magisk vis uten å få bedre kamera. 

 

Supersampling kan nok gjøre mye med det visuelle selv på PSVR. På Vive så er det som dag å natt i endel spill. Så det skal bli spennende å se hvordan dette sparker ivei om bare noen uker..

Lenke til kommentar

 

 

Takk for svar! Høres slett ikke ille ut det her. Som dere sier avhenger det mye av spill som kommer de neste mnd. Men igjen, da har vi kanskje en ny generasjon headset. Er vel ikke kommet noen tidshorisont på det? Er vel litt rart om det kommer årlig.

 

PS5 må ut før de kan komme med en ny generasjon VR briller. PS3 kom i 2006, og PS4 i 2013. 7 år i mellom.

Så estimer PS5/PSVR 2.0 engang mellom 2019 eller 2020.

 

AKIRA

 

 

Har litt tru på at PS5 dukker opp i 2017/2018 med PSVR2.

 

PS4 Pro kommer jo November 2016. Da kommer det ikke en PS5 knapt et år etterpå. Du må nok belage deg med å vente noen år til. ;-)

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Kjøpte Sportsbar nå og testet! Det var ganske moro og tøysete. Spilte ført i en public game med fremmede. Så hoppet jeg og en kompis inn sammen og spilte. Kastet Dart, spilte et ballspill. Prøvde å stable flasker og tøyset rundt. Og alle hører alle prate i rommet.

 

Synd at det bare kan være 6 stk i spillet. SKal det støtte flere må det nok noe server til. Nå er det en player som hoster og 5 andre som joiner.

 

Men veldig moro og tøysete.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Jeg har brukt en del timer på PSVR hver dag siden release, og synet virket å bli litt påvirka. Noen som kjenner seg igjen?

 

Nå klart avstå fra PSVR i ca 1 døgn nå, og synet mitt er blitt normalt igjen :D

Lenge siden du fikk sjekka synet? Man bør bruke synskorrigering i lag med VR :) Endret av K2D
Lenke til kommentar

 

Jeg har brukt en del timer på PSVR hver dag siden release, og synet virket å bli litt påvirka. Noen som kjenner seg igjen?

 

Nå klart avstå fra PSVR i ca 1 døgn nå, og synet mitt er blitt normalt igjen :D

Lenge siden du fikk sjekka synet? Man bør bruke synskorrigering i lag med VR :)
Har aldri sjekka synet. Har aldri hatt problemer med det. Tror det bare ble litt for mange timer på "den andre siden" :)
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke hatt noen problemer med PSVR og ytelse i det hele tatt, og tror neppe vi kommer til å merke noe forbedring med PS4 Pro heller. Tror det som holder igjen PSVR er PSVR selv, ikke PS4en. Bildet blir nok ikke mye bedre på magisk vis uten å få bedre kamera. 

 

Supersampling kan nok gjøre mye med det visuelle selv på PSVR. På Vive så er det som dag å natt i endel spill. Så det skal bli spennende å se hvordan dette sparker ivei om bare noen uker..

Aner ikke hva supersampling er, så kan nok ikke uttale meg om det. Men om det forbedrer ting uten å kreve for mye ekstra hardware klager jeg ikke. :)

 

 

 

 

 

Takk for svar! Høres slett ikke ille ut det her. Som dere sier avhenger det mye av spill som kommer de neste mnd. Men igjen, da har vi kanskje en ny generasjon headset. Er vel ikke kommet noen tidshorisont på det? Er vel litt rart om det kommer årlig.

 

PS5 må ut før de kan komme med en ny generasjon VR briller. PS3 kom i 2006, og PS4 i 2013. 7 år i mellom.

Så estimer PS5/PSVR 2.0 engang mellom 2019 eller 2020.

 

AKIRA

 

 

Har litt tru på at PS5 dukker opp i 2017/2018 med PSVR2.

 

PS4 Pro kommer jo November 2016. Da kommer det ikke en PS5 knapt et år etterpå. Du må nok belage deg med å vente noen år til. ;-)

 

AKIRA

De sa jo det ikke skulle bli flere konsollgenerasjoner, verken på PS eller XB. Dermed kan de fint gi ut en forbedret konsoll hvert eneste år hvis de vil. PS4 Pro i år, PS4 Pro 2 neste jul, PS4 Even Proer julen 2018 osv. Hvis de gir ut en sterkt forbedret konsoll med flere års mellomrom snakker vi jo strengt tatt ny generasjon likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...