Gå til innhold

23. september - kva trur du kjem til å skje?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei det er bare du som predikerer verdens undergang 23. september og kommer med dårlige unnskyldninger når ingenting skjer.

 

Har aldri predikert verdens undergang. Denne tråden handlar om teikn og spekulasjonar knytta oppimot ein spesiell dato. Eg har aldri hevda å vere ein profet eller å kunne tolke teikn om framtida. At desse teikna skulle vere einsbetydande med verdens undergang er det andre enn meg som har hevda. Eg har framstilt ulike teoriar og scenario, men samstundes halde fast på Bibelen sitt syn, og i lys av Bibelen kritisert delar av videoane frå youtube. Ingen bibelsk profeti har sålangt slått feil, og ingen bibelsk profeti vil slå feil. Alt vil skje som skrive står.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei se ingenting spesielt skjedde 23 september, for en overraskelse. Kanskje på tide for kristne å slutte med dommedagsprofetier nå? Og til det med at vi lever i de siste tider Cair Paravel har ikke kristne bestandig maset om det? Guden deres tar seg jammen meg god tid :p Og resultatet fra kirkevalget er kanonbra! Det er jammen på tide at den norske kirke også må vise vanlig folkeskikk og respekt for voksne menneskers valg! Dersom guden din (om den fins) ikke aksepterer det, er den ikke noe oppegående mennesker bør ønske å tilbe.

Endret av Jedi Jordal
Lenke til kommentar

Til slutt vil eg igjen understreke at vi lever i dei siste tider. Norges store televangelist Jan Hanvold hadde også dette som tema i kveld, der han spesielt trekte fram to store endetidsteikn vi ser akkurat no. Det første er flyktningebølgja over Europa, som vil føre til islamisering og avkristning. Det andre er det moralske forfall i kyrkja. Dagens resultat av kyrkjevalet, der dei bibelkritiske vann siger over dei bibeltru, varslar at domen over dei gudlause ikkje er langt unna.

 

1. Store (og større) folkevandringer har vi da alltid hatt gjennom Europa og alle deler av verden. Ingenting tilsier at denne lille bølgen nå er annerledes.

 

2. Det moralske forfall i kirken har vært et tema gjennom kirkehistorien - egentlig siden oldkirkens begynnelse. I grunn kan en i mye større grad argumentere for moralsk forfall i kirken under renessansepavene, enn det som hender nå.

Endret av afterall
Lenke til kommentar

I hate to burst your bubble, men det kommer ikke til å skje en dritt ekstraordinært 23 september!

Blir ikke dere ikke lei av å fable om alskens profetier og dommedagssynsing?

 

Siste jeg kommer på var Maia-kalenderen som stoppet litt før jul i 2012. Surprise surprise, ingenting skjedde. Samme som nå :)

Jøss! Jeg fikk rett! Tilfeldighet, eller er jeg Veien, Lyset, Håpet?

 

"This God that I worship,

This demon I blame,

Conspire as one, exactly the same,

It's exactly the same"

 

Har TS en god forklaring på hvordan vi unnslapp armageddon denne gang også?

Lenke til kommentar

Synes det blir litt "urettferdig" å angripe TS og hans personlige tro, tatt i betraktning at det neimen ikke bare er religiøse som er opptatt av slike profetier. Media og nettet generelt er minst like ivrig hver gang det er spådd noe. Vi husker f.eks. 2012 og utløpet av Maya-kalenderen, videre ymse spådommer fra Nostradamus som man hiver seg over, og det "alltid" en eller annen astroide på vei, og hva med CERN og svarte hull, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var det noen som faktisk trodde på det da?

 

Folk flest er nok langtifra overbevisste, men selv de som ikke er personlig kristne, er ateister etc. har vel fortsatt en viss interesse for det mystiske/ukjente. Ellers så hadde jo ikke media vært fullt av slikt stoff?

 

btw, vi trenger ikke vente lenge på neste store begivenhet:

 

Governments Worldwide Will Crash the First Week of October

 

http://www.zerohedge.com/news/2015-07-19/governments-worldwide-will-crash-first-week-october-%E2%80%A6-according-2-financial-forecast

Lenke til kommentar

Dommedagsidioti er en evigvarende hobby for klovner. Hver eneste dag i tusenvis av år er spådd til at noe spessielt skal skje. Mange hendelser blir også spådd i ettertid. For eksempel en her på forumet etter 22 juli terroren påsto å ha drømt om det før det skjedde.

 

Om noen faktisk skulle få rett så er ikke engang det utrolig. Det blir som å vinne i lotto. Det er høyst usannsynlig, men så er det også svært mange som spiller. Hvis jorda går under en gang i menneskets historie, så er det en eller annen skrulling som er dømt til å få rett i sin profeti.

Lenke til kommentar
Folk flest er nok langtifra overbevisste, men selv de som ikke er personlig kristne, er ateister etc. har vel fortsatt en viss interesse for det mystiske/ukjente. Ellers så hadde jo ikke media vært fullt av slikt stoff?

 

 

Det kan ikke sammenlignes.

En kan være interessert i mye rart uten at man tror at det er virkelighet. Jeg overstadig interessert i starwars og LOTR men det har aldri falt meg inn at det bor Uruk-hai'r nede i jorden eller at Hoth er der ute et sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...