Gå til innhold

23. september - kva trur du kjem til å skje?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Jeg som buddhist bruker ofte å la verden forsvinne, og det gjør ikke vondt i det hele tatt

 

:)

 

Du er ikke alene. Jeg som ikke-buddhist også. Hver kveld kl. 23, og tilbake igjen i 7-tida dagen etter.

Joda, det er og en metode, men jeg liker å være "dau" og se på alt som skjer i mitt fravær, og da nytter det ikke å ligge på ens lille blomkåløre å snorke ...

 

Sov godt!

Lenke til kommentar

Hang on, var dette spådd i Simpsons? Det kan bare bety en ting: There is no spoon.  :xmas: 

 

Forøvrig innledes det jødiske nyttåret av basunenes høytid like ofte som nyttårstiden innledes av romjulen, mao. ved hvert jødiske nyttår. Å nevne det jødiske nyttårets sammenfall med basunenes høytid som et eget punkt i en rekke bekreftende faktorer er omtrent like poengløst som å kalle en istapp spesiell fordi den er både kald, vannholdig, gjennomsiktig, og hengende. Hvor ofte skjer det liksom.

 

Basunenes høytid har forøvrig minst et halvt dusin forskjellige overlappende kallenavn (Yom Teruah, Yom HaZikaron, Yom HaDin, Messias bryllup, Rosh Hashanah m.fl.), så her kan man plukke det man liker og spinne opp sitt eget dommedagspjatt om man vil. Foreslår at TS tar et stort banklån og hygger seg til solen kommer frem, kanskje det går opp et lys etterhvert.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lenge har eg hatt ei kjensle av at noko stort er i emning.

I tusenvis av år har dommedagsidioter hatt "ei kjensle av at noko stort er i emning". De følte det i år 1, år 100, år 200, år 300, år 400, år 500, år 600, år 700, år 800, år 900, år 1000, år 1100, år 1200, år 1300, år 1400, år 1500, år 1600, år 1700, år 1800, år 1900, år 2000, og sannelig føler de det ikke i år 2015 også.

 

Vet du hva? Jeg har en kjensle av at dommedagsidioter kommer til å føle at noe stort er i emning fremover i år 2100, 2200, 2300, 2400 og lenge lenge lenge etter din død. Akkurat som du føler noe stort skal skje lenge etter dine dommedagsidiotforgjengere.

Lenke til kommentar

Som konspirasjonsteoerikter og religiøs ekstremist er alt tegn på at noe stort skal skje.

 

Er det greit å drepe barn dersom vi ikke bøyer oss for guden din?

 

Mord er synd. Synd er ikkje greit. Viss du er usikker på kva som er synd, les Bibelen!

 

Hvis vi alle sitter her og fremdeles skriver på diskusjon.no den 1. oktober, vil du da revurdere ditt livsynsgrunnlag?

 

Bibelen gir ingen dato for kva tid Jesus kjem igjen. Han kan kome igjen 23. september, men han kan også kome igjen denne ettermiddagen. Jesu gjenkomst er den neste store hendinga på den profetiske timeplan, og det er ingen hendingar forut som først må inntreffe før Jesus kan kome. Eg støttar "The doctrine of imminence", og det er difor ingen grunn til å revurdere sitt livssynsgrunnlag.

 

Sår vel ikke at jorden nødvendigvis skal gå under? Nevnes at flere ulike tingen kan skje.

 

Jorda vil definitivt ikkje gå under. Sjølv om Jesus skulle kome igjen idag, vil det framleis vere 1007 år igjen før denne jorda går til grunne. Først kjem dei 7 åra som vert kalla Den Store Trengsel, der Jesus til slutt stig ned på Oljeberget og vinn over Antikrist. Deretter kjem det 1000 år lange fredsriket der Jesus vil vere konge og verdsherskar. Eg har heller ikkje sagt at 23. september nødvendigvis vil vere tida for Jesu gjenkomst. Det er som du skriv mange moglege ting som kan skje. Kvar blodmånetetrade som har samanfelt med jødiske festdagar, har ført til ein siger for det jødiske folk. Dette er det eg ser på som mest nærliggjande, at Israel vil oppleve ein politisk eller militær siger. Det er ei stor forventning i det jødiske folk om å gjeninnta tempelplassen, og bygginga av det tredje tempel er nært foreståande. Mange trur at eit jordskjelv vil føre til at moskeane som står der idag går til grunne. Det er også ein teori at både Jesu gjenkomst og ein "alien abduksjon" vil skje samstundes 23. september. Igjen, dette er berre spekulasjonar, men logikken er klar. Det står i Bibelen at Djevelen vil forføre menneska som er "left behind" etter opprykkinga. Ved Jesu gjenkomst vil millionar av kristne forsvinne sporlaust frå jorda, og det er klart mange vil revurdere sitt syn på Gud og Bibelen når dei forstår at berre kristne er borte. Tanken er så at Djevelen samstundes vil fjerne ufrelste frå jorda, og forføre menneska med at både kristne og ikkje-kristne har blitt kidnappa av aliens.

 

 

Måtte bare fakta-sjekke det, og stemmer ikke med hva som sies her, nemlig 282 dager

 

http://www.babyverden.no/Nyheter/Hvor-langt-er-et-svangerskap/

 

Men for all del, var bare en liten bagatell blant alt det andre  :grin2:  så følg med , følg med

 

 

Årsaken til denne diskrepansen er at termindato reint praktisk vert rekna ut frå siste menstruasjons første dag, og ikkje unnfanginga (som er vanskeleg å vite).

 

https://sml.snl.no/foster

 

Eg siterer: "Fosterutviklingen varer gjennomsnittlig i 38 uker eller 266 dager, og den kan deles i tre perioder. [...] Ved beregning av det omtrentlige fødselstidspunkt går man ut fra siste menstruasjons første dag og teller 40 uker (ca. 9 kalendermåneder) frem, slik at svangerskapets varighet blir ca. 280 dager.

 

 

Jeg tar sikkert feil men jeg trodde dommedag allerede hadde vært.

 

I Matteus 16:28, Markus 9:1 og Lukas 21:32 sier Jesus at noen av de tilstede værende skulle oppleve den.

 

Her snakkar ikkje Jesus om dommedag, men om "forherligelsen på berget". Dette ser vi klart av samanhengen.

 

http://www.gotquestions.org/not-taste-death.html

 

 

Tvertimot varer Dommedag altså i tusen år (regnet fra Harmageddon-krigen)

 

Da synes jeg at de som klager på tidsbruken til norsk rettsvesen skal tie stille!

 

Klart det er mange døde og levende dømmes, men hvorfor alle ufødte i 33 generasjoner også?

Og hvem er disse 144 000 med "Gullkort", som får bruke "Hurtig innsjekking"?

 

Dommedag varer ikkje i 1000 år. 1000 år er tida for det messianske fredsriket.

 

Dei 144 000 vi møter i Op 7 er jødar som vert frelst under trengselstida (Jakobs trengsel). Chuck Missler seier at kristne som hevdar dei er del av dei 144 000 burde få oppfølgjingsspørsmålet "well, which tribe are you from?". Det synest klart at det her er snakk om messianske jødar, sidan dei er Guds folk. Heidningekristne vert opprykka mellom kap 3 og 4, og er såleis ikkje til stades på jorda når dette skjer.

 

det kommer til å skje noe skummelt? :( hva kommer til å skje? går verden under hvorfor skjer det

 

Dersom du omvender deg og trur på Jesus har du ingenting å frykte, korkje for døden eller domen :)

Den som ikkje omvender seg er allereie under Guds vreide.

Vegen til frelse er denne: Først må du erkjenne at du er ein syndar og at du ikkje greier å oppfylle Guds standard. Dernest må du omvende deg frå synd av eit heilt hjarte og ønskje å leve eit heilagt liv. Deretter må du ta imot Jesus som din personlege herre og frelsar. Det vil seie at du må tru at Jesu frelsesverk, hans død og oppstode frelser deg. Å ta imot Jesus som herre vil seie å overgi herredøme i eige liv til Jesus, og følgje etter han.

Viss du trur dette, er du frelst og på veg til himmelen. Håper at vi møtast der :)

Endret av Cair Paravel
Lenke til kommentar

I hate to burst your bubble, men det kommer ikke til å skje en dritt ekstraordinært 23 september!

Blir ikke dere ikke lei av å fable om alskens profetier og dommedagssynsing? 

 

Siste jeg kommer på var Maia-kalenderen som stoppet litt før jul i 2012. Surprise surprise, ingenting skjedde. Samme som nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...