Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

On 4/27/2020 at 8:45 AM, G said:

 

16 tusen-ish prisleie for en optimal gamingopplevelse på spillpulten sin ihvertfal. Blir det for stort med 107 x 60-ish centimeter. Eller blir dette en optimal bredskjermopplevelse som også gir litt bilde i høyden?

https://www.prisjakt.no/search?search=lg cx

Om jeg er heldig nå så sikret jeg meg et fra en av nettbutikkene.   Det står i bekreftelsen at jeg har fått. Men så står det også :hmm::roll:

Quote

Dette automatiske svaret er ikke en juridisk bindende ordrebekreftelse og vi forbeholder oss retten til å kansellere ordren som følge av trykkfeil, tekniske problemer, leveringssvikt eller lignende situasjoner.

 hmm.. håper, håper og håper. LG mente selv at det bør komme juli/juni. Ser at en av nettbutikkene har en august-dato i dag. Og den jeg besøkte og betalte hos var de borte på et øyeblikk antar jeg, da dato er tilbake til sent i juni igjen nå på ettermiddagen. Burde vite svaret på under en ukes frakttid. Kanskje ordrehistorikken oppdaterer det fra Reservert til Behandles eller sendt (noe sånn).

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kom omsider skjermen faktisk til meg. Utrolig.

48" OLED av 2020, som nevnt før i tråden.

Edit:

Dette var en ganske digg opplevelse, Windows-bruk. For en voldsom boltreplass for vinduer man får. Har plassert den 14 cm opp fra kontorpulten. Så slipper man å skrape opp skjermen når man legger ting rundt omkring på pulten. Samt man slipper å bøye nakken ned for å se windows-knapperad. Blir litt mysing oppover da for å se hva som ligger i toppen. Denne plassering føles kanskje best når man lar vinduene starte 1/3 ned på skjermflaten. Men fader her får man jo 2160 i høyden dersom man skal se på en lang nettleserside og sånn bruk (når man har behov for det).

Synd man ikke hadde denne opplevelsen når man hadde sin første PC på 90-tallet :fun:

Har feil kabel, muligens. Den er HDMI 2.0. Kan ikke si sikkert om det er helt feil. Men den bør jo opp på HDMI 2.1, ihvertfall når skjermkortet en gang i framtiden klarer å pumpe ut HDMI 2.1, som jeg jo ikke tror at RX 5600XT kan få til i 4K 120 Hz uansett, eller?

Edit2:

Når man har en så stor boltreplass så anbefales programvaren DisplayFusion Pro. Slik at man kan få delt inn skjermflaten i ymse skjerminndelingsprofiler til forskjellig bruk. Ser for meg at man fort får plass til 3 nettlesere i 2160 høyde ved siden av hverandre. Greit med DisplayFusion Pro som lar deg dele inn skjermflaten i 3 slike virtuelle skjermer da. Et lite klikk på et spesialsymbol som kommer til på alle vinduer og vinduet spretter til neste virtuelle skjerm.

Endret av G
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (4 timer siden):

Må vel legge til at LG sin 48" OLED TV ikke hører hjemme i denne tråden, da det er for ultra wide monitorer. det var vel ok at den ble nevnt, men større diskusjon rundt den her blir vel en avsporing?

Korrekt. Videre diskusjoner tas i mer egnede tråder :)

Lenke til kommentar
1 hour ago, PgUp said:

Noe sier meg at det er noe som kommer til å irritere med den skjermen der.... Sikkert inputlag fra hællvette eller.no

 

Off topic er alle disse skjermene også...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Fjernet noe avsporing av tema..

Vennligst fortsett diskusjon om andre skjermer med oppløsning over 34" Ultrawide 3440x1440 i seperate tråder. 

Dersom du har kommentarer på denne beskjeden skal det tas i PM. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (41 minutter siden):

Er Svive 34" noe tess? Satt ned med 1000,- kroner hos Komplett nå. Hovedsakelig tiltenkt kontorarbeid, men kan muligens bli kjøpt inn en enklere gaming-PC det neste året.

Til enkelt kontorbruk er den helt grei, men ikke til bildebehandling- og redigering. 

Kan funke greit til gaming, selv om dette etter min mening ikke er noe god gaming monitor. Men nå regner jeg med ingen kjøper denne om man er primært ute etter en gamingskjerm ;) 

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (7 minutter siden):

Til enkelt kontorbruk er den helt grei, men ikke til bildebehandling- og redigering. 

Kan funke greit til gaming, selv om dette etter min mening ikke er noe god gaming monitor. Men nå regner jeg med ingen kjøper denne om man er primært ute etter en gamingskjerm ;) 

Excel vil til og med fungere i svart/hvitt ;) 

Er egentlig «greit til gaming» jeg er ute etter. Har begynt å sikle på små gaming PC-er, så blir nok en av de etterhvert.

Lenke til kommentar

Hvordan er den sammenlignet med LG 34" Curved gamingskjerm 34UC79G-B? Kan få en pent brukt en til samme pris.

edit: Ser at denne ikke har 3440x1440-oppløsning, så da er det lite aktuelt. Det er et must for en arbeids-skjerm i den størrelsen.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (19 minutter siden):

Hvordan er den sammenlignet med LG 34" Curved gamingskjerm 34UC79G-B? Kan få en pent brukt en til samme pris.

Godt eksempel på noen som selger gammel hardware overpriset. 34UC79-G har høyere refresh rate, men er kun 1080p. Den kostet 7000 i 2016, ville aldri betalt over 2000-2500 for det når den er brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...