Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En bekjent har vært på seminar med Intel. Der kunne de fortelle at de satt på teknologi som ville ta flere år frem tid til det ville bli sluppet. Ingenting de avslørte, men det ble bekreftet at de satt på langt mer avanserte produkter enn det som var på markedet for forbrukere. Jeg vil ikke tro det er så annerledes med verken Nvidia eller andre selskaper? Uansett, luftet det kun for å se om andre satt på informasjon som var litt nærmere "inside" enn mannen i gata :)

 

Litt kjipt er det jo å tenke på at vi kjøper "eldgammel" tech i forhold til hva som kunne ha vært levert i dag. Men dette er jo baksiden med business og alt samarbeid som skjer på tvers mellom de ulike produsentene av brikker, kort, programvare etc etc. Det meste er nok timet perfekt blant alle for å melke forbrukerne maksimalt.

Nvidia, Qualcomm, AMD, Intel, Mediatek, Hisilicon, Samsung, TSMC, og så videre konkurrerer ikke fordi du som forbruker får fordeler av det, men snarere for å vinne. Det er ingen diger konspirasjonsteori der alle teknologiprodusenter har produkter i bakhånd som de venter på å lansere til de har melket kundene for det de kan.

Lenke til kommentar

Da får jeg satse på at kortet mitt holder ut. Begynner å få en masse feil og det kan godt finne på å krasje i spill med en overklokk som har vært stabil siden jeg fikk kortet (0.900V - 1950mhz/+500 mem). Temperaturen er på 32-35'C.

 

Får teste stock og se om det kan være noe anna. Får oppdatere driveren dersom det er noe nytt der.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Da får jeg satse på at kortet mitt holder ut. Begynner å få en masse feil og det kan godt finne på å krasje i spill med en overklokk som har vært stabil siden jeg fikk kortet (0.900V - 1950mhz/+500 mem). Temperaturen er på 32-35'C.

 

Får teste stock og se om det kan være noe anna. Får oppdatere driveren dersom det er noe nytt der.

 

Hadde samme problemer, etter hvert  ble det verre.

Synderen var PSU'n, byttet fra Corsair AX 1500i til EVGA SuperNOVA 1600 G2 og de fleste problemene forsvant.

( Denne RMA'n fra komplett.no var den beste noensinne uansett aktør, 1.5 virkedøgn etter første kontakt var ny PSU på plass i pc'n, bor i Kristiansand).

 

Et problem gjenstår, det er at GPU trottler ved PCB temp på ca 48 grader og /eller WRM temp på ca 56 grader, uansett OC, fabrikk OC eller helt uten noen form for OC.

Man tror at kanskje PSU'n tok med seg GPU i "fallet", så sender GPU tilbake i dag for sjekk.

 

Har du Link programmet for PSU'n din installert samt montert USB kabel, sjekk om programmet finner PSU'n.(den forsvinner gjerne om det er feil på PSU)

Samt sjekk enhetsbehandling om du har varsler på Corsair usb enheter eller på ukjente usb enheter.

 

 

Alternativt:

Dog hovedsakelig for X79 plattformen, men har sett at nyere har også problemer:

 

Corsair sine Link programmer kan skape mye krøll, slett de om du har dem installert og koble fra de interne USB kablene fra Corsair produktene.

 

Nvidia Geforce Experience kan skape mye trøbbel, også slikt du nevner, kan være litt av/på, da gjerne i forbindelse med Windows oppdateringer, har du denne ville jeg prøvd og slette programmet, har du siste versjon/er nytter det ikke bare og logge av programmet som ved tidligere versjoner.

 

Nvidia GE kan lage krøll sammen med Afterburner i spill, opptil kraftig reduksjon av FPS.

Vet ikke om dette kan føre andre problemer som krasj og frys i spill, men når jeg har hatt disse problemene så har det ført til mer ustabile spill av og til og at det har hjulpet og fjerne en av dem.

Lenke til kommentar

Har ikke GE installert. Installerer aldri slikt (i mine øyne) søppel.

 

Mulig Corsair Link er installert. Skal sjekke når jeg komme hjem idag.

 

PSU har blitt kjøpt på Komplett, så burde ikke være noe problem mtp. Reklamasjon. Ikke at jeg trenger 1.5kw. PCen bruker maks 550 watt elns.

 

Får satse på at kortet er i sitt beste velgående. Kjørte samme klokk med en 15-20'C høyere temp før.

Lenke til kommentar

En bekjent har vært på seminar med Intel. Der kunne de fortelle at de satt på teknologi som ville ta flere år frem tid til det ville bli sluppet. Ingenting de avslørte, men det ble bekreftet at de satt på langt mer avanserte produkter enn det som var på markedet for forbrukere. Jeg vil ikke tro det er så annerledes med verken Nvidia eller andre selskaper? Uansett, luftet det kun for å se om andre satt på informasjon som var litt nærmere "inside" enn mannen i gata :)

 

Litt kjipt er det jo å tenke på at vi kjøper "eldgammel" tech i forhold til hva som kunne ha vært levert i dag. Men dette er jo baksiden med business og alt samarbeid som skjer på tvers mellom de ulike produsentene av brikker, kort, programvare etc etc. Det meste er nok timet perfekt blant alle for å melke forbrukerne maksimalt.

Dette er ikke noe nytt. Intel og en del andre har sittet på teknologi som ligger alt fra 5-20 år frem i tid og har gjort det siden 90-tallet.

Det samme som ble sagt den gang gjelder også nå, at det dreier seg om å tjene mest mulig penger lengst mulig.

 

Veldig mye tech er også kun på papiret, altså lar seg fint gjøre men krever modning av annet omkringliggende før de kan realiseres.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Fornøyd med ytelses på 1080 ti kortet mitt, men savner temperaturene til gtx 1070. 1080 ti ytelse med temperaturene til 1060 hadde vært drømmen:P (itx case her, NANO S med strix 1080 ti+SFX psu for maks avstand mellom PSU og GPU+ Noctua fans , så jeg har egentlig ikke mulighet til redusere støyen noe mer med mindre jeg går for vannkjøling).

 

Om det ikke hadde vært for mye mellomlegg(maks tusen lapp eller noe), så hadde jeg sikkert betalt kun for å få mer stillhet. Ikke et problem forsåvidt, men hører at viftene ramper opp en god del(har pcen på pulten) når man gamer og GPU ligger på rundt 58c-65c under load.

Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

La GPU gå opp til 75-80'C da vell?

Er ingen fysiker akkurat men kabinet viftene bråker ca like mye (de er pwm styr til cpu temp) muligens litt mindre, enn det gpu vifta gjør på den temperaturen- gpu går på ca 55% speed rund ddn temperaturen(4790k på luft ligger på rundt 55c under load) så jeg vet ikke hvor mye det hadde hjulpet og la GPUen kjøre på 80c (ville den ikke i tillegg throttle seg ned litt pga gpu boost 3.0?)) . Så sett at jeg lot GPUen kjøre på 80c så hadde vel kabinett luft temperaturen økt og dermed hadde kabinett viftene måtte sannsynligvis ha jobbet enda hardere med å få ut den varme lufta/sørge for at cpuen får kald nok luft til å holde seg på 55c. Det er ca 1cm mellom gpu bakplate og cpu kjøleren. Så med mindre man reduserer varmeutvikling så forblir vel støy til slutt den samme etter si en halv time? Mulig jeg tenker feil her. Endret av Blåbjørn
Lenke til kommentar

Skal si at nye Wolfenstein 2 bruker mye VRAM! Bruker nesten all 11GB på mitt 1080Ti kort når jeg kjører 1440p og alt på max, unntatt AA som er på nest høyeste! Men spillet flyter bra, så virker godt optimalisert :)

Selv siste Assassins Creed Origins er jo også bra optimert... :)

 

Uansett, på Wolfenstein kommer det faktisk en del forbedringer på fremover, "Game Ready"-driver kommer neste uke, og det er blant annet en bug som gjør at Async Compute også ble deaktivert i en day-1 patch for GTX 1080 Ti.

Lenke til kommentar

 

Skal si at nye Wolfenstein 2 bruker mye VRAM! Bruker nesten all 11GB på mitt 1080Ti kort når jeg kjører 1440p og alt på max, unntatt AA som er på nest høyeste! Men spillet flyter bra, så virker godt optimalisert :)

Selv siste Assassins Creed Origins er jo også bra optimert... :)

 

Uansett, på Wolfenstein kommer det faktisk en del forbedringer på fremover, "Game Ready"-driver kommer neste uke, og det er blant annet en bug som gjør at Async Compute også ble deaktivert i en day-1 patch for GTX 1080 Ti.

 

 

Driveren er ute den, 388.13 :)

Burde jeg ha på Async Compute i spillet for bedre ytelse da?

Lenke til kommentar

 

Skal si at nye Wolfenstein 2 bruker mye VRAM! Bruker nesten all 11GB på mitt 1080Ti kort når jeg kjører 1440p og alt på max, unntatt AA som er på nest høyeste! Men spillet flyter bra, så virker godt optimalisert :)

Selv siste Assassins Creed Origins er jo også bra optimert... :)

Tja, Origins bruker VMProtect for å kjøre Denuvo, så i praksis er deler av koden i AC:O kompilert for en annen prosessorarkitektur som blir kjørt gjennom emulator. Det vil jeg ikke påstå er godt optimert :hrm:

Lenke til kommentar

Tja, Origins bruker VMProtect for å kjøre Denuvo, så i praksis er deler av koden i AC:O kompilert for en annen prosessorarkitektur som blir kjørt gjennom emulator. Det vil jeg ikke påstå er godt optimert :hrm:

Ja, ser enkelte syter sin nød...

 

Har et Haswell-E system, som ikke er overklokket, med et GTX 1080 Ti, alle effekter på maks, 1440p. Synes ytelsen er bra, opplever ikke dropp under 60fps...

For min del er dette en stor kontrast til hvordan for eksempel AC Unity og delvis AC Syndicate var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...