Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi, det var høy klokk, rart det ikke skalerer videre, siden resten av Pascal-serien gjør det  :ohmy: 
Tror begge mine gir seg på rundt 2040Mhz (på vann). Men det er helt grei ytelse der også, så klager ikke. Bare litt kjedelig å klokke disse, litt vel enkelt og man blir liksom ferdig med en gang. Heldigvis for meg så er jeg en gamer og ikke en bencher :)

Lenke til kommentar

Oi, det var høy klokk, rart det ikke skalerer videre, siden resten av Pascal-serien gjør det  :ohmy: 

Tror begge mine gir seg på rundt 2040Mhz (på vann). Men det er helt grei ytelse der også, så klager ikke. Bare litt kjedelig å klokke disse, litt vel enkelt og man blir liksom ferdig med en gang. Heldigvis for meg så er jeg en gamer og ikke en bencher :)

 

Jeg opplever at pascal ytelse ikke scaler med MHZ... 

Dette er vel diskutert her tidligere også. 

Lenke til kommentar

 

Oi, det var høy klokk, rart det ikke skalerer videre, siden resten av Pascal-serien gjør det  :ohmy: 

Tror begge mine gir seg på rundt 2040Mhz (på vann). Men det er helt grei ytelse der også, så klager ikke. Bare litt kjedelig å klokke disse, litt vel enkelt og man blir liksom ferdig med en gang. Heldigvis for meg så er jeg en gamer og ikke en bencher :)

 

Jeg opplever at pascal ytelse ikke scaler med MHZ... 

Dette er vel diskutert her tidligere også. 

 

 

Du tjener ytelse på å klokke opp RAM på kortet da.

Lenke til kommentar

 

"Alle" stopper et sted mellom 2025 og 2050 dessverre

 

Ene 1080TI kortet mitt stopper på 2138Mhz, gir det noe mer ytelse? NEI. 

 

 

 

 

Mitt tidligere Evga 1080TiFTW3 klokket høyere enn 2138Mhz(husker ikke helt men mener det var 216x), var ikke mange FPS og hente over 2000Mhz om noen av betydning. Mitt,  Evga 1080 FTW Hybrid produserte flere FPS enn 1080Ti FTW3 noen gang klarte i flere spill på samme innstillinger. Men på stock hastighet var FTW3 best.

 

På mitt MSI 1080Ti lightning Z er det ingen hensikt og gå over 2063/2077Mhz( samme instillinger i AB men forskjellig Mzh i forskjellig spill) fordi det er ingen FPS av betydning og hente på dette i spill jeg spiller.

Fra 2063/2077 Mhz og opp til 2088Mhz gir eks. ca 5 FPS extra i BF1, og FPS varierer like mye som ellers. Etter 2088Mhz ingen økning i FPS, prøver jeg og dra det enda lengere synker FPS i BF1.

 

Har prøvd OC bios på Lightning Z Kortet med samme resultat som standard bios, trolig skylde det mangel på kunnskaper og latskap har jeg en aldri så "liten" mistanke om :whistle: .

I OC bios har jeg dog ikke dradd alle strømslidere til max, er fristet, men ikke sikkert det er så lurt((?))

 

Men generelt sett er jeg meget fornøyd med 1080Ti Lihtning Z fra MSI fordi det yter bra, stille, relativ lav temp, null antydning til trhottling og ikke den minste antydning til coilwhine.

 

Så ved bytte av skjermkort neste gang blir det nok et FE kort fra Evga og vann kjøling siden synes lite og tjene på annet, enn lengre ventetid.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

 

"Alle" stopper et sted mellom 2025 og 2050 dessverre

 

Ene 1080TI kortet mitt stopper på 2138Mhz, gir det noe mer ytelse? NEI. 

 

 

 

 

Mitt tidligere Evga 1080TiFTW3 klokket høyere enn 2138Mhz(husker ikke helt men mener det var 216x), var ikke mange FPS og hente over 2000Mhz om noen av betydning. Mitt,  Evga 1080 FTW Hybrid produserte flere FPS enn 1080Ti FTW3 noen gang klarte i flere spill på samme innstillinger. Men på stock hastighet var FTW3 best.

 

 

 

Stiller meg svært tvilende til at 1080 kortet ditt produserte mer ytelse enn 1080ti kortet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

"Alle" stopper et sted mellom 2025 og 2050 dessverre

 

Ene 1080TI kortet mitt stopper på 2138Mhz, gir det noe mer ytelse? NEI. 

 

 

 

 

Mitt tidligere Evga 1080TiFTW3 klokket høyere enn 2138Mhz(husker ikke helt men mener det var 216x), var ikke mange FPS og hente over 2000Mhz om noen av betydning. Mitt,  Evga 1080 FTW Hybrid produserte flere FPS enn 1080Ti FTW3 noen gang klarte i flere spill på samme innstillinger. Men på stock hastighet var FTW3 best.

 

 

 

Stiller meg svært tvilende til at 1080 kortet ditt produserte mer ytelse enn 1080ti kortet. 

 

 

Tvile må du gjerne gjøre, men det var pga det som nevnt at FTW3 kortet ble sendt i retur.

 

Testet FTW3  kortet i samråd med EVGA, de tvilte ikke, men hadde ikke noen forklaring hvorfor det i noen tilfeller produserte lav FPS i spill.

De konkluderte med at siden FTW3 produserte over et forventet minimums resultat  i Benchmarks (så vidt) i min pc med uklokket GPU og CPU var kortet i orden.

 

Og gå i detalj hvordan FTW3 kortet oppførte seg under ulike scenarier blir for omfattende, samt upresist siden jeg har kastet alle notatene  angående dette.

 

Jeg var nok griseheldig med mitt EVGA 1080 Hybridkort. Siden jeg har verken Hybrid eller FTW3 kortet lengre i min besittelse er dette for lengst et avsluttet kapittel på alle måter for meg.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Hvilket 1080 (/Ti) kort ville dere kjøpt dersom høyde på kortet var en begrensning? Har vannkjølt prosessoren i et Corsair Air 240, og har en av slangene fra CPU-blokken nedover og over skjermkortet. Jeg har nå et GTX 970, som med sine 4.376" akkurat passer inn, og selv nå trykker slangen litt mot døra. Jeg tror de fleste fancy luftkjølere utelukkes grunnet dette, men godt mulig jeg tar feil, ikke så enkelt å holde styr på alle variantene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...