Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre med et Nvidia skjermkort som har lagt merke til noe rart siden 1-2 driver oppdateringer? Får en slags grønn halo rundt ting. Fks YouTube video kan få svak grønn ramme rundt hoder. I spill så kan det komme imellom texturer osv..

Sliter enda? Jeg bygde ny PC for noen dager siden og opplever det samme. I witcher 3 er det spesielt merkbart, på himmelen og i gresset/terrainet. Ser bra ut når jeg står rolig, men flimrer liksom litt når jeg snur meg rundt.

 

Har 1070, lurte nesten på om skjermkortet var broken. Men får vel se det an litt til neste oppdatering.

Lenke til kommentar

 

Noen andre med et Nvidia skjermkort som har lagt merke til noe rart siden 1-2 driver oppdateringer? Får en slags grønn halo rundt ting. Fks YouTube video kan få svak grønn ramme rundt hoder. I spill så kan det komme imellom texturer osv..

Sliter enda? Jeg bygde ny PC for noen dager siden og opplever det samme. I witcher 3 er det spesielt merkbart, på himmelen og i gresset/terrainet. Ser bra ut når jeg står rolig, men flimrer liksom litt når jeg snur meg rundt.

 

Har 1070, lurte nesten på om skjermkortet var broken. Men får vel se det an litt til neste oppdatering.

 

 

Jeg fant ut av det! Det var faktisk monitoren min... I et desperat forsøk på å finne ut av dette så tok jeg strømmen på monitoren og da var problemet fikset. Jeg tok ut HDMI kabel ganske tidlig når problemet startet da det så litt ut som en HDMI shake sak. Men måtte faktisk ta strømmen på monitoren.

 

Aldri vært borti dette før. Har forøvrig en Asus MX279H monitor. 

 

EDIT: Tok bilde av monitoren i et spill. Og slik var det så ut for meg.

 

lMlMmRz.jpg

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

SC korta var Referanse ihvertfall, er kanskje ikke det etter at de begynte med dette ICX greiene med ekstra temp senseorer og sånt. FTW er custom PCB, og dermed større.

 

Takk for svar - bestilte et 1080 Ti SC i går kveld. Dette blir nesten som julaften! Leste nå at EVGA har en greie hvor de gir ut nøkler til Shadow of War til de som kjøper skjermkort fra og med i dag av. Har prøvd meg på en mail til support-teamet om de kan gjøre et unntak for meg denne gangen... :)

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Noen med erfaringer med det rimeligste 1080 TI kortet til Asus? Støy/temperaturer? Ser power har tilbud på det i dag :hmm:

 

https://www.power.no/datakomponenter/grafikkort/asus-geforce-gtx-1080ti-turbo-11gb/p-542096/

Såvidt jeg vet så er asus referanse kjøleren litt dårligere kjøler enn referanse kjøleren til Nvidia. dvs at du må nok regne med litt bråking, men det er ikke sånn at den går i stykker eller faller fra hverandre. Bare ikke regn med at du klarer å overklokke den noe særlig+at det bråker mye.Dette er ikke et isolert asus problem, men mer at Nvidia har såvidt jeg vet den beste reference cooleren, og selv den throttler/bråker mye om man booster/overklokker 1080 ti.

 

Noen kjappe søk på reddit(på asus kortet) :

 

Reviews were hard to find on this. The general consensus seems to be it runs REALLY hot and the fans are insanely loud, much more than even the FE. Shame, I was about to buy it. :( Just a heads up!

 

 
 

[–]kristoferen 3 poeng

3 måneder siden  

I had this. Its really kinda noisy at 60-65%, definitely noticable even in a noose dampened case and over a 280mm radiator, 65% is where it needed to be for 1900-2000mhz. I'd definitely spend $50 more for a Strix or acx or something.

If you're OK with the cards stock non boost clock speed it's totally fine tho.

Endret av Blåbjørn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var litt av et tilbud, ja. Lovte meg selv aldri å kjøpe et kort med så-som-så kjøler igjen (hadde dårlig erfaring med et par GTX 570 fra Gainward en stund tilbake), og smalt til på EVGA sitt kort nå nettopp. Stod mellom det og Asus sitt. Founders edition hadde nok vært mer aktuelt, men det virker svært så vanskelig å få tak i!

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Noen med erfaringer med det rimeligste 1080 TI kortet til Asus? Støy/temperaturer? Ser power har tilbud på det i dag :hmm:

 

https://www.power.no/datakomponenter/grafikkort/asus-geforce-gtx-1080ti-turbo-11gb/p-542096/

Fikk du ikke med deg da komplett hadde dette til 7.599: https://www.komplett.no/product/920343/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-1080-ti-sc2-gaming?noredirect=true?noredirect=true#

Lenke til kommentar

Det var litt av et tilbud, ja. Lovte meg selv aldri å kjøpe et kort med så-som-så kjøler igjen (hadde dårlig erfaring med et par GTX 570 fra Gainward en stund tilbake), og smalt til på EVGA sitt kort nå nettopp. Stod mellom det og Asus sitt. Founders edition hadde nok vært mer aktuelt, men det virker svært så vanskelig å få tak i!

Kortene med orginal nvidia kjøler blir kort tid etter lansering helt borte, slik var det med forrige generasjon også. Så det lønner seg å kjøpe kort de første månedene etter lansering om det er slik kjøler man ønsker seg. Kjøpte 2 stk selv like etter lansering da jeg ikke ønsker tredjeparts kjøler eller noe ala det Asus kortet som det er linket til. Det er vel heller ikke vapor chamber på annet enn FE.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...