Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

Merkelig. Jeg satte opp skattene, kuttet budsjettet og slo av dyre policies for å spare opp noen millioner så jeg har råd til å gå med underskudd en stund som følge av den totale redesignen av Bukkake Hills.

Resultatet? Jeg fikk FLERE innbyggere. Logic be damned.

Da jeg rundet 40.000 innbyggere og hadde god inntekt satte jeg ned skattene 2-5% over hele fjøla for å få fart på innvandringen. Hva skjer? Umiddelbart fall til 35.000 innbyggere, og så tok det seg opp igjen. Enten er det noe bugs i systemet eller så døde kanskje eldrebølgen tilfeldigvis ut akkurat da. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shruggie, trur det er opp til dei som lager desse intersectionane å lage desse ikona.

Det skal være det, men ikonene vises ikke uansett. Det er en bug.

 

Er ikkje rundkøyringar litt ubrukelege so lenge ein ikkje kan setje opp vikepliktskilt?

 

Ubrukelige er de aldeles ikke, men de fungerer jo ikke helt som rundtkjøringer i Norge. De har likevel sine fordeler også i spillet. Jeg vet ikke om dette egentlig er et stort problem. Har ikke fulgt så nøye med på trafikkflyten i rundkjøringer der det oppstår konflikt mellom trafikken i rundkjøringa og den som skal inn. Har du sett noe som ville vært forbedret med norsk vikeplikt?

 

Ikke for det, jeg hadde jo likt at rundkjøringer var som rundkjøringer i Norge uansett, så vet man hva man går til, og trafikkflyten blir mer «realistisk» på et vis.

Lenke til kommentar

Må dere rive og bygge nytt etter X antall innbyggere og slikt?

 

Ja, ingen nåde her i gården, eg "døyper" om zones ganske ofte. Innbyggjartalet går ned umiddelbart, men det tar seg kjapt opp igjen.

 

 

 

 

Har ikke fulgt så nøye med på trafikkflyten i rundkjøringer der det oppstår konflikt mellom trafikken i rundkjøringa og den som skal inn. Har du sett noe som ville vært forbedret med norsk vikeplikt?

 

 

 

Eg har ingen rundkøyringar, so eg har ikkje sett noko, men litt av poenget med rundkøyringer er vel at det ikkje skal vere nokon stopp inne i rundkøyringa, og det blir det jo når alle må vike frå høgre, vil eg tru.

Lenke til kommentar

Eg har ingen rundkøyringar, so eg har ikkje sett noko, men litt av poenget med rundkøyringer er vel at det ikkje skal vere nokon stopp inne i rundkøyringa, og det blir det jo når alle må vike frå høgre, vil eg tru.

 

Trafikken i spillet viker mye etter hastighet. Hvis du har god fart på trafikken inne i rundkjøringa, eller en skarp sving inn til rundkjøringa, så blir det i praksis slik at de aller fleste viker på vei inn uansett. :) Kommer an på hvordan man bygger den, men det blir muligens dårligere resultat hvis man prøver seg på realistisk utseende rundkjøringer.

 

Blir det først stopp i flyten inne i rundkjøringa på grunn av mye trafikk som skal inn, så kan det jo bli krøll i forhold til ekte vikeplikt.

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

Må dere rive og bygge nytt etter X antall innbyggere og slikt? Føler at jeg ikke klarer å planlegge bra nok i starten. Vanskelig å få råd i starten til å plassere alt langt nok unna at man har plass til senere i spillet. Noen av gangene jeg har prøvd å være litt ambisiøs har det smelt litt tilbake og jeg sitter med underskudd. Prøvde å redde opp litt penger ved høy skatt og innbesparing, men da flyttet folk :p.

 

Det blir mye slikt i starten, men du klarer nok å unngå det med litt mer erfaring. Jeg startet faktisk på nytt litt vel mange ganger før jeg landet på et godt utgangspunkt.

 

Har endelig fått en save jeg kan bygge et godt stykke på nå. Nådde 100k+ nylig og det blir spennende å se hvor mange jeg får skvist inn. Trafikken flyter bra foreløpig, men det ble mye motorvei og hundreogørten rundkjøringer.

Lenke til kommentar

Eit anna trafikkspørsmål: kva i alle dagar skal eg gjere med den endelause køa av lastebiler som skal innpå togstasjonen og skipskaia? Trafikken der går ikkje fortare enn det desse "facilitetane" klarar å tygge igjennom, og på skipskaia får eg ikkje eingong lov til å oppgradere vegen.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan byen din ser ut, men hvis det er mulig så bygg flere togstasjoner enten på motsatt side av industriområdet ditt (hvis du har bare et) eller en i hvert industriområde (hvis du har flere)

Det ville ikke nyttet noe særlig å oppgradere veien til flere kjørefelt forbi skipsterminalen uansett. Bilene som skal inn der må uansett bruke det innerste feltet. Det er det samme med togstasjonene. Det beste du gjør er å lage en lomme inn til terminalene om den endeløse køen skaper problemer for annen trafikk på den samme veien om du absolutt må ha dem der du har dem. Hvis ikke flytt dem. Jeg for min del har prøvd å lagt togstasjoner og skipsterminaler på sted annen trafikk ikke ferdes.

Lenke til kommentar

Eit anna trafikkspørsmål: kva i alle dagar skal eg gjere med den endelause køa av lastebiler som skal innpå togstasjonen og skipskaia? Trafikken der går ikkje fortare enn det desse "facilitetane" klarar å tygge igjennom, og på skipskaia får eg ikkje eingong lov til å oppgradere vegen.

 

Må vel pent sette opp flere containerhavner inntil bedre løsninger foreligger. Forhåpentligvis får du splittet trafikken.

 

Men sørg for å ha enveistrafikk som går mot klokka iallfall. Og på togstasjonen kan du jo fikle med veien som du vil. Var en som hadde en lur (om enn urealistisk) løsning, skal se om jeg finner bildet senere. Koblet til rampevei inn og ut i 90 grader, men 45 i forhold til stasjonen.

Lenke til kommentar

Noen som syns det begynner å bli kjedelig? Jeg har bare \approx 25-30 timer og har allerede blitt nokså lei.

 

I starten var det som det SimCity jeg aldri fikk. Nå sitter jeg med en tanke at det er vannvittig lett å tjene penger og få flere innbyggere, mao. lite utfordringer.

 

Det føles ut som kjernen i spillet er å bygge veinett, noe jeg har brukt 80% av tiden min på. Det er forsåvidt morro, skulle bare ønske det var noe mer som drev meg fremover.

 

Jeg har dog fått valuta for pengene mine. Er få andre ting som underholder meg i drøyt 30 timer for 200 kroner! :)

Lenke til kommentar

Eit anna trafikkspørsmål: kva i alle dagar skal eg gjere med den endelause køa av lastebiler som skal innpå togstasjonen og skipskaia? Trafikken der går ikkje fortare enn det desse "facilitetane" klarar å tygge igjennom, og på skipskaia får eg ikkje eingong lov til å oppgradere vegen.

 

Bygg flere togstasjoner/shipping områder. Ha gjerne disse på enden av en enveiskjørt gate, slik du slipper å hore all trafikk i nabolaget. Jeg bruker også ha disse relativt nærme av og på rampe til motorveien. Har ikke hatt noen større problemer med trafikken etter denne metoden.

Endret av Woods
Lenke til kommentar

Her er min nåværende og til nå største by. Har 300k innbyggere

 

ftzgjn.jpg

2iv1zef.jpg

a41pc3.jpg

 

 

Ishavskatedralen er selvfølgelig med:

2mz9oop.jpg

 

 

Trafikken er ikke så ille som en skulle tro. Dette er hele kartet, og bildet under er hvor jeg har den verste korken (bruker mod som gjør det mulig å fjerne lyskryss):

25unx4p.jpg

wlu6bp.jpg

 

 

 

Når man når et visst antall innbyggere er ikke penger et problem lengere. Har over 40 millioner og er ikke i nærheten av å noen gang kunne bruke det opp. Må si at jeg likte dette kartet. Det er en kopi av Tokyo :)

 

Lenke til kommentar

Takk tilbake for F32 :p

 

Får bare håpe det kommer noen ordentlige hardware-sider igjen...hw/barbara/overklokking er en etter en blitt utradert. Men, det er vel kanskje litt vel off-topic :)

 

Jeg har laget en samling her med mods og kart jeg synes er bra - slenger linken ut her i tilfelle noen vil ha tips om litt mods :)

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412419248

Lenke til kommentar

Noen som syns det begynner å bli kjedelig? Jeg har bare \approx 25-30 timer og har allerede blitt nokså lei. 

 

I starten var det som det SimCity jeg aldri fikk. Nå sitter jeg med en tanke at det er vannvittig lett å tjene penger og få flere innbyggere, mao. lite utfordringer. 

Du har mange meningsfeller, og blant mods dukker det opp en og annen "balanseringsmod", men ingen har truffet innertieren enda. 

Lenke til kommentar

Noen som syns det begynner å bli kjedelig? Jeg har bare \approx 25-30 timer og har allerede blitt nokså lei. 

 

Føler det samme. Men jeg er typen som blir fort lei. De som ikke blir så fort lei kan glede seg over alle de tusen moddene og kartene som har kommet/kommer i månedene fremover. Uansett så er jeg enig i at Cities: Skylines er absolutt verdt pengene. Har brukt 50 timer på spillet og er nok ikke ferdig helt ennå. I min nåværende by må jeg nesten nå 200k innbyggere først. Og så 300k sikkert :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...