Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

 

Men jeg har et problem...

Du har det sikkert ikke, men hvis du bruker "heavy traffic ban" på områdene (gjelder ikke highway) hvor lastebilene med varer må kjøre, kommer de ikke frem.

 

Har hatt dette problemet på en by eller to når jeg har gått over fra industri til kontorer, og min løsning ble å starte en ny by. Har ikke hatt dette problemet etter patchen som kom nettopp. Har du det enda?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har det sikkert ikke, men hvis du bruker "heavy traffic ban" på områdene (gjelder ikke highway) hvor lastebilene med varer må kjøre, kommer de ikke frem.

 

Har hatt dette problemet på en by eller to når jeg har gått over fra industri til kontorer, og min løsning ble å starte en ny by. Har ikke hatt dette problemet etter patchen som kom nettopp. Har du det enda?

 

 

Jeg er fortsatt i testmodus, så på denne saven så begynte jeg faktisk med modden hvor du starter med alt tilgjengelig. Så jeg bygde aldri industrial og har ikke brukt "heavy traffic ban". Gikk rett på å bygge kontorer og det funket fint helt til jeg nådde 40k.

 

Men ja, jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor så mange mangler varer å selge og hvorfor det skjedde så plutselig. Gikk fra null som ba om det til flere bygninger i stort sett alle bydelene. Og det å utvide importen har tydeligvis ingen innvirkning. All trafikken kommer frem også. Det er feks ingen andre tjenester som ikke kommer frem.

 

 

 

90% av innbyggerne har utdanning, og det øker stadig. Industrien mangler derfor arbeidere.

Hvis du sørger for at industrien har nok tjenester, politi, brann, parker, skoler osv så vil de oppgradere til hi-tech industri, og etterspørre folk med høyere utdannelse.

 

 

Skjønner. Tar det lang tid? Lagde en egen bydel for dette med alle tjenester, men det virket ikke som om det gikk noen vei. Det ble en ping her og en ping der, men få oppgraderinger. Burde kanskje gitt det mer tid. Er det uansett nødvendig med egen industri? Eller er det mulig å importere alt det man trenger? Byen har jo bare 40k innbyggere.

Lenke til kommentar

Mener det skal være mulig å importere alt man trenger. Men vil tro det tar litt lengre tid siden det må transporteres fra utsiden av kartet. Kanskje ting selges raskere enn man klarer å fylle opp butikkene.

Alle skoler og slikt har ett dekningsområdet, er alle tjenestene nærme nok industrien? Er mulig de må være nærmere eller at du må ha flere. Byggningene kan fortelle deg hva de mangler, men ikke alltid. Ved å klikke på dem ser du hvilket nivå de er på og om de kan oppgraderes videre.

Lenke til kommentar

Crowly: Lagde en egen byblokk for industri med egne tjenester så det skulle være plenty. Men jeg burde kanskje gitt det mer tid, så jeg får prøve igjen. Det kommersielle derimot blir jeg ikke klok på. Vanligvis er det trafikken som hindrer leveranser i å komme frem, men jeg har ikke slike problemer. Av en eller annen grunn så leveres importerte varer til alle andre enn de som klager. Merkelige greier.

Lenke til kommentar

Det er mulig å importere alt til butikker, ja, men det må jo fysisk komme fram nok av det de trenger vs. hvor mye de selger (avhengig av trafikk/massetransportløsninger). Blir billigere hvis det er selvlagd (dvs. mer skatt til deg), og muligens lettere å legge til rette transporten fra A til B istedenfor å få ting fra utsiden. Eller kanskje ikke. Men godstransport skal visstnok være ganske smart (tog/båt) og drar stort sett dit det trengs.

 

Noe å leke med er å prøve å fysisk separere industri fra resten av veinettet. Koble til arbeiderne med tog/t-bane (eventuelt buss fra stasjon og rundt i industriparken), og ha godstransport med tog og/eller båt ut. Da blir det iallfall ingen massiv lastebiltrafikk på øvrig veinett, og ingen vanlig trafikk blant lastebilene fra industrien.

Lenke til kommentar

For min del så startet jeg rett og slett på en ny save på samme map. I motsetning til forrige gang så lagde jeg meg et industriområde i starten, men denne gangen kom klagingen utrolig nok dobbelt så kjapt. Allerede ved 20k innbyggere manglet man ting å selge, til tross for et stort industriområde og tog/båt import. Men det jeg fant ut var at det hadde mye å si hvor togstasjonen lå. Jeg la den nærme industriområdet fordi jeg tenkte de to tingene gikk godt overens, men det viste seg at mesteparten av det som ble importert ble brukt av industrien. Og av en eller annen grunn førte ikke det til at det ble mer varer lokalt.

 

Så jeg tok å la en ny togstasjon mye nærmere byblokkene mine og vips så var problemet løst. Det kom vanvittig mange tog til den nye stasjonen og disse fikk endelig levert varer til byblokkene. Så da har jeg lært litt om plassering. Jeg hadde det samme problemet med flyplass tidligere, da den ene plasseringen gav null fly, mens den andre fikset biffen. Uten at jeg helt vet hvorfor.

 

Jeg har fortsatt tidvis manglende ikke-utdannet arbeidskraft til industrien, men å utvide byen virker å være løsningen på det. De nye som flytter inn har ikke utdanning, og det å utvide byen virker å være løsningen på mye i dette spillet.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har spilt et slikt spill som dette der jeg blir helt oppslukt og kan sitte flere timer i strekk i min egen verden. Dama dro ut i 19-tiden, jeg spiste litt middag, satt meg foran PC-en og vips var klokka over midnatt. :fun:

 

Tar det egentlig ganske rolig, byen min vokser sakte oppover mot 6000 innbyggere nå. Har det nesten mer gøy og sitte å se på byen og alt som skjer.

 

Eneste som er litt irriterende er "Theres a dead person waiting to be picked up" selv om jeg har flere Cemeteries, og nok av biler som kjører rundt og plukker opp. Skrudde opp budsjettet til 130% også for å få ekstra dekning, men nei.

 

Kanskje det er det evige problemet med trafikk som er roten til problemet. Uff, for et slit... :-) Artig læll!

Lenke til kommentar

Eneste som er litt irriterende er "Theres a dead person waiting to be picked up" selv om jeg har flere Cemeteries, og nok av biler som kjører rundt og plukker opp. Skrudde opp budsjettet til 130% også for å få ekstra dekning, men nei.

 

Kanskje det er det evige problemet med trafikk som er roten til problemet. Uff, for et slit... :-) Artig læll!

Du har nok støtt på en eldrebølge. Da jeg nådde 40 000 innbyggere eksploderte plutselig antall syke. Antall syke var plutselig oppe i 12 000, og jeg skjønte ingenting og plasserte noe sånt som 30-40 sykehus rundt omkring i byen, og først da var det nok til å ta hånd om alle. Når 12 000 av 40 000 personer må bli innlagt på sykehus, ja da er det noe alvorlig galt med byen. :p Alle gatene var stappfulle av ambulanser.

 

Etterhvert begynte de å dø, og det var døde personer overalt. Måtte derfor plassere omtrent like mange gravplasser og krematorier. Når det behovet begynte å gi seg, stupte både behovet for helse og for krematorier. Da hadde antall innbyggere falt til omtrent 27 000, og da gikk antall syke ned til et bare par hundre. Jeg hadde etter det kapasitet til å ta hånd om 13 000 syke. Overkill til de grader med andre ord! Det kom nye innbyggere og flytta inn der hvor gamlingene hadde bodd, så antall innbyggere steg fort opp til 40 000 igjen. :)

 

Har nå installert en mod som gjør aldringsprosessen litt treigere.

 

Bare vær tålmodig, så blir gamlingene gravlagt og behovet vil stabilisere seg.

Endret av Christiαno
Lenke til kommentar

 

Eneste som er litt irriterende er "Theres a dead person waiting to be picked up" selv om jeg har flere Cemeteries, og nok av biler som kjører rundt og plukker opp. Skrudde opp budsjettet til 130% også for å få ekstra dekning, men nei

Husk at gravgårder og vanlig søppeldynge fylles opp til maks (3000), og så er de full. Det eneste som kan tømme de er krematorium og incinerator. Tror ikke du har begge disse før du har rundt 7.5k innbyggere.

 

Nå når jeg starter en ny by så prøver jeg å komme meg opp til rundt 7k innbyggere så snart som mulig, for etter det kan du ta det så rolig som du bare vil.

Lenke til kommentar

Husk at gravgårder og vanlig søppeldynge fylles opp til maks (3000), og så er de full. Det eneste som kan tømme de er krematorium og incinerator. Tror ikke du har begge disse før du har rundt 7.5k innbyggere.

Det er ikke det som er problemet, det virker som om bilene ikke klarer å hente folk fort nok. Tror jeg har for dårlig infrastruktur.

Lenke til kommentar

Jeg er ute etter en god simulator uten romvesener og sånt, altså et spill hvor du kan ta ting med ro og nyte livet (til en viss grad). Tenk, avslappende spill til en smått fyllsyk søndag.

 

Hvordan er egentlig spillet? Jeg har hørt at det er ganske mye informasjon om hvorfor problemer og oppstår og enda mindre forståelse rundt hvorfor de forsvinner, stemmer dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...