Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er Kontor tilknyttet Blå eller Orange bar?

 

Er det en måte å se hva man vil ha? Forskjell på Kullgruve og NASA.

http://www.gameplayinside.com/strategy/cities-skylines/cities-skylines-guide-how-industries-work/

 

Offices

Office zones fulfill industrial demands. Meaning that when there is a high industry demand you can also choose to zone office space instead of zoning yellow industry. Although they fulfill the same demand the offices are quite different from industries. They require highly educated workers but do not have cargo deliveries. Therefore offices have a few advantages and downsides.

 

:)

Lenke til kommentar

Vanskelig å drive Transport Tycoon i CSL. Togene kjører seg fast i hverandre omtrent samme hva du gjør. Uten signaler blir det kluss i kryssende spor så snart det blir litt volum på trafikken.

Enig. Men å separere gods og persontrafikk så "tidlig som mulig" på kartet er et godt tips. Liker å ha den utfordingen for meg selv at ikke et eneste godstog skal inn på persontrafikklinjene :)

 

Tipper at en DLC som omfatter kollektivtransport ikke er langt unna.

Endret av funchenstein
Lenke til kommentar

Enig. Men å separere gods og persontrafikk så "tidlig som mulig" på kartet er et godt tips. Liker å ha den utfordingen for meg selv at ikke et eneste godstog skal inn på persontrafikklinjene :)

 

 

Tipper at en DLC som omfatter kollektivtransport ikke er langt unna.

 

 

Å, jeg har allerede tatt steget. Har også separert intern og ekstern godstrafikk. :) Jeg har bare fryktelig mange godstog.

Lenke til kommentar

 

Enig. Men å separere gods og persontrafikk så "tidlig som mulig" på kartet er et godt tips. Liker å ha den utfordingen for meg selv at ikke et eneste godstog skal inn på persontrafikklinjene :)

 

 

Tipper at en DLC som omfatter kollektivtransport ikke er langt unna.

 

 

Å, jeg har allerede tatt steget. Har også separert intern og ekstern godstrafikk. :) Jeg har bare fryktelig mange godstog.

 

Yes, da snakker vi!! :) Jeg som var redd for å fortelle om "lokaltogene" mine. Men uansett mangler, så gode muligheter for å spille "Railroad Tycoon" i en bysimulator har man aldri hatt før, ihvertfall ikke for 200 spenn!

Lenke til kommentar

Har de fikset problemene med trafikken/syke/døde/etc i spillet, eller må jeg finne mods for å kunne få en fungerende by?

 

Er ikke gjort noe med trafikken (bortsett fra at vi har fått tunneler) eller omstendighetene rundt såkalte dødsbølger (men de er kjent med fenomenet siden før release, og vurderer om det trengs endringer). Syke kjenner jeg ikke til noen problemer med, men kan heller ikke si det er gjort noe. Om du kunne være litt mer spesifikk, så kanskje noen vet noe. :)

 

Det finnes noen mods som visstnok skal forbedre AI-en til likbiler og søppelbiler. Hvor godt de fungerer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hadde problemer med det ble mange syke relativt fort uten grunn, og siden jeg i lite øyeblikk av genialitet hadde basert alle gatene mine fra hovedveien enveiskjørt pga trafikk ai'en så dekket også sykehusene mine relativt små områder med dertilhørende antall sykehus. I type 20k by hadde jeg 14 sykehus for dekke alt, for ikke snakke om gravplasser og søpleplasser

Lenke til kommentar

Hadde problemer med det ble mange syke relativt fort uten grunn, og siden jeg i lite øyeblikk av genialitet hadde basert alle gatene mine fra hovedveien enveiskjørt pga trafikk ai'en så dekket også sykehusene mine relativt små områder med dertilhørende antall sykehus. I type 20k by hadde jeg 14 sykehus for dekke alt, for ikke snakke om gravplasser og søpleplasser

 

Støyforurensning? Har aldri sett folk bli syke uten grunn. Som oftest er det støy, enten fra vei eller butikker plassert for nærme boliger.

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvorfor bosette seg langs en vei og i en by hvis du ikke tåler støy? :p Hadde industri området plassert et godt stykke unna byen, både mtp forurensning og støy. Men men, får fyre det opp igjen og prøve. 

Lenke til kommentar

Hvorfor bosette seg langs en vei og i en by hvis du ikke tåler støy? :p Hadde industri området plassert et godt stykke unna byen, både mtp forurensning og støy. Men men, får fyre det opp igjen og prøve. 

 

Du får sjekke støyinfoen, så tenker jeg du finner ut hvorfor de er syke. ;) Er ikke bare industri som lager støy.

Lenke til kommentar

Er det mulig å lage en by, uten biler? Bare bruke buss, metro, tog og fortau?

Litt problem er vel å få varene fram til Commercial?

 

Bruke Traffic++ for å få Bus-roads.

 

Skal se om jeg får testet det ut.

 

Eg gjettar på at når folk bygger hus, so blir det automatisk spawna minst ein bil inn med huset, slik at du får biltrafikk sjølv om du blokkerer motorvegar.

Men eg er spent på prosjektet ditt, ta bilete!

Lenke til kommentar

Tok en stikkprøve i går om det i det hele tatt er mulig.

 

Bussveier fungerer veldig bra for busser, men du kan ikke bygge på disse veiene.

Du kan riktignok bygge på Pedestrian roads med trafikk på. (Fortau som kjøretøy kan bruke.)

 

Konklusjon: Det er mulig.

 

Så neste test blir å bygge en litt større og ordentlig bydel for å se om dette er en bærekraftig løsning. Vil kollektivtransporten være bra nok for å ta seg av alle menneskene?

 

Så byen vil bestå av bare fornybar energi (solenergi, vindkraft, vannkraft). Søppel skal sorteres og resirkuleres.Kloakken renses. Kanskje lage et par jordbruk utenfor byen for å forsyne med mat.

 

Riktignok jeg må gjøre et unntak når det kommer til service-biler (ambulanse/politi/brann etc.), samt lastebiler som må fylle varene i hyllene. Men håper det går i orden.

:)

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...