Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

 

Hvor mange er det som bruker kollektivtransport i byene deres? Gjerne ta med innbyggertallet slik at vi får et forholdstall.

 

 

1207 (dog står det per uke men det må jo være averaged uke per dag?) av 13900, kun buss. Skal installere metro nå i kveld. Sliter med trafikken selv om jeg har få innbyggere. Nekter å bygge ut noe mer før jeg får kontroll på dem :p

 

Skulle ønske det var en enklere måte å se traffic flow på.

 

Trafikk Report Tool er i beta, men det fungerer ikke så aller verst.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=408092246&searchtext=

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekstra veier: Marginal effekt på trafikk.

post-376022-0-68483200-1426704871_thumb.jpg


Etter at jeg la om bussruter. Moderat effekt på trafikk.

post-376022-0-38327900-1426704879_thumb.jpg


Denne floken klarte jeg å løse selv etterhvert. Nøkkelen var helt korrekt som andre har foreslått, nemlig å unngå trafikklys. Det gjør man bare med færre kryss og one way roads, eventuelt highway. Her lagde jeg istedet for trafikkmaskin en highway-roundabout og den funka som bare faen. Meget stor effekt på trafikkflyt. Lagret den ikke iom. at den ble litt crooked (forsøkte mange forskjellige eksperiment), skal gjenskape den nå straks, med litt penere design :)

post-376022-0-50315800-1426704875_thumb.jpg
post-376022-0-31857100-1426704882_thumb.jpg

Endret av idontevenknow
Lenke til kommentar

Jeg skulle oppgradere en vei fra tofelts (en i hver kjøreretning) til seks-felt - tre i hver retning. Jeg hadde en skole ved veien, så jeg måtte flytte den før jeg kunne oppgradere veien.

 

Men selv etter flytting av skolen fikk jeg ikke oppgradert - var ikke plass stod det. Oppdaget at det var en busslomme på strekningen. Tenkte som så at jeg like gjerne får gjenskape den trasèen bussen tar etterpå. Trafikkflyten er viktigere. Så jeg slettet like godt hele den aktuelle strekningen.

 

Når jeg gjenoppbygde strekningen med seks-felt - tror du ikke busslomma dukket opp igjen! Bug eller ei, det var fantastisk.

Lenke til kommentar

Jeg blir sprø av trafikksystemet... håper virkelig de bugfikser kaoset som skapes av bla. trafikklys. Seksfeltsvei osv. er bare tåpelig nå. Tofeltsvei uten trafikklys flyter bedre. Særlig når man ikke bruker alle filene.

Eneste som funker nå er enveiskjørt overalt og slik skal jo ikke en by være :p

Endret av idontevenknow
Lenke til kommentar

Er drittlei trafikken i dette spillet allerede. Det hjelper ikke hva man gjør, for biler tar den korteste veien uansett. Gir opp...

 

 

Samme her... har sittet og tuklet med dette i hele kveld/natt, men blir sjelden noe bedre. Og når det først blir det og du bygger ut byen, så blir det kaos igjen. Lei :(

Lenke til kommentar

Da var første patch ute. :w00t:

 

Greetings Chirpies!

Colossal Order have been hard at work and we're now ready to release the first post-launch patch for Cities: Skylines. The main theme of this patch, as you can see, is bug fixing.

We have isolated and eliminated a large part of the most pressing technical issues, meaning this should get the game working for many who haven't been able to play before.

As we're rolling out the update via steam it might take up to two hours, or so, for it to go live everywhere. Please re-start your steam or verify the game cache if the game does not automatically download the patch.

You can see which version number you're running in the lower right corner of the main menu, if you're not sure that you've gotten it.

1.0.6b - Patch notes

  • Windows: dependencies to the visual studio runtime have been removed. Addresses the issue where ColossalNative.dll would fail to load for users missing/having wrong msvcrt dlls.
  • Windows/OSX: fixed an issue where some users would not have permissions to access an user folder
  • Linux: fixed some cases where the first time launch would show the game half way out of the screen on dual monitors
  • Linux: various runtime optimizations
  • Linux: hopefully fixed the performance problems and the log spam, we were unable to reproduce that issue so this is a bit of a blindfolded fix
  • Linux: added support for $XDG_DATA_HOME. If you are using a custom path for XDG and already played the game on that machine, you will need to manually move the user files from the default folder ~/.local/share/Colossal Order/Cities_Skylines to $XDG_DATA_HOME/Colossal Order/Cities_Skylines
  • Mac/Linux: fixed a crash when selecting a building in the Asset importer
  • All platforms: added some debug info which may be useful when trying to help users in trouble
  • All platforms: added support for -screen-height & -screen-width and lowered severity of argument error unsupported launch options so they would cause the new game button to be greyed
  • Modding API: fixed OnCalculateResidentialDemand, OnCalculateCommercialDemand and OnCalculateWorkplaceDemand to call their respective counterpart properly. Also fixed for office buildings calling industrial level up.
  • nerfed parks decreasing commercial demand
  • road upgrade tool now works between two-way and one-way roads and right mouse-button changes direction of one-way roads
  • building effect radius is more accurate
  • added a Film grain slider in the Graphics options, like for the Tilt shift. (Users with the Disable Film Grain mod subscribed from Steam workshop and enabled will be notified with a "Console warning" when the game start and the game will automatically disable the mod and set the film grain amount to 0 so that no action from users is required apart from closing the Console panel).
  • added a chirper volume slider in the Audio options
  • intro screen can be skipped with mouse click or key press
  • fixed a case where an error would occur if the Source folder was not found while sharing a Mod to the workshop
  • fixed Publish workshop panel caption to not always show Savegame regardless which asset type was selected
  • killed the clicking sounds that could be heard on a quiet night during full moon and near the end of the loading screen
  • buildings uploaded to the workshop will now go to their respective tags automatically. (Buildings already on the workshop will not, we are currently investigating how to make it happen without users having to do anything about it)
  • fixed holding down mouse button and release over ui keeps some tools active
  • fixed tooltip stays visible when using shortcut to open area view
  • fixed parking spaces still working for burned down buildings.
  • fixed mouse raycast use normal mesh for burned down buildings.
  • removed airplane engine sound from unlockpanel... :p
  • fixed minor text issues in different languages
  • fixed wrong tree shadow alpha with pollution or water
  • fixed bulldozeing ship/airplane paths in map editor even when they are not visible
  • fixed pedestrian bridge color slightly wrong from far distance


Please note: if your specific issue has not been fixed, it's of course still on our to-do list. Do not worry!

Huge thanks to everyone who has contributed to bug researching, reporting and helping us :)

Regards,
The Cities: Skylines Team

 

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?845874-Bugfixing-patch-1.0.6b-is-here!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var faktisk ikke en dårlig patch. Ingen "Fixed traffic", men det var vel ikke helt sannsynlig så tidlig heller ;)

 

Vi skal prise oss lykkelige om de gjør noe som helst med det, på noe som helst tidspunkt. Det er en tøff oppgave å fikle med pathfinding i så stor skala, når ytelsen balanserer på en knivsegg. Det er nok ikke umulig å jobbe med trafikken per i dag, og slik den er så er det working as intended (uten at det betyr så mye fra eller til), men det er sannelig ikke sikkert at alle har tålmodighet eller interesse hvis det er det som skal til.

 

---

 

Noen som har sjekket ut denne? En by med godt over 400k (446k for øyeblikket i mitt spill). (Savegame på Workshop.) For dem som vil teste pc-en sin. :p Får iallfall kjørt min 3770K opp mot 70% på det meste, og spillet nekter å gå noe særlig raskere enn normal fart. :wee: SimCity, cry your eyes out.

 

6cg3dJth.jpg

 

Deilig å kjenne at det rykker i pc-en igjen (med god grunn). Minner fra gode gamle dager, da spill ble bedre og bedre ettersom pc-ene ble raskere. :p Det er sånn jeg liker det, så kan man ta fram et spill om fem år og ti år og se hvilke nye muligheter man har da. :thumbup:

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

J

 

 



Det var faktisk ikke en dårlig patch. Ingen "Fixed traffic", men det var vel ikke helt sannsynlig så tidlig heller ;)

 

Vi skal prise oss lykkelige om de gjør noe som helst med det, på noe som helst tidspunkt. Det er en tøff oppgave å fikle med pathfinding i så stor skala, når ytelsen balanserer på en knivsegg. Det er nok ikke umulig å jobbe med trafikken per i dag, og slik den er så er det working as intended (uten at det betyr så mye fra eller til), men det er sannelig ikke sikkert at alle har tålmodighet eller interesse hvis det er det som skal til.

 

Ikke sant. Jeg blir minnet på OpenTTD som har valgfri AI som er basert på nettopp Pathfinding. Det er nok mulig å fikse med mods, men det spørs om det er noen som har lyst til å bruke tid på å hjelpe et for profit-firma i stedet for et open source-prosjekt.

Lenke til kommentar

Ikke sant. Jeg blir minnet på OpenTTD som har valgfri AI som er basert på nettopp Pathfinding. Det er nok mulig å fikse med mods, men det spørs om det er noen som har lyst til å bruke tid på å hjelpe et for profit-firma i stedet for et open source-prosjekt.

 

Tja, det kan du si om alle slags mods, selv om dette går omtrent så dypt som det går an å komme. Til syvende og sist hjelper man seg selv ved at spillet blir bedre (det ble lagt ned veldig mye arbeid i trafikkmods til SimCity 4), men selvsagt vil CO nyte godt av det også hvis de ikke vil gjøre det selv. De risikerer dog en del negativ PR på den måten. På den andre siden, hvis en (eller flere) moddere kan få det til, så må man kunne tro at CO kan få det til også.

Lenke til kommentar

Har lagt inn 48 timer i dette allerede. Har mista tellinga på hvor mange ganger jeg har starta på nytt, har bare vært oppe i 60k inngyggere til nå.

 

Som alle andre ser ut til å slite med, har det vært store problemer med trafikken. Har begynt å lage flere rundkjøringer nå, bruker ofte motorvei til dette da det går mye fortere rundt ^^

Endret av c4sh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...