Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt andre forsøk på en by begynner å ta form. Valgte en visuelt vakker map fra workshopen på steam, og angrer ikke. Den er en utfordring å bygge på i den forstand at det er lite areal og store høydeforskjeller. Fordelen er at man tvinges til å finne kreative vei-løsninger.

 

Kollektiv transport lønner seg også. Jeg gikk fra rundt 3k i inntekt til over 17k etter å ha fikset busser og subway. Videre vil dette redusere veistøy, som øker landverdi, og gir større inntekt fra mer avansert industri og kontorvirksomhet.

Flyplassen er plassert ute til venstre for bilderammen, og gjør fint lite for seg der ute. Den vil vel flyttes etterhvert.

 

qccEMvq.jpg

Lenke til kommentar

Nådde akkurat 100K på min by nummer 2. Og du som sa det var rundt der trafikkproblemene starta hadde rett. Tror jeg skal ta en redesign av highway-nettverket mitt. Dessverre betyr det at jeg må rive deler av minst en stor bydel. Innkjøringen til den har laga en kø som tilogmed er lenger enn pikken min. Og det sier litt! ( :ph34r: )

Typisk nok er det den bydelen jeg er mest fornøyd med sånn ellers.

Inne i selve bysentrumene har jeg klart å unngå de verste problemene heldigvis. Men må si jeg håper det slippes en patch eller mod som gjør at bilene bruker flere kjørefelt.

Lenke til kommentar

Merkelig. Jeg satte opp skattene, kuttet budsjettet og slo av dyre policies for å spare opp noen millioner så jeg har råd til å gå med underskudd en stund som følge av den totale redesignen av Bukkake Hills.

Resultatet? Jeg fikk FLERE innbyggere. Logic be damned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned en del "intersections" - altså veimønstre som gjør diverse oppgaver. Dessverre vises ikke noe individuelt ikon for disse, bare en rar mur-lignende ikon som er felles for alle.

Er dette tilfellet for resten av dere også? Vet dere om dette kan fikses eller blir fikset i en patch?

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned en del "intersections" - altså veimønstre som gjør diverse oppgaver. Dessverre vises ikke noe individuelt ikon for disse, bare en rar mur-lignende ikon som er felles for alle.

Er dette tilfellet for resten av dere også? Vet dere om dette kan fikses eller blir fikset i en patch?

 

Ja, det er nok sånn for alle. Regner med det står ganske høyt på lista til CO.

Lenke til kommentar

Må dere rive og bygge nytt etter X antall innbyggere og slikt? Føler at jeg ikke klarer å planlegge bra nok i starten. Vanskelig å få råd i starten til å plassere alt langt nok unna at man har plass til senere i spillet. Noen av gangene jeg har prøvd å være litt ambisiøs har det smelt litt tilbake og jeg sitter med underskudd. Prøvde å redde opp litt penger ved høy skatt og innbesparing, men da flyttet folk :p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...