Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

Tragisk at trafikken ikke er adressert i patchen. Hvis de ikke klarer/kan tune den, så er jeg så godt som ferdig med dette spillet allerede. Uaktuelt å spille en city builder med like dårlig trafikkhåndtering som Sim City. Hvis jeg ikke bryr meg om trafikken; Fantastisk spill, som jeg kan kaste bort alt for mange timer med. Hvis jeg skal bry meg om trafikkbildet, så er det stikk motsatt.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tragisk at trafikken ikke er adressert i patchen. Hvis de ikke klarer/kan tune den, så er jeg så godt som ferdig med dette spillet allerede. Uaktuelt å spille en city builder med like dårlig trafikkhåndtering som Som City.

 

Voldsomt så utålmodig du var da. Du tror ikke dette er et særdeles komplisert tema?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er drittlei trafikken i dette spillet allerede. Det hjelper ikke hva man gjør, for biler tar den korteste veien uansett. Gir opp...

 

Hvis de velger korteste veien uansett, så har man jo et godt utgangspunkt - en grei grunnregel - for å gjøre noe med trafikkproblemene. Det er bare å sørge for at korteste vei ikke er den veien du ikke vil at de skal kjøre.

Lenke til kommentar

Voldsomt så utålmodig du var da. Du tror ikke dette er et særdeles komplisert tema?

Selvfølgelig er det komplisert, men det de leverer her er overhodet ikke bra nok. Fks. at busser ødelegger trafikkenflyten, det er helt bak mål. At trafikken er helt blottet for AI, og alle skal ta samme vei uansett, eller at alle ligger i en fil når du har to andre du kan ligge i for å korte ned køen. Sånne ting ødelegger spillgleden for min del, og det virker ikke som de ser på det som et problem...

Lenke til kommentar

Har lagt inn 48 timer i dette allerede. Har mista tellinga på hvor mange ganger jeg har starta på nytt, har bare vært oppe i 60k inngyggere til nå.

 

Som alle andre ser ut til å slite med, har det vært store problemer med trafikken. Har begynt å lage flere rundkjøringer nå, bruker ofte motorvei til dette da det går mye fortere rundt ^^

I min by nr.2 har jeg oppimot 150k innbyggere. Har ingen rundkjøring eller motorvei i byen :p Merker trafikken nå, men ting går fortsatt rundt selv uten rundkjøring. Hadde litt problemer med at det er så høy demand på butikker. Butikker som sliter med å få nok varer, har lagt ned en god del kontorer og bygget industri. Problemet med er at det er litt lav demand på boliger samtidig som jeg har mangel på arbeidere i industrien. Det er et paradoks. Ja er klar over at utgiveren heter Paradox :p Skulle ønske det var mer demand på boliger i spillet synes det blir litt mye industri og butikker. Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Jeg personlig digger at trafikken til tider er et h*lvete. Det får meg til å klø meg i hodet, og tvinger meg til å tenke ut fiffige løsninger. Det skal ikke akkurat stå på brukergrensesnittet i dette spillet, du kan strengt tatt bygge veier og baner akkurat i de retninger og høyder du vil. Det er jo akkurat sånn en bysimulator skal være. Når man kommer opp i en anselig mengde innbyggere, er ikke penger noe problem, og da synes jeg man skal ta imot de utfordingene som er der med åpne armer.

 

Ønsker du å spille en bysimulator totalt blottet for utfordinger MartinF, spill Cities XXl. Kos deg!

Endret av funchenstein
Lenke til kommentar

Tragisk at trafikken ikke er adressert i patchen. Hvis de ikke klarer/kan tune den, så er jeg så godt som ferdig med dette spillet allerede. Uaktuelt å spille en city builder med like dårlig trafikkhåndtering som Sim City. Hvis jeg ikke bryr meg om trafikken; Fantastisk spill, som jeg kan kaste bort alt for mange timer med. Hvis jeg skal bry meg om trafikkbildet, så er det stikk motsatt.

 

Det de prioriterte med denne patchen var å fikse feil som gjorde at folk ikek fikk startet spillet, fikset noen enkle feil pluss lagt til noen funksjoner som ikke er vanskelige å legge til.

 

Å fikse trafikken er mye vanskeligere. Det er mange faktorer som henger sammen, alle forandringer må testes nøye.

Det du kan gjøre er å legge fram på paradox forumet, hva som er feil, hvorfor det er feil og hva løsningen burde være. Utvikleren sier de leser alle tråder på forumet. så hvis du kommer med en god tilbakemelding, så vil de nok lese det du skriver. Jo grundigere analyse du gjør, jo bedre er det.

Lenke til kommentar

Jeg personlig digger at trafikken til tider er et h*lvete. Det får meg til å klø meg i hodet, og tvinger meg til å tenke ut fiffige løsninger. Det skal ikke akkurat stå på brukergrensesnittet i dette spillet, du kan strengt tatt bygge veier og baner akkurat i de retninger og høyder du vil. Det er jo akkurat sånn en bysimulator skal være. Når man kommer opp i en anselig mengde innbyggere, er ikke penger noe problem, og da synes jeg man skal ta imot de utfordingene som er der med åpne armer.

 

Ønsker du å spille en bysimulator totalt blottet for utfordinger MartinF, spill Cities XXl. Kos deg!

 

Jeg er helt enig med deg, funchenstein! Ta trafikken som en enorm utfordring og kos dere. Det er vanvittig mange timer man kan fikle med trafikken for å få den helt perfekt (frem til man bygger ut og flyten blir påvirket). Enorm hodebry, men som alltid lar seg løse på mer eller mindre finurlige måter.

 

Nesten flaut å si det, men jeg brukte vel 4 timer i går på optimalisering av trafikken (140k innbyggere) og gud så artig det var når man så at arbeidet ga uttelling etter prøving og feiling :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det komplisert, men det de leverer her er overhodet ikke bra nok. Fks. at busser ødelegger trafikkenflyten, det er helt bak mål. At trafikken er helt blottet for AI, og alle skal ta samme vei uansett, eller at alle ligger i en fil når du har to andre du kan ligge i for å korte ned køen. Sånne ting ødelegger spillgleden for min del, og det virker ikke som de ser på det som et problem...

 

Det kommer nok tenker jeg, men det har nå gått så vidt over en uke. Det er langt fra alle som ser så dystert på det. Jeg er ikke spesielt interessert i å fikle med trafikken med mikroskop heller, og vil helst at de gjør noen små forandringer. Men det kommer uansett ikke til å ødelegge alt, for det er et system bak som det går an å forstå seg på. Det er bare ikke så umiddelbart intuitivt. Blottet for AI er den jo aldeles ikke, men den er jo spesielt trangsynt når det gjelder kjørefelt.

Lenke til kommentar

To av mine rundkjøringer sett på nært hold for å vise trafikken.

post-75934-0-19439100-1426789320_thumb.jpg

 

 

Her er det zoomet litt ut og tatt fra en annen vinkel for å få med det rundt. Som dere ser, så er det en del som er tilknyttet disse rundkjøringene. Mitt tips er å ha litt størrelse på rundkjøringene, samt bruke énveiskjørte veier, men la avkjøringene fra rundkjøringene være motorvei(evt. motorveirampe), for da vil ikke bilene stoppe opp så mye.

post-75934-0-18502900-1426789308_thumb.jpg

Lenke til kommentar

:nei:

 

Problemet er ikke at bilene legger seg for tidlig inn i riktig felt, det er designet av krysset lengre frem. Jo fortere man lærer seg det jo bedre blir det ...

 

Si det til alle bilene som skal svinge andre til venstre, som blander seg inn i trafikken som skal først til venstre, istedenfor å legge seg i det tomme midtfeltet og kjøre rett forbi.

 

Lenke til kommentar

Lag krysset slik at høyre felt går kun til høyre, det midtre rett frem og det venstre til venstre, krever muligens seks felt slik at to går til hver av de tre retningene. Ville man lagd det slik i virkeligheten? Høyest sannsynlig ikke, men dette er ett spill og man må optimalisere i forhold til den virkeligheten/de reglene spillet følger.

Lenke til kommentar

Opplevde nettopp en massiv eldrebølge i byen min! Etter å ha hatt en jevn stigning frem mot 2030 nådde jeg godt over 80 000 innbyggere, før folk begynte å dø som fluer! Gikk fra deathrate på rundt 300 til nå over 1000! Folk er ikke syke, average health er 92%, og hadde frem til nå ganske bra dekning med krematorier.

Er det andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Opplevde nettopp en massiv eldrebølge i byen min! Etter å ha hatt en jevn stigning frem mot 2030 nådde jeg godt over 80 000 innbyggere, før folk begynte å dø som fluer! Gikk fra deathrate på rundt 300 til nå over 1000! Folk er ikke syke, average health er 92%, og hadde frem til nå ganske bra dekning med krematorier.

 

Er det andre som har opplevd dette?

Synes det stadig går i bølger jeg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...