Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Opplevde nettopp en massiv eldrebølge i byen min! Etter å ha hatt en jevn stigning frem mot 2030 nådde jeg godt over 80 000 innbyggere, før folk begynte å dø som fluer! Gikk fra deathrate på rundt 300 til nå over 1000! Folk er ikke syke, average health er 92%, og hadde frem til nå ganske bra dekning med krematorier.

 

Er det andre som har opplevd dette?

Opplevde det samme på en av byene mine. Droppet fra 90k til rundt 70. Tok noen år før de kom tilbake, og bygde ut litt flere vanlige bolighus (foretrukket av familier og eldre). Det fikk fart på fødsler og bedre kontroll over eldrebølgen.

 

På andre byer går det i mer kontrollerte bølger :)

Lenke til kommentar

 

Opplevde nettopp en massiv eldrebølge i byen min! Etter å ha hatt en jevn stigning frem mot 2030 nådde jeg godt over 80 000 innbyggere, før folk begynte å dø som fluer! Gikk fra deathrate på rundt 300 til nå over 1000! Folk er ikke syke, average health er 92%, og hadde frem til nå ganske bra dekning med krematorier.

 

Er det andre som har opplevd dette?

Opplevde det samme på en av byene mine. Droppet fra 90k til rundt 70. Tok noen år før de kom tilbake, og bygde ut litt flere vanlige bolighus (foretrukket av familier og eldre). Det fikk fart på fødsler og bedre kontroll over eldrebølgen.

 

På andre byer går det i mer kontrollerte bølger :)

 

Falt fra 90k til 57k, men fikk endelig kontroll, og er snart oppe igjen på 90k...!

Lenke til kommentar

Jeg har eksperimentert litt med enveisveier i kveld, etter å ha sett litt på den første videoen linkether. Det funket fett! Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg skal organisere byggingen av veinettet i min nåværende trafikk-plagede deler av byen... Jeg må sørge for at jeg ikke bare flytter problemet tross alt.;) Tenker en hovedvei som er enveis, og et par mindre enveisveier i residential-delen.

Lenke til kommentar

Jeg personlig digger at trafikken til tider er et h*lvete. Det får meg til å klø meg i hodet, og tvinger meg til å tenke ut fiffige løsninger. Det skal ikke akkurat stå på brukergrensesnittet i dette spillet, du kan strengt tatt bygge veier og baner akkurat i de retninger og høyder du vil. Det er jo akkurat sånn en bysimulator skal være. Når man kommer opp i en anselig mengde innbyggere, er ikke penger noe problem, og da synes jeg man skal ta imot de utfordingene som er der med åpne armer.

 

Ønsker du å spille en bysimulator totalt blottet for utfordinger MartinF, spill Cities XXl. Kos deg!

Skulle gjerne ha hatt tunneler og motorvei under byen.

Lenke til kommentar

100k innbyggere i by nr.2. Har enda ikke noe problem med trafikken :)

 

 

9tnyn8.jpg

Update: Er ett par dager siden jeg tok bildet og spilte, men har da et bildet av nåværende byen. 150k ish innbyggere. Merker at spoling fremover "3x" så fort begynner å gå tregt. Har resatt bios så det er på tide å klokke opp min i5-2500k tilbake til 4.5Ghz. Må være forberedt på flere innbyggere.

 

mt3y3k.jpg

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har holdt på i noen timer med min første by nå. Fantastisk spill!

 

Dere som har hatt problemer med trafikken, når startet det? Bikker straks 30K. Har ikke hatt nevneverdige problemer foreløpig, men det er sikkert fordi jeg har prøvd å tenke trafikkflyt fra begynnelsen av. Har vært et par ganger jeg har måtte justere trafikkmønsteret, men stort sett så har det flytt ganske greit.

Lenke til kommentar

Har holdt på i noen timer med min første by nå. Fantastisk spill!

 

Dere som har hatt problemer med trafikken, når startet det? Bikker straks 30K. Har ikke hatt nevneverdige problemer foreløpig, men det er sikkert fordi jeg har prøvd å tenke trafikkflyt fra begynnelsen av. Har vært et par ganger jeg har måtte justere trafikkmønsteret, men stort sett så har det flytt ganske greit.

Merka trafikken etter jeg bikket 100k innbyggere. Det var først da jeg måtte begynne å finne smartere løsninger.

Lenke til kommentar

Det er en lengre tråd på paradox forumet der de dsikuterer om det er feil i spillet eller om det er WAD. http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?843279-BUG..-or-not-Cities-Skylines-Traffic..-serious-issues!!'

 

Det er selvsagt noe feil slik som beskrevet i denne tråden: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?846115-Can-someone-explain-the-logic-behind-filter-lane-assignment

Lenke til kommentar

Update: Er ett par dager siden jeg tok bildet og spilte, men har da et bildet av nåværende byen. 150k ish innbyggere. Merker at spoling fremover "3x" så fort begynner å gå tregt. Har resatt bios så det er på tide å klokke opp min i5-2500k tilbake til 4.5Ghz. Må være forberedt på flere innbyggere.

 

 

 

 

Har selv en 2500k på 4.2 Ghz, virker ikke som jeg får den høyere. Er grafikkortet som struper hos meg, ligger på rundt 65% load på CPU og 99% på GPU (Klokket 560ti).

 

Bestilte et 970 igår, funker forhåpentligvis bedre.

Lenke til kommentar

Noen som har en oppskrift på hvordan lage en rundkjøring som ikke ser ut som en 5åring har tegnet den?

Blir aldri fornøyd med de jeg lager selv, skulle ønske det kom en mod så man kan lage som i Simcity 5.

 

Lag et kors med vanlig vei i midten først. Lik lengde på stykkene (radiusen på rundkjøringa). Så tegner du inn sirkelen fra ett endestykke til et annet. Perfekt sirkel.

Lenke til kommentar

Noen som har en oppskrift på hvordan lage en rundkjøring som ikke ser ut som en 5åring har tegnet den?

Blir aldri fornøyd med de jeg lager selv, skulle ønske det kom en mod så man kan lage som i Simcity 5.

Det er egentlig veldig lett, hvis du bruker riktig verktøy.

 

1. Velg verktøyet som lager buede enveiskjøringer, gjerne den minste av de.

2. Trekk ut til en av hjelpelinjene som kommer opp.

3. Bøy veien 90 grader ved hjelp av hjelpelinjene.

 

Nå er 1/4 av rundkjøringen ferdig. Gjenta samme oppskrift på resten. Til slutt så er det en fordel å oppgradere til bredere vei, gjerne motorvei, med støygjerde.

 

 

Det er også en STOR fordel å ha "snap" på mens man gjør dette.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Endelig et bra spill til Mac! Er ingen stor gamer på datamaskin (bruker XB1), men herlig at jeg kan spille dette på Macen. rMBP 13" så kan ikke kjøre alt på maks akkurat, men funker kjempefint.

 

Morsomt spill, men merker at jeg starter på nytt litt for ofte. Føler ikke at jeg får til planlegging av trafikk og bolig helt. Vet ikke hva som er optimalt enda. Gøy å prøve seg fram!

Lenke til kommentar

Litt det samme her. Starter på nytt igjen når jeg har en by med 50-60k innbyggere, bare for å teste noe annet. Det var morsomt i starten, men synes det blir for mye fikling med trafikken. Etter hvert blir det veldig mye bygging av vei og ramper. Får prøve å fortsette på den jeg har nå.

 

Men jeg har et problem som jeg ikke blir klok på. Byen har 40k innbyggere nå og ting går bra. Helt til en haug med butikker plutselig mangler ting å selge. Jeg har valgt bort industrien til fordel for kontorer, rett og slett fordi 90% av innbyggerne har utdanning, og det øker stadig. Industrien mangler derfor arbeidere. Men hvor får jeg goods fra da? Har to cargo train terminals og to cargo harbours som med jevne mellomrom får fulle skip og tog, men det er tydeligvis ikke nok. Det eneste jeg får mer av er trafikk...what to do? Trafikken flyter ganske bra også så det skal ikke være noe problem å få levert ting og tang. Selv butikker helt i nærheten av togstasjonen får ikke levert noe og må til slutt legge ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...