Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

Hvilke menneskerettigheter er det som har måttet vike for immigrasjon? Jeg er ganske sikker på at du er for å bryte både artikkel 18 og artikkel 14.

Ja jeg skulle gjerne sett at hele asylinstituttet forsvant.

 

Og nei, jeg er ikke imot "freedom of thought", men jeg er imot organisert religion. Overtro burde være en privatsak.

 

Når det gjelder islam så er det en ideologi, så det burde knapt gå under religionsfrihet å praktisere dette faenskapet.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke menneskerettigheter er det som har måttet vike for immigrasjon? Jeg er ganske sikker på at du er for å bryte både artikkel 18 og artikkel 14.

Ytringsfriheten er vell kanskje den mest slående. Når det gjelder blasfemi, når det gjelder muhammedkarikaturene osv. må nok islamistene kunne sies å ha innkassert en ganske grei seier. 

 

Ellers vil kanskje jødene som utvandrer fra Europa i frykt for antisemittisme si at religionsfriheten er kraftig innskrenket, men der har jeg ikke nok oversikt selv.  

Lenke til kommentar

Ytringsfriheten er vell kanskje den mest slående. Når det gjelder blasfemi, når det gjelder muhammedkarikaturene osv. må nok islamistene kunne sies å ha innkassert en ganske grei seier. 

 

 

Det ville vært absurd å si at en muslimsk kultur ville bevart våre menneskerettigheter, men det er ikke det jeg sier. Vold rundt muhammedkarikaturer er en trussel mot ytringsfriheten, mens at et land erklærer et forbud mot religion eller forflyttelse/asyl er et direkte brudd mot menneskerettigheter.

 

Det er forskjell på en potensiell trussel og faktisk praktisering. Nynazister får også lov til å være her i Norge uten at jødeparagrafen blir gjeninnført i grunnloven, så å ha en viss aksept for nynazister er ikke et brudd på menneskerettigheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ytringsfriheten er vell kanskje den mest slående. Når det gjelder blasfemi, når det gjelder muhammedkarikaturene osv. må nok islamistene kunne sies å ha innkassert en ganske grei seier. 

 

 

Det ville vært absurd å si at en muslimsk kultur ville bevart våre menneskerettigheter, men det er ikke det jeg sier. Vold rundt muhammedkarikaturer er en trussel mot ytringsfriheten, mens at et land erklærer et forbud mot religion eller forflyttelse er et direkte brudd mot menneskerettigheter.

 

Det er forskjell på en potensiell trussel og faktisk praktisering. Nynazister får også lov til å være her i Norge uten at jødeparagrafen blir gjeninnført i grunnloven, så å ha en viss aksept for nynazister er ikke et brudd på menneskerettigheter.

 

At det ikke er staten men grupperinger innen nasjonen som fratar deg friheten eller livet tror jeg er en mager trøst for den det gjelder. Poenget er at når vi som samfunn ikke i tilstrekkelig grad har lyktes i å verne om denne så har man den heller ikke, uavhengig av om det er statlige institusjoner som gjør det eller nevnte grupperinger. Da har denne rettigheten åpenbart måtte vike. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skulle jo utfra bildet tro at mannen skulle kunne gli rett inn i den vestlige verden uten videre problemer, men så feil kan man altså ta..

Hvordan skal man se ut for å kunne "gli inn i den vestlige verden? Jeg spør siden du åpenbart har en oppfatning av saken, og oppfatningen bygger åpenbart på utseende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Cd9u0ga.png

 

Skulle jo utfra bildet tro at mannen skulle kunne gli rett inn i den vestlige verden uten videre problemer, men så feil kan man altså ta..

 

Han er ikke fra Midtøsten, så Trumps travel ban kunne ikke forhindret dette angrepet. 

 

 

Nei, han kommer fra "terror-arnestedet" Usbekistan.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...