Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Deechon skrev (20 minutter siden):

Noen som har tatt en titt på steamstatistikken sin for året?

Jeg tok en kikk i dag, og fikk litt sjokk på hvor lite jeg hadde spilt og at GTA V var 75% av tiden og resten var Harry Potter. Men så innså jeg fort at non-steam games ikke er med i det hele tatt 😛

Året har gått med til emulerte spill som jeg savnet på listen. I fjor høst startet jeg hele pokemon-serien på nytt og er nå på Gen 4 (diamond/pearl). Har også spilt en del Switch-spill via Steam/Steam Deck som heller ikke dukker opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, Deechon said:

Noen som har tatt en titt på steamstatistikken sin for året? Så på min i dag og syns det er skikkelig kult at de lagrer statistikk slik at man kan se hvordan året gikk.

Fant ut at jeg spilte mest i januar og minst i mai og brukte mesteparten av tiden min i battle royale spill.

63% DCS ingen av de andre spillene nådde 10% 

Men den er off, den påstår at jeg bare har spilt sånn 6% vr, men det er fordi DCS og IL2 spilles uten steam vr og da ikke Steam ut til å skjønne at jeg spiller i vr. Alle top 4 spillene mine spilles i VR,  så egentlig skulle jeg hatt type 90% vr.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Deechon skrev (2 timer siden):

Noen som har tatt en titt på steamstatistikken sin for året? Så på min i dag og syns det er skikkelig kult at de lagrer statistikk slik at man kan se hvordan året gikk.

Fant ut at jeg spilte mest i januar og minst i mai og brukte mesteparten av tiden min i battle royale spill.

Har ikke sett på den enda, steam kun på pc'n, og pga "reasons" har jeg ikke skrudd på å brukt den siden 20. nov. 😅 Abstinenser nå! 

Lenke til kommentar

Fallout 4, Final Fantasy XIV Online, Starfield (GamePass først i 2 uker i strekk, og kjøpte seinere på Steam), Mass Effect Legendary Edition og Mass Effect: Andromeda var noen av mine mest spilte spill på Steam i år.
På andre platformer (EA App, GOG, EPIC, og Xbox App (GamePass)) har det gått mye i F1 23, EA Sports WRC, Cyberpunk 2077, The Witcher 3, Satisfactory, The Elder Scrolls Online, Persona 5 og Forza Motorsport.

bea6ce27-9394-4c3c-b615-f1aa5d85aa67.thumb.png.4bda7c42dc878c973758a78ce8d90efe.png

Endret av Laserbeam
Lenke til kommentar

Veldig imponert av The Division 2, jeg brukte å spille det da det kom å har over 1000 timer i Ubisoft Launcher men etter oppdatering ble utstyret jeg brukte hundrevis av timer på å samle helt ubrukelig så jeg gav meg, ikke spilt siden 2019 men plukket det opp igjen på Steam salg da flere kompiser skaffet seg det på samme salg.

Mye bra oppdateringer og DLC'er, å siden man må logge inn med Ubisoft uansett fikk jeg alle tingene mine tilbake 😁 Falt rett inn i det igjen, startet på nytt for jeg husker jo ingen ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som i de fleste flysims er AI den store nedturen i flying circus.

WW1 fly can gjøre utrolige saker, men AI i Flying Circus gjør lite for å skyte på deg og enda mindre for å unngå å bli skutt av deg.

Nå ser det endelig ut som utvikleren har begynt å se på dette.

Kom en liten patch som gjorde at AI nå flyr nærmere maks ytelse av flyene.

Så jeg tok en test. AIen er bedre men ikke veldig imponerende.

Jeg flyr i en Nueport 17 fra 1916, et fly jeg ikke har flydd i kamp før, så jeg vet lite om hvordan man skal fly dette.

Fienden er 4 Fokker D.VII fra 1918 på Ace AI.

Likevel plaffer jeg ned 1 på 30 sekunder. Setter flere kuler inn i en annen, en AI treffer meg et par ganger, før han ødelegger sin egen motor.

Han nødlander. De 2 resterende fokkerne er ikke å se. Men liker at AIen gjør litt loops jeg kan følge etter. Alltid gøy med loops i VR.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Min første test av UEVR injector.

Gjorde ingen ting på innstillinger. Bare startet spillet og startet injector.

Har spiller jeg bare med mus og tastatur, men jobber nå med å få vr kontrollene til å funke. 

 

Det er ganske rått, å "være i vietnam " ligge i ris åkeren eller krabbe i gresset med kuler som flyr forbi hodet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

DCS 2024 And beyond er ute.

Heldigvis går de hardt ut på Pacific.

Vi viste Corsairen ville komme med Essex class carrier, japanske bakke enheter, og AI zero.

Men i video ser vi også USS Enterprise en Yorktown class carrier og det mest belønnede amerikanske skipet fra WW2, og bare en av 3 amerikanske hangarskip som overlevde krigen. 

Vi ser også 2 japanske tunge kryssere. 

Og ED har sagt vi kan forvente mer assets til hav, og luft.

Vi ser også mye til Chinnock som ble offentliggjort i videoen i fjor. 

Og vi får vite at Afghanistan og Irak kart kommer.

og MiG29A kommer i full fidelity, dette er et 80 talls fly og blir det mest moderne "redfore" full fidelity flyet. Frem til nå har MiG21 Bis et 50 talls fly med 1972 oppgradering hvert det mest moderne full fidelity "redfore" flyet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde Ready Or Not med UEVR Injector.

Bare med mus og tastatur, da 6DOF fremdeles er noe bob bob.

Dette kan bli meget intenst. Lydene og effektene når du blir skutt på blir extremt forsterket i VR.

Man kan også bli noe svimmel da karakteren din beveger uten at du gjør. Som når du bøyer ned for å siptie noen.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og nå har jeg endelig fått det jeg har ønsket meg siden jeg begynte med VR, singleplayer taktisk skytespill i vr.

Og om det er en ting denne UEVR Injector modden har bevist. VR behøver ikke se dritt ut. Her kjører vi vanlige spill med god grafikk (ja vi kan ikke kjøre maks, men ser fremdeles mye bedre ut enn 99.9% av rene VR SPILL.

VR spill behøver ikke ha abstrakt grafikk.

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe The Last of Us Part II i remastered når det kommer den 19. Har kunn spilt igjennom det en gang når det kom på PS4, så det er uansett på tide. Flere som vurderer det?

Ikke satt meg inn i hva som er "nytt" i remastered, med regner med det flyter meget bra på PS5.

Endret av Paccoo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Paccoo skrev (23 timer siden):

Vurderer å kjøpe The Last of Us Part II i remastered når det kommer den 19. Har kunn spilt igjennom det en gang når det kom på PS4, så det er uansett på tide. Flere som vurderer det?

Jepp, jeg gjør. Spilt gjennom enern, og så vidt startet på toern så det er jo egentlig en ypperlig mulighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Nimrad said:

Finnes det noe TL;DR på spillet? Er det noe offisielt spill fra Valve eller en mod? Er det ray tracing-støtte også for AMD?

TL;DR på spillet: Edit: Halflife 2 men med nye teksturer, path tracing etc.

Er det noe offisielt spill fra Valve eller en mod: Videoen sier mod

Er det ray tracing-støtte også for AMD: Garantert ingen amd støtte da dette er et rtx remix (Nvidia) prosjekt.

Endret av ps5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...