Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (På 19.1.2024 den 4:20 PM):

Spilt litt Palworld i dag etter at jeg så en stream av spillet i går kveld. Det er en blanding mellom Valheim, Ark og Pokemon, så visst du liker noen av de spillene, så anbefaler jeg absolutt å teste ut dette spillet. 

Ser det allerede ligger som nr 1 under bestselgere på Steam og har veldig positive reviews. 

https://store.steampowered.com/app/1623730/Palworld/

 

Kjøpte Palworld på fredag. Har bare spilt opp til level 8 eller noe. Skjønner ikke meningen med spillet.

Har prøvd Valheim tidligere. Fikk pengene tilbake fra Steam.

Hvorfor spiller folk disse spillene? Eneste du gjør er å samle ressurser og øke i level for å ta større bosser for å lettere få mere ressurser for å øke mer i level så man kan ta større bosser...... 

 

 

Lenke til kommentar
Kenhten skrev (5 minutter siden):

Hvorfor spiller folk disse spillene? Eneste du gjør er å samle ressurser og øke i level for å ta større bosser for å lettere få mere ressurser for å øke mer i level så man kan ta større bosser...... 

Der beskrev du alle mobilspill. :) 

Tidsfordriv. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (4 timer siden):

 

Kjøpte Palworld på fredag. Har bare spilt opp til level 8 eller noe. Skjønner ikke meningen med spillet.

Har prøvd Valheim tidligere. Fikk pengene tilbake fra Steam.

Hvorfor spiller folk disse spillene? Eneste du gjør er å samle ressurser og øke i level for å ta større bosser for å lettere få mere ressurser for å øke mer i level så man kan ta større bosser...... 

 

 

Aka. Roblox-modellen. Er jo sånn med alle de populære roblox spillene (pet simulator etc.). Null mening med spillet annet enn å samle, samle, samle. Men vil si Palworld er bedre da Roblox er et Micro-transaction-helvete. 
 

(Spiller ikke nevnte spill selv, men har en 12-åring i hus som elsker denne type spill)

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kenhten skrev (22 minutter siden):

Roblox er søppel. Gi ungene crack istedet.

Jeg ordnet Roblox til ungene mine, fjernet det ganske kjapt. 

Mini her spiller Roblox, men det er ikke så veldig stas når det er et evig mas om mikrotransaksjoner. "Alt" man skal gjøre koster noen kroner, gratisopplevelsen er ikke noe særlig. Og pappa er kjip som ikke gidder å betale 30 kr her, 40 kr der ... 

Eller kanskje vi ikke helt har skjønt greia. Det var ikke akkurat noen brukermanual heller. En milliard forskjellige småspill man kan hoppe inn og ut av. 

Selv spiller jeg Hill Climb Racing 2. Du kjører bil og samler penger slik at du kan oppgradere bilen og kjøre litt lenger og samle litt mer penger slik at du kan oppgradere bilen og kjøre litt lenger og ... ja. :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hatt Google Play Pass på telefonene for å slippe reklame.

Hater spill med mikrotransaksjoner. 

Spill som dette er ikke spill. Det er søppel. Da er Palworld 1000 ganger bedre.

 

Er Minecraft for vanskelig for unger? Er det et spill for voksne?

 

Hadde bestemt meg for en Minecraft pause og få spilt noe annet siden jeg har brukt mye penger på håndholdte konsoller de siste månedene. Asus Rog Ally, Powkiddy RGB30, R36S og nå SD OLED Limited Edition.

Staret i går på Portal Revolution. Har også startet på Ori and the Blind Forest, Omno, Psychonauts, HoB, Black Mesa... Må spille de ferdig snart.

Lenke til kommentar

Spiller Division 2, vanligvis joiner jeg et Mission, gjør det ferdig å ingen sier noe å bare stikker da det er over. Spilte nå å slike ting gjør meg så glad når man er med en morsom gruppe, gjorde et Mission på høy vanskelighetsgrad, skikkelig serriøse folk men da vi tok heis til neste etasje begynte alle å emote, ble dansefest i heisen, å da vi var ferdige sa alle hvor gøy de hadde hatt det, slike Missions med sånne grupper er så gøy!

Lenke til kommentar

Håper det legges litt penger i spillet da og vi får gjennomgående kvalitet og et spill med litt lengde. Og så håper jeg de tar noen vågale grep og ekspanderer litt på gameplayet til Half Life Alyx med f.eks melee våpen.

Ser det kommer både på Quest og PCVR. Quest blir nok viktig hvis det skal selge. Men tror jeg ønsker spillet på PCVR for den beste grafikken og mest/stabil fps.

Siden jeg har veldig god trådløs PCVR funksjonalitet med Quest 3 så gir det jo mest mening for meg der. Fordelen med en standalone versjon blir at jeg lett kan dra det med meg rundt og vise frem til folk og spille det i arena størrelse (finne meg en tom fotballbane på kveldstid eller noe slikt 😁)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...