Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke så ME frelst som andre, ME2 var en enrom skuffelse for meg,  gå fra et bra Action RPG med skyte våpen til nok en 3rd person cover shooter. Mye av det unike gameplayet jeg likte forsvant med 2eren. Jeg tvang meg gjennom det for historien og 3eren er bedre delvis fordi da var man vant med det kjedelige gameplayet. Syns virkelig ikke spillene er kule å spille, men helt klart en av de beste og mest episke historiene i spillverden. Jeg har ingen planer om å kjøpe dette nå, jeg har rundet hele serien 2 ganger, jeg venter heller på deep discount. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Er ikke så ME frelst som andre, ME2 var en enrom skuffelse for meg,  gå fra et bra Action RPG med skyte våpen til nok en 3rd person cover shooter. Mye av det unike gameplayet jeg likte forsvant med 2eren. Jeg tvang meg gjennom det for historien og 3eren er bedre delvis fordi da var man vant med det kjedelige gameplayet. Syns virkelig ikke spillene er kule å spille, men helt klart en av de beste og mest episke historiene i spillverden. Jeg har ingen planer om å kjøpe dette nå, jeg har rundet hele serien 2 ganger, jeg venter heller på deep discount. 

Gameplayet i ME3 har litt mer dybde enn 2, vil jeg påstå. Fiendene er flinkere til å ta deg hvis du bare sitter i samme dekninga, uten å holde deg mobil, og våpenvalg er litt friere, men må balanseres opp mot cooldown. Problemet er at mye av dette fikk man bare full uttelling av i multiplayer, kampene i campaign er rett og slett for enkle, og Shepard får fort tilgang til helt absurde mengder powers, kan bli litt OP.

Litt trist at remasteren droppet multiplayer sånn sett, selv om den var ekstremt ille på lootcrates og ville krevd rebalansering av hele den økonomien for å kunne fungere for er såpass gammelt spill, der interessen må antas å være en del lavere, med tilsvarende for betalingsvilje.

Lenke til kommentar

Microsoft Flight Simulator er virkelig fantastisk i VR, det kommer til å være benchmarken i mange mange år.

Her flyr jeg Oslo-Trondheim på 25ish minutter i F15. Men litt tekst kommentarer, min vanlige dysleksi slår ut og Gudbrandslågen er vist musling og beveger seg sakte. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (På 14.5.2021 den 16.24):

Nå er det snart bare halvtimen til Mass Effect Legendary Edition låses opp i steam, så da blir det høy nerdefaktor den kommende uka 🤓 Gler meg noe enormt til å pløye gjennom serien her igjen :D 

Takker for den informasjonen. Har ikke prøvd den originale serien, så det skal bli skikkelig spennende å se hva det hele handler om. Må bare gjøre meg ferdig med Subnautica: Below Zero som akkurat kom ut av early access. :)

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (På 14.5.2021 den 16.24):

Nå er det snart bare halvtimen til Mass Effect Legendary Edition låses opp i steam, så da blir det høy nerdefaktor den kommende uka 🤓 Gler meg noe enormt til å pløye gjennom serien her igjen :D 

Hva syns du sålangt hvis du har rukket å spilt det? Jeg gikk glipp av hele ME serien så jeg burde kjøpe det egentlig men har lest noen ekle reviews som sier det er verre enn orginalen? Nye kontroll mekanismer som ødelegger visstnok. 

Lenke til kommentar
Avean skrev (45 minutter siden):

Hva syns du sålangt hvis du har rukket å spilt det? Jeg gikk glipp av hele ME serien så jeg burde kjøpe det egentlig men har lest noen ekle reviews som sier det er verre enn orginalen? Nye kontroll mekanismer som ødelegger visstnok. 

Eneste nye kontroll mekanismen jeg har merket som irriterer meg er Makoen (tanksen) styrer etter hvor du sikter, som gjør det litt tricky å kjøre med mus og tastatur, ellers syns jeg det overall er forbedringer. Har dog kun spilt Mass Effect 1 så langt, og er totalt sett storfornyd så langt, forbedringene i grafikken er ganske utrolig og, men har nok en større wow effekt på meg som har rundet Mass Effect 1 flere ganger enn jeg tørr å innrømme åpent på et forum :p 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Avean skrev (18 timer siden):

Hva syns du sålangt hvis du har rukket å spilt det? Jeg gikk glipp av hele ME serien så jeg burde kjøpe det egentlig men har lest noen ekle reviews som sier det er verre enn orginalen? Nye kontroll mekanismer som ødelegger visstnok. 

Jeg har også spilt litt av legendary edition eller hva de kalte den. Kontrollene er så og si like, med enkelte unntak med mako-tanksen som nevnt over. På PS4-kontroller har jeg lett for å bruke granater uplanlagt også, vet ikke om dette var annerledes i originalen, var på andre plattformer (pc og xbox) da.

Grafisk er ting i spill en, som er eneste jeg har prøvd så langt, akkurat som jeg husker det. Altså er det fjernet absurde mengder fog, klarere teksturer, oppdateringer i utseendet til karakterer og mye mer.

Nytt level system gjør muligens, hvis jeg husker riktig, at den knølete startfasen i RPGer der man ikke egentlig har nok taktiske alternativer osv, har blitt kortet ned litt. Jeg opplever at laget mitt har mer av verktøykassa si tidligere, og det hjelper. Her er altså ratene man får exp, og skill points endret for å gjøre new game plus unødvendig. I originalen trengte man ng+ for å komme seg fra 50 til 60, i nye er 30 satt som cap, men med dobbel opptjening av skills per level.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men man kan velge å spille med classic level scaling om en vil bare for å tilføye det til den ellers gode oppsumeringen til @Roedthaarogfregner . En annen fin ting som er endret i ME1 er at nå kan gå rett til insane difficulty level, en slipper på å spille spillet på normal/hard for å unlocke hardcore og hardcore for å unlocke Insane, nå kan du gå rett til Insane og hull i dine nærliggende vegger :D 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

DCS i VR er en fin måte å få PCen din til å knele.

Eneste spillet jeg savner at jeg ikke får overlock på min 9900k til å fungere. Og eneste spillet jeg føler jeg trenger mer enn 16gig ram. 

Men ser pent ut. Og HP Reverb G2 er perfekt headset for dette spillet. Man skulle bare ha 5.2ghz overclock, 32gig ram og RTX3090.

 

Lenke til kommentar

Hei, i steden for å lage meg en ny tråd tenker jeg å høre her.

 

Er en "enkel" familiefar som nylig har fått meg en Ps5. Ønsker å spille spill med bra historie / mye innhold som man kan "sluke".

Spilte Zelda på switch, og digget det, men jeg er ofte en som spiller ferdig spillet og da er jeg ferdig... Noen forslag for et spill til en voksen mann som vil bruke kveldstimene på litt gaming? 

 

Så også spillet it takes two som jeg skal kjøpe for at jeg og kjerring skal spille! Men kom med forslag om du kan :) 

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Jarv!s said:

Hei, i steden for å lage meg en ny tråd tenker jeg å høre her.

 

Er en "enkel" familiefar som nylig har fått meg en Ps5. Ønsker å spille spill med bra historie / mye innhold som man kan "sluke".

Spilte Zelda på switch, og digget det, men jeg er ofte en som spiller ferdig spillet og da er jeg ferdig... Noen forslag for et spill til en voksen mann som vil bruke kveldstimene på litt gaming? 

 

Så også spillet it takes two som jeg skal kjøpe for at jeg og kjerring skal spille! Men kom med forslag om du kan :) 

Days Gone anbefales. Det starter litt tregt, og er ikke før noen timer inn i det at det ble en del bedre for min del. 

Lenke til kommentar
Jarv!s skrev (5 timer siden):

Ønsker å spille spill med bra historie / mye innhold som man kan "sluke".

Historiemessig får du det ikke bedre enn The Last of Us. 1-ern er relativt gammel, men fortsatt en perle, 2-ern har jeg fortsatt ikke fullført, men har knapt fått annet enn ros.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...