Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Da må må bare ta ett steg tilbake og gjenta:

 

Dette er ett spill. 
 

Personlig syns jeg spillet var helt OK. Jeg lot meg ikke rive med av karakterene i spillet dog, og sleit muligens med åpen-verden mettheten når jeg satte i gang. Grafikken, verdenen og musikken var fenomenal dog! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gunfreak skrev (28 minutter siden):

Jeg greier ærlig ikke se for meg en historie som gir meg en brukbar forklaring på hvorfor det finnes Robot dinoer og folk lever i en sci fi steinalder verden.

Nei, det er ikke lett, og det var samme grunnen jeg brukte for å vente med å spille spillet. Men man får en ganske grei bakgrunnshistorie på akkurat det i spillet.

 

Spillet foregår ikke i fortid, det foregår ganske langt inn i fremtiden. Se for deg en apokalypse forårsaket av kunstig intelligens. 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (På 30.4.2021 den 13.14):

Jeg greier ærlig ikke se for meg en historie som gir meg en brukbar forklaring på hvorfor det finnes Robot dinoer og folk lever i en sci fi steinalder verden.

Mange spill forutsetter at du slår av hjernen og ukritisk aksepterer alt som kommer din vei. Det er jo heller ikke som om f.eks. Super Mario-spillene noensinne har gitt mening, men det har ikke stoppet noen fra å ha det moro med dem.

Lenke til kommentar

Det er jo bare slik at noen foretrekker enkelte type spill med enkelte type bakhistorier mens man gjerne spiller resogun, mario eller limbo som andre type spill.

Jeg ønsker meg noe annet av et type historiedrevet open-world spill. Deusx, Farcry 5, Wildlands, Metro Exodus, AC Black Flag og Valhalla osv. har historier og et bakgrunnsteppe som appelerer mer til meg enn HZD. Jeg skulle ønske jeg hadde lyst til å spille HZD for det ser helt fantastisk ut.

Jeg kunne heller aldri tenke meg å spille Ark men gjerne Atlas når det fortsatt var en pure pirate theme med litt enkle mounts.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 hour ago, Spartapus said:

Mange spill forutsetter at du slår av hjernen og ukritisk aksepterer alt som kommer din vei. Det er jo heller ikke som om f.eks. Super Mario-spillene noensinne har gitt mening, men det har ikke stoppet noen fra å ha det moro med dem.

Det er ikke menigen at man skal ta Mario seriøst,  det er ikke noe historie eller karakter å snakke om, i dette spillet skal man ta historien seriøst, man skal bry seg om karakter. Og det kan jeg ikke når konseptet ser ut til å være tatt ut av en amerikansk tegnefilm serie fra 80 tallet laget for å selge robot dino leker. 

Lenke til kommentar

Begynner å bli lei COOP i Onward, disse 9-13 åringene som er helt idioter, vil bare tulle,  bare spille med de dummeste bottene og ha 64 eller 128 av de.

Så har i de to siste dagene spilt PVP.

I dag brukte jeg en time på å vandre rundt å ble skutt,  før jeg endelig kom inn i det.

Siste runden fikk jeg rundt 14 kills, men dør fremdles hele tiden. Combat er veldig utilgivelig, 1-2 skudd er vanligvis nok. 

I videoen er fra siste par runder, jeg bruker forcetube gunstock som lager liksom rekyl.  Og gjøre det mye lettere å sikte i VR.

Spillet har også fantastisk lyd.  Men utvikleren er nå kjøpt opp av Facebook så vi får se hvordan det går med PC utgaven fremover. 

 

Lenke til kommentar

Endelig fikk jeg et par gode runder med folk som spiller skikkelig i Onward. 
Har i det siste spilt PVP pga alle disse skriker ungene, men tenkte å på prøve COOP igjen, og hadde skikkelig flaks, på andre forsøk kom jeg i et spill med to italienere og noe østeuropeisk noe. 
Vi er på ingen måte super proffe, men det at man har det seriøst helper så mye, etter noen runder med veteran instilling på botene, gikk på fult ut med elite, og jeg greide å fange noe av intensiteten man får når man spiller med elite boter. 

Første runden viser fra en terrorist hunt, vi spiller bare mot 8 bots likevel er det intenst og vanskelig, neste runde er fra evac de det er evig med elite bots og man må holde ut en stund før man kan dra til evac området, dessverre viste ikke en hvordan dette funket og han ble stående å kampe og plukke ned fiender. Så vi tapte. Disse elite bottene kan plukke deg ned på et nano sekund. De er fremdeles dumme som brød, men fordi de er så dødelige merker man ikke hvor dumme de er. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da fant jeg ut at man kan bruke Nvidia shadowplay til å ta opp med G2, det er noe tungvint, da Shadwplay tar opp desktopen min ikke selve spillet, så jeg må ha Windows mixed realty vindet på fullscreen, også på jeg  starte Steam VR før jeg starter spillet(vanligvis starter det av seg selv når man starter er VR spill) men da blir steam VR vinduet stående midt på skjermen som viser at headsettet og kontrollene er aktive. Det fant jeg ut etter å ha tatt opp 20 minutter med ganske bra gameplay, med en semi stor rute midt i skjermen...

Et annet problem er at øverst på skjermen er det en blå bar som hele tiden forteller det at windows knappen og Y overfører kontrollene fra VR kontroller til keyboard. går ikke ann å bli kvitt den. dette gjorde at jeg måtte finne et videoredigeringsprogram som lar meg "kippe" skjermen så den øverste blå ikke er det alltid. Men da alt det var gjort, kunne jeg filme, og dette var mye bedre ikke mer 5 minutters snutter som jeg må starte på nytt hele tiden, og best av alt, shaowplay filmer hva jeg faktisk ser, i motsetning til den det interne opptaksprogrammet som bare filmer fra en av linsene. Så i denne videoen ser man faktisk hva jeg ser og får også med sikte osv. Jeg kan også lagre videoen i 2.5HD, så det skal være oppe å gå når youtube blir ferdig med prosessing.

Videoen viser fint en av de største problemene i spillet, unger som høres ut som de er 6 år gamle som ikke aner hva faen de holder på med. 

 

 

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen tips til et single-player FPS? Trenger ikke være nytt, siden maskinen er fra sånn 2013. Gjerne litt à la Far Cry (spill jeg jo egentlig synes har enormt kleine plot), eller Spec Ops: The Line.

Elsker generelt narrativ i spill, men er litt lei de litt mer passive spillene for tiden.

Lenke til kommentar
afterall skrev (13 minutter siden):

Noen tips til et single-player FPS? Trenger ikke være nytt, siden maskinen er fra sånn 2013. Gjerne litt à la Far Cry (spill jeg jo egentlig synes har enormt kleine plot), eller Spec Ops: The Line.

Elsker generelt narrativ i spill, men er litt lei de litt mer passive spillene for tiden.

Har du spilt Borderlands serien? Det er vel de eneste SP FPSene som jeg klarer å spille uten å kjede meg halvt ihjel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, afterall said:

Noen tips til et single-player FPS? Trenger ikke være nytt, siden maskinen er fra sånn 2013. Gjerne litt à la Far Cry (spill jeg jo egentlig synes har enormt kleine plot), eller Spec Ops: The Line.

Elsker generelt narrativ i spill, men er litt lei de litt mer passive spillene for tiden.

Du har sikkert spilt både FarCry 5 og Ghost Recon: Wildlands.

Lenke til kommentar
TheKims skrev (2 minutter siden):

Har du spilt Borderlands serien? Det er vel de eneste SP FPSene som jeg klarer å spille uten å kjede meg halvt ihjel.

Hmm, nei faktisk ikke. Har vel alltid hatt inntrykk av at det er definisjonen av looter shooters, men kanskje det er noe sånt jeg kunne trengt nå. Ser jeg har et par av dem liggende gratis på Epic-brukeren min.

Lenke til kommentar
afterall skrev (2 minutter siden):

Hmm, nei faktisk ikke. Har vel alltid hatt inntrykk av at det er definisjonen av looter shooters, men kanskje det er noe sånt jeg kunne trengt nå. Ser jeg har et par av dem liggende gratis på Epic-brukeren min.

Jo det er i grunn looter shooters, men du har også en historie og du møter på endel gærne karakterer underveis. Verdt å prøve visst du allerede har noen av spillene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, afterall said:

Har spilt Far Cry 5, men ikke Ghost Recon. Litt usikker på hvor bra det vil kjøre på pcen her, men kan jo se om jeg finner det rimelig noe sted. Takk!

Kanskje ikke som Farcry men Shadow Warrior er vel fra 2013 og drit kult semi old school FPS. 
Det er mangel på gode SP FPS, nesten alt er MP, vil ikke si Ghost Recon er et bra spill, men jeg spilte det masse, ikke pga det generelle kvaliteten, men det var bare fryktelig gøy å leke Special forces, jeg passet på å matche hele laget mitt i riktig uniform osv. Synd det ikke går ann modde UBI spill da dette spillet kunne blitt fantastisk om det ble moddet. 
Doom 2016, er igjen ikke som farcry men kjører bra på det meste av hardware. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
afterall skrev (1 time siden):

Noen tips til et single-player FPS? Trenger ikke være nytt, siden maskinen er fra sånn 2013. Gjerne litt à la Far Cry (spill jeg jo egentlig synes har enormt kleine plot), eller Spec Ops: The Line.

Elsker generelt narrativ i spill, men er litt lei de litt mer passive spillene for tiden.

Wolfenstein the new order likte i alle fall jeg overraskende godt. Overraskende god historie med passe mye ‘fjoll’ og action. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...