Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 hours ago, Bone said:

Historiemessig, og egentlig generelt, vil jeg fortsatt slå et slag for Days Gone.. 

The Last of Us er allerede nevnt, så da får jeg stå for bidraget over. :)

Enig, historien i Days Gone er ekstremt mye bedre enn jeg forventet. Men det kan virke som folk kanskje ikke tar seg tid til den når de spiller Days Gone?

Jeg ser også mange kritisere Days Gone for karakterene, men da virker det som om de ikke tar seg tid til å bli kjent med dem.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Spiller fortsatt remasteren av Mass Effect. Fullførte spill 1 forrige uke, er nå i gang med spill 2, som Sentinel.

Spill 2 er kult. Intens stemning, musikk og fargepalett. Batarians og Vorcha gjør mye for å gjøre Terminus mer slitt og innlevd enn council space i spill 1. Snart ferdig med første runde oppdrag på Omega. Spiller dette også på Insanity, og går ofte tom for ammunisjon på begge våpen i løpet av en normal skuddveksling. Kanskje litt realistisk, men føles også litt tullete å dra fram granatkasteren for å håndtere vorcha, bare fordi alt annet er tomt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ekstra innlevelse, jeg fly IL2 i VR og er i spitfire'n min ligger bak en fw190 og er i perfekt posisjon, og fyrer av med mine 20mm kanoner, 190s faller mot jorda, men akkurat da blir jeg truffet av flak, høyre vinge peppres av hull og kuppelen blir knust flere steder og jeg skadet.  Og når dette skjedde kom det tilfeldigvis mye trekk igjennom huset, så jeg sitter der i cockpiten som er ødelagt og prøver å få flyet tilbake til basen mens jeg kjenner masse trekk. Super immersion! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har spilt så utrolig mye BF 1 og V på PC de siste årene, har prøvd ved noen anledninger å spille online fps på konsoll i ettertid..men må nok si at jeg har blitt litt for "Pro-PC" akkurat der altså. 

BF1 er vel det siste spillet jeg vil si jeg var drittgod i med gamepad, det var artige tider i grunn!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Mala skrev (36 minutter siden):

Har spilt så utrolig mye BF 1 og V på PC de siste årene, har prøvd ved noen anledninger å spille online fps på konsoll i ettertid..men må nok si at jeg har blitt litt for "Pro-PC" akkurat der altså. 

Jeg har ikke hatt ordentlig PC på 10 før nå nylig, men merker veldig fort at jeg savner sofaen 😛

Lenke til kommentar

Mens jeg savner PCen om jeg skal spille i sofaen på PS4. PCen er alltid på, så jeg kan starte opp et spill, eller se på streaming mens jeg maler osv. 

Hjelper ikke at det er veldig få spill jeg liker på console. 

 

Ellers vet man at spillet er vanskelig når man føler mestring når man får til å taxi og ta av med en P47 Thunderbolt.

Lenke til kommentar

Ingen nye photogrammetry-byer er litt skuffende, men oppdatert terreng er lovende, og alle points of interest er vel ordentlig modellerte? Samtidig har Svalbard Lufthavn blitt overhalt.

Liste med POIs

Spoiler
Arctic Cathedral Norway
Heddal Stave Church Norway
Nidaros Cathedral Norway
Urnes Stave Church Norway
Fyksesund Bridge Norway
Hardanger Bridge Norway
Helgeland Bridge Norway
Storseiundet Bridge Norway
Tromsø Bridge Norway
Bryggen (Bergen0 Norway
Oslo Opera House Norway
Pulip Rock / Preikestolen Norway
Royal Palace, Oslo Norway
Tyholttårnet Norway
Holmenkollbakken Norway
Brann Stadion, Bergen Norway
Intility Arena, Oslo Norway
Lerkendal Stadion, Trondheim Norway
Sparebanken Sǿr Arena, Kristiansand Norway
Ullevaal Stadion, Oslo Norway
Viking Stadion / SR-Bank, Stavanger Norway

 

Endret av koots
Lenke til kommentar

Titter litt etter bilspill. PC'en min er ikke bygget for gaming, så det blir å se på litt eldre titler. Det er helt sjukt mye å velge blant, noen som har forslag? 

Maskinvare er i5, 8GB ram og MX250 grafikk. 

Har mest lyst på noe "open world" greier, eller hvertfall racing på vei og ikke bane. Lurte litt på om jeg skulle plukke opp GTA V. Så kan jeg late som jeg kappkjører med de andre på gata. :wee:

Lenke til kommentar
52 minutes ago, koots said:

Ingen nye photogrammetry-byer er litt skuffende, men oppdatert terreng er lovende, og alle points of interest er vel ordentlig modellerte? Samtidig har Svalbard Lufthavn blitt overhalt.

Liste med POIs

  Reveal hidden contents
Arctic Cathedral Norway
Heddal Stave Church Norway
Nidaros Cathedral Norway
Urnes Stave Church Norway
Fyksesund Bridge Norway
Hardanger Bridge Norway
Helgeland Bridge Norway
Storseiundet Bridge Norway
Tromsø Bridge Norway
Bryggen (Bergen0 Norway
Oslo Opera House Norway
Pulip Rock / Preikestolen Norway
Royal Palace, Oslo Norway
Tyholttårnet Norway
Holmenkollbakken Norway
Brann Stadion, Bergen Norway
Intility Arena, Oslo Norway
Lerkendal Stadion, Trondheim Norway
Sparebanken Sǿr Arena, Kristiansand Norway
Ullevaal Stadion, Oslo Norway
Viking Stadion / SR-Bank, Stavanger Norway

 

Den var veldig skuffende, Akershus festing og rådhuset i Oslo er nå bare grønnbrune klumper i terrenget, eneste som er riktig i byen er Opera huset og Holmenkollen, veier sitter fremdeles 90 grader på siden av fjell og åser. Men det verste for meg er kirkene, Norge har nå  bare 2 typer kirker, store rød mursteinskriker og stavkirker. Majorstua kirke som er en mellomstor hvit steinkirke er nå en stor rød mursteinskirke(alle Oslo kirker er det nå) og den ille hvite trekirken borti veien fra meg nå, har blitt til en stavkirke..

Det virker som det eneste de har gjort med Norge er å slenge på litt mer farger på eneboligene, i stede for at de er grå, kommer de nå i gul, blått, grønt osv osv. 

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
3 hours ago, :utakt said:

Titter litt etter bilspill. PC'en min er ikke bygget for gaming, så det blir å se på litt eldre titler. Det er helt sjukt mye å velge blant, noen som har forslag? 

Maskinvare er i5, 8GB ram og MX250 grafikk. 

Har mest lyst på noe "open world" greier, eller hvertfall racing på vei og ikke bane. Lurte litt på om jeg skulle plukke opp GTA V. Så kan jeg late som jeg kappkjører med de andre på gata. :wee:

Hva med Forza Horizon 4 eller 3? Og har du tittet på spillstreaming tjenester?

Lenke til kommentar
2 hours ago, Gunfreak said:

Den var veldig skuffende, Akershus festing og rådhuset i Oslo er nå bare grønnbrune klumper i terrenget, eneste som er riktig i byen er Opera huset og Holmenkollen, veier sitter fremdeles 90 grader på siden av fjell og åser. Men det verste for meg er kirkene, Norge har nå  bare 2 typer kirker, store rød mursteinskriker og stavkirker. Majorstua kirke som er en mellomstor hvit steinkirke er nå en stor rød mursteinskirke(alle Oslo kirker er det nå) og den ille hvite trekirken borti veien fra meg nå, har blitt til en stavkirke..

Det virker som det eneste de har gjort med Norge er å slenge på litt mer farger på eneboligene, i stede for at de er grå, kommer de nå i gul, blått, grønt osv osv. 

Det er ikke mye å rope hurra for når man ikke tar seg tid til de viktigste bygningen i hovedstaden. De fokuserer vel 100% på maverick.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Hva med Forza Horizon 4 eller 3? Og har du tittet på spillstreaming tjenester?

Forza Horizon 4 har jeg sett på, men jeg tror det er litt over grensen for hva maskinen klarer. I følge noen videoer på Youtube er det spillbart, men grafikken må skrus helt ned på bånn over det hele. Det ble litt shabby. Da tenker jeg det er bedre med et eldre spill som kan kjøre med bedre innstillinger. Men bra forslag, absolutt.

3'ern kunne nok vært perfekt, men det ser ikke ut som det selges lenger. 

Streaming.. nei, har ikke sett på det. Burde jeg? Internettlinjen er 20MB, er det nok?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Theo343 said:

Det er ikke mye å rope hurra for når man ikke tar seg tid til de viktigste bygningen i hovedstaden. De fokuserer vel 100% på maverick.

Ja, jeg stakk nesa innom MSFS sitt egent forum og de fleste er enige at dette er helt klart den dårligste world updaten, Island har fremdeles masse skog, stockholm er tidvis under vann, eller av Sverige har helt rare farger som brått stopper så du for et enormt skille.
Danmark ser vist ut som Tyskland har jeg hørt,(men fremdeles det landet som kommer best ut) så alle landene har fått en dårlig update her. Tror faktisk det er bedre å fjerne den updaten, norske landskapet så bra nok ut før updaten og siden ingen byer har fått noe løft, og ikke minst er norges landskap nå peppra med høye røde mursteinkirker over alt, stikker opp som tårn på horisonten,  eventuelt blir de kirkene til stavkirker, noe jeg syns er veldig rar, de må da ha en model for liten hvit trekirke, det er en drøss av de i USA og USA har allerde fått en update, kunne de ikke bare bruke den modelen? Altså som ateist er det rart jeg bryr meg så mye om kirker men det ødlegger jo inntrykket med masse store røde kirker overalt inkludert i små byer som ikke har mange nok inbyggere til å fylle disse kirkene om alle som en gikk inn der.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...