Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

XtaZ skrev (3 timer siden):

 

Har litt OCD så jeg vil helst ha mus og tastatur av samme merke, så derfor er jeg litt skeptisk enda. Irriterer meg også at det ikke har USB-C mtp prisen :p 

 

Helt enig angående USB-C, men kjøpte et slikt magnet adapter sett så slipper eg å forholde meg til den dritt micro-usb inngangen 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 9/28/2021 at 1:20 AM, Duriello said:

Desidert mitt favoritt ww2 fly :D   Godt planta som nr 1 på topp 3, etterfulgt av F4U Corsair og P-38 Lightning.

Keep them videos comming!

Massivt Mosquito angrep på Dunkrik  flyplass. 72 Mossies. 
Enn så lenge er det noe feil med Aien, Så de vil ikke bruke bombeluka, så det er bare 142 bomber, pluss 4 fra meg, så 146 bomber, ca. 33 tonn med bomber som slippes. 
 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 10/4/2021 at 6:26 PM, Mala said:

Helt enig angående USB-C, men kjøpte et slikt magnet adapter sett så slipper eg å forholde meg til den dritt micro-usb inngangen 😛

Magnet-adaptre er temmelig anvendelige gitt at de har sterke nok magneter. Favoritten foreløpig er ZRSE. Micro-USB blir alt for fort utslitt ellers ved ofte inn-og-ut plugginger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (12 timer siden):

Hvis Myst er det jeg tror det er (nyutgave av det fra nittitallet) så har du noen timer foran deg. Ikke lov å Google! Det kunne vi ikke for tredve år siden! 😁

Det er nyutgaven ja. Har alle de spillene via Xbox Game Pass Ultimate. 

Skal prøve å ikke Google. :D 

Jeg så det spillet seinere på nittitallet, men er født i 89. Så var ikke akkurat interessert i slike spill da, hehe. 

Lenke til kommentar

RE4 remake kommer til Quest 2 om et par dager,  jeg bruker nesten ikke Questen min, da den har mye dårlige bilde enn G2 og mye mye dårligere komfort. Men siden den bare er på Q2 må jeg vel bruke det.

Så tenkte å varme opp med Star Wars tales from the galaxy's edge. Et simplet med fsktisk veldig morsomt spill. En semi open verden, litt sånn i stil med Dragon age origins, med hub også kan du dra mange steder.

 

Gameplay er dra hit og dit og gjør quests, du skyter,  og bruker multitool til å gjøre oppgaver.  

Det kule er jo å duel wealde 2 blasters.

Du kan bære med deg 2 stykker,  men du kan også bare holde de i hånda. Så jeg går rundt med 4 stykker, de går til slutt tom for ammo, men har fått kjøpt oppgradering som sakte lander de når de er i hylsterne, ellers slipper alle fiender våpen når de dør, så du er skjeldent forsvars løs. Du har alt fra automat blaster med mye ammo, til Han Solo blaster som gjør massiv skade med har bare 6 skudd.

 

Har ikke spilt på et år og startet midt i, heldigvis er VR intuitivt og jeg husket fort hvordan ting funket.

Ta opp video fra Quest 2 er kjipe grier, å ta opp er lett, men er jo i kjip ratio, og lyden disyncs, så jeg må drive å redigere lyden.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Stor oppdatering til DCS, masse saker, nytt hangarskip,  bakkeradar til F16, laser for F14 osv.

Samt nye kulletreff effekter på vann og bakke.

Og Pak40 Panzervern kanon til ww2 assets. 

Så jeg tok ut Mossien som også har fått nye motorlyder, for å sjekke ut noe av dette.

 

Endret av Gunfreak
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er mange mods til DCS, alt fra skins til flybare fly, men de er alle enkle saker, men simpel grafikk og urealistisk fly fysikk.
Et unntak er A4 Skyhawk, eneste gratis modden, men grafikk og fysikk helt i tråd med 800kr moduler. 
Nå som spillet har fått 60-90 talls hangarskipet USS Forrestal, var det en perfekt tid å teste ut dette flyet. 
Bort sett fra 3 minutter med video på youtube for å finne ut hvordan våpen systemet funket, gikk jeg helt blind inn i dette, aner ikke hva 80% av knapper og systemer gjør, aldri flydd saken, og jeg skal ta av kjempe mot 2 MiG21 og hvis jeg overlever, prøve å lande tilbake på hangarskipet, noe jeg i bestefall har 50/50 suksessrate på med F18 og F14, så dette ble interessant. 
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Sarcoex - Gnålern said:

Øver meg med litt ratt -og pedal kjøring igjen. :new_woot:

887FA5D4-56FF-4A7C-9D39-4F28264AE098.thumb.jpeg.49df12b0d1d10fe3c988e043481eba6d.jpeg

786E19A6-9C48-44C2-A45E-D29CA68CE129.thumb.jpeg.5d568cebea2df511e7a66599364a116e.jpeg

Må nok skru opp vanskelighetsgraden på AI'n litt. ^^

Kjører med hjelpemidler på Amateur. Skulle egentlig velge Casual.. Men syns jeg klarte meg ellers bra. :D 

Er det, det  nyeste F1?

Irriterer meg at det ikke har VR støtte,  meget rart å gi ut et bilspill/flyspill i dag uten VR støtte 

Lenke til kommentar

F1 2021 er et artig spill ja, en får utrolig mye mer ut av det om en skrur ned assistene noe, eneste asssiten jeg bruker er ABS da pedalsettet mitt ikke er godt til å klare å modulere bremsingen godt nok til å ikke låse dekkene inn i svingene.

 mitt setup

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

 

Sitter litt på kanten å vurderer om jeg skulle bestilt meg dette nå når det er på tilbud  siden jeg har en rattbase som støtter det https://www.komplett.no/product/649025/gaming/gaming-utstyr/spillkontrollere/ratt-og-pedaler/thrustmaster-ferrari-f1-wheel-addon?q=thrustmaster f1#

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
5 hours ago, Evil-Duck said:

F1 2021 er et artig spill ja, en får utrolig mye mer ut av det om en skrur ned assistene noe, eneste asssiten jeg bruker er ABS da pedalsettet mitt ikke er godt til å klare å modulere bremsingen godt nok til å ikke låse dekkene inn i svingene.

 mitt setup

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

 

Sitter litt på kanten å vurderer om jeg skulle bestilt meg dette nå når det er på tilbud  siden jeg har en rattbase som støtter det https://www.komplett.no/product/649025/gaming/gaming-utstyr/spillkontrollere/ratt-og-pedaler/thrustmaster-ferrari-f1-wheel-addon?q=thrustmaster f1#

 

Var jo ikke så ille pris,  og om man kjører mye F1 biler i div spill er jo det en kul ting.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...