Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ble mye lettere å være meg nå, etter nesten 5 måneder har vi endelig fått fiber, de som skulle installere gjorde bare halve jobben, så utsatte de og utsatte de det, og på mandag mista vi kobber nettet, så vi har levd på mobil nett en halv uke, men nå ble vi koblet til og har en 300 linje. 
Jeg har nå bare en 500gb M2 chip, så er mye installering og avinstallering, går greit nok, mye av det jeg spiller kan jeg laste ned på en time eller to, men noen spill, som noen bilspill, fly simulatorer og det Medal of honor VR spillet, er jo alle 150-200gig.  Det tok meg 7 timer å laste ned Medal of honor sist. Nå tar det meg såvit over en time. 

Lenke til kommentar

Medal of honor above and byond var kanskje skuffende, mest for hva det kunne være men ikke ble. Man føler de som lagde det ikke var helt stø på VR produksjon, men patchene har hjulpet, spillet kjører bedre jeg kan nå spille i full 4k med min G2 uten problemer. og det at det nå ikke er et stopp mellom hver sene. hjeper, når spillet kom ut, var det en svart skjerm som sa "victory" etter hver sene, og en sene kunne i noen tilfeller være 30 sekunder lang. Så kom en loading, som du måtte trykke deg videre på før neste sene. Det gjorde at du konstant ble dratt ut av spillet. Nå er alt det over, det er en loading screen på 5 sekunder mellom hver sene, så det er fremdeles litt stykket opp, men det hele føles mye bedre ut. 

Og selv om spillet var skuffende, så er det faen meg gøy å skyte nazister i VR, setter man spillet ned på vansklighetsgraden kan man leke rambo og plaffe ned en tropp med pistolen, på medium kan man dø fort. på hard, blir spillet faktisk ganske så taktisk. 

 

Her er et par videoer fra spillet, når det kommer til VR er videoer det eneste man kan gjøre, bilder viser ikke i det hele tatt, og selv om en flat video ikke viser det heller, viser den i hvertfall litt mer.
 

 

 

 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (12 timer siden):

Noen som har kjøpt Nier Replicant til PC og testet det og kan si litt om hvordan det tekniske fungerer? Jeg er enda litt skadet av PC porten til Automata så vurderer egentlig å kjøpe det til PS5. 

Fikk svaret mitt og endte opp med å kjøpe det på PS5 (PS4 bakoverkompatibilitet) da de nok en gang har klart å klønet til PC porten ser det ut til...  Men har fått spilt det noen timer i kveld kribler nesten i fingrene for å komme meg videre i morgen! :D 

Lenke til kommentar

For de som snuser på VR, her er en fin video som viser samme spillet I Oculus quest sin versjon og PCVR versjon.
Så da ser man tydelig forskjell, det var jo mye drama for snart et år tilbake når spillet kom på quest,  og PC versjonen ble  nedgradert til quest kvalitet, det har tatt nå 10 måneder med flere store oppgraderinger, men PC versjonen er fremdeles ikke helt der den var før Quest versjonen. Men nesten.

Men her ser man forskjellen.

 

Lenke til kommentar

Det er 2 ting som er nesten obligatoriske i WW2 singleplayer spill, Omaha beach og Tungtvann aksjonen, Medal of honor Above and Beyond har begge disse! 
Er er en video av meg som spiller deler av tungtvann oppdraget, som vanlig har spill versjonen ikke noe med den virkelige hendelsen å gjøre, men det er i hvertfall en mann(amerikansk mann) som gjør mesteparten av jobben i dette spillet, som er bra for de som ble krenket av at damer gjorde det. Rjukan ser ikke helt ut som Rjukan, men det vel for vanskelig for et spill å prøve å få det riktig. 

 

 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (På 18.4.2021 den 23.05):

Hatt lyst på HZD men ikke helt klart å like "skyte robot dyr" greia.

Jeg tenkte det samme, jeg også, men det er ikke så ille som du tror. Spillet har en veldig solid historie, med dype karakterer. Jeg vil nesten si du går glipp av noe. Beste åpne world spillet siden Witcher 3. Gi det en sjanse, og du vil garantert ikke angre.

Lenke til kommentar
4 hours ago, RRhoads said:

Jeg tenkte det samme, jeg også, men det er ikke så ille som du tror. Spillet har en veldig solid historie, med dype karakterer. Jeg vil nesten si du går glipp av noe. Beste åpne world spillet siden Witcher 3. Gi det en sjanse, og du vil garantert ikke angre.

Jeg greier ærlig ikke se for meg en historie som gir meg en brukbar forklaring på hvorfor det finnes Robot dinoer og folk lever i en sci fi steinalder verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...