Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

Jeg fikk ikke ny kode av Komplett. Jeg fikk beskjed om at de fleste problemene skal være løst med den siste patchen.

Var det de sa til meg med engang også. Må bare være litt mer bestemt. Jeg skrev at det ble tåpelig at jeg skulle få med ett spill som ikke fungerer ordentlig selv 3 mnd etter det ble utgitt.

 

Så du mener at Komplett må dekke prisen av MGS5 for deg fordi spillet du fikk med skjermkortet gjennom en kampanje betalt av Nvidia ikke fungerte som det skulle?

 

Mener du virkelig at det er rimelig at Komplett skal dekke dette?  :mellow:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg fikk ikke ny kode av Komplett. Jeg fikk beskjed om at de fleste problemene skal være løst med den siste patchen.

Var det de sa til meg med engang også. Må bare være litt mer bestemt. Jeg skrev at det ble tåpelig at jeg skulle få med ett spill som ikke fungerer ordentlig selv 3 mnd etter det ble utgitt.

 

Takk for tips, men det er ikke noe krise for min del. Jeg tror ikke jeg hadde spilt Batman-spillet så mye uansett. Ikke helt min sjanger.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er vel galskap å kjøpe 980Ti i dag, i all den tid vi vet at Async blir emulert og 9 av 10 dx12 spill som kommer den neste tiden er sponset av AMD.

Tynn is nå vel?

AMD (Hardware Partner):

-Deus Ex

-Hitman

-AotS

-Tomb Raider 2016

-Battlefront

AMD (Known Affiliation):

-Mirror's Edge

-Fable: Legends

Nvidia (Hardware Partner):

Ark

King of Wushu

Nvidia (Known Affiliation):

Unreal Tournament 4

Nvidia (assumed based on historical hardware partnerships):

Gears of War (Microsoft)

Og derfor er det galskap å kjøpe 780Ti ?

Ser ikke sammenhengen, ei heller logikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Og derfor er det galskap å kjøpe 780Ti ?

Ser ikke sammenhengen, ei heller logikken.

 

780Ti er vel noen år gammel nå. Så jeg vil si ja.

 

Så lenge du får god nok pris, nei?

 

Svar dog på det hypotetiske scenarioet; Om det hadde stått 980Ti i innlegget og ikke 780Ti.  

 

For det er vanskelig å forstå hva du mener. Sier du at Nvidia er ubrukelig, fordi AMD har så mye bedre samarbeid, og at det er kun AMD-skjermkort som gir noen mening å kjøpe i disse dager? Eller er det noe mer under overflaten?

Eller kanskje at DX12 er svært viktig for dagens kjøpere, og at det kun er AMD som leverer her?

 

Det er begrenset hvor mye vi kan ta fra de korte og lite givende svarene dine foreløpig, på flere måter. For alt jeg vet så er du både kunnskapsrik og har noen gode poenger som vi alle kan dra nytte av, men sliter med å få det frem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Og derfor er det galskap å kjøpe 780Ti ?

Ser ikke sammenhengen, ei heller logikken.

 

780Ti er vel noen år gammel nå. Så jeg vil si ja.

 

Så lenge du får god nok pris, nei?

 

Svar dog på det hypotetiske scenarioet; Om det hadde stått 980Ti i innlegget og ikke 780Ti.  

 

For det er vanskelig å forstå hva du mener. Sier du at Nvidia er ubrukelig, fordi AMD har så mye bedre samarbeid, og at det er kun AMD-skjermkort som gir noen mening å kjøpe i disse dager? Eller er det noe mer under overflaten?

Eller kanskje at DX12 er svært viktig for dagens kjøpere, og at det kun er AMD som leverer her?

 

Det er begrenset hvor mye vi kan ta fra de korte og lite givende svarene dine foreløpig, på flere måter. For alt jeg vet så er du både kunnskapsrik og har noen gode poenger som vi alle kan dra nytte av, men sliter med å få det frem. 

 

Her er en god artikkel som forklarer mye av det vi vet så langt.

Begge new gen konsollene er basert på GCN-arkitekturen, hvor Async benyttes i høy grad på grunn av de svake CPUene.

 

Teorien er da at når de nye konsoll-portene kommer så vil Async være mye brukt, utviklerne blir kanskje tvunget til å fjerne en del options for nvidia. Hvis nvidia lager en driver som emulerer Async som de har sagt, så vil det nok bli tregere enn en ren hardware-løsning.

 

Det er forøvrig en god diskusjon her  med folk som jobber i bransjen.

Lenke til kommentar

http://bildr.no/view/U2xNM1RO

 

Dette skjer hos meg en gang i blandt, virker kjent for noen? Kan si at spillet låser seg slik, lyden fades i slowmotion og det blir helt stille, må bruke svenskeknappen for å starte maskinen på nytt ^^ har ikke enda ikke prøvd å løse men mistenker selv at det er crappy bios jeg la inn, for dette har begynt etter det.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

http://bildr.no/view/U2xNM1RO

 

Dette skjer hos meg en gang i blandt, virker kjent for noen? Kan si at spillet låser seg slik, lyden fades i slowmotion og det blir helt stille, må bruke svenskeknappen for å starte maskinen på nytt ^^ har ikke enda ikke prøvd å løse men mistenker selv at det er crappy bios jeg la inn, for dette har begynt etter det.

 

Jeg opplevde det noen ganger når jeg oc kortet for mye. Bildet låste seg og jeg måtte reboote pc-en. Etter jeg fant en stabil oc med afterburner , har jeg ikke opplevd det lenger.

Lenke til kommentar

http://bildr.no/view/U2xNM1RO

 

Dette skjer hos meg en gang i blandt, virker kjent for noen? Kan si at spillet låser seg slik, lyden fades i slowmotion og det blir helt stille, må bruke svenskeknappen for å starte maskinen på nytt ^^ har ikke enda ikke prøvd å løse men mistenker selv at det er crappy bios jeg la inn, for dette har begynt etter det.

Jeg tror slikt har med minnet å gjøre, men jeg skal ikke love noe. Har du overklokket minnet?

Lenke til kommentar

 

http://bildr.no/view/U2xNM1RO

 

Dette skjer hos meg en gang i blandt, virker kjent for noen? Kan si at spillet låser seg slik, lyden fades i slowmotion og det blir helt stille, må bruke svenskeknappen for å starte maskinen på nytt ^^ har ikke enda ikke prøvd å løse men mistenker selv at det er crappy bios jeg la inn, for dette har begynt etter det.

Jeg tror slikt har med minnet å gjøre, men jeg skal ikke love noe. Har du overklokket minnet?

 

 

Kan vel bekrefte at jeg har opplevd lignende selv med overklokket skjermkort / pc.

Om du har klokket opp minnet på skjermkortet så senk hastigheten noe , minnet på skjermkort er sært og ofte har de lite å gå på , enda verre når produsenten blander minnebrikker fra forskjellige produsenter.

 

Men om minnet er stabilt og du fortsatt får krasj kan du jo selvsagt bytte ut bios'en og prøve en eldre / nyere.

 

Og ikke minst sjekk at overklokk på pc er stabil den også (prime95 stress test på cpu og memtest86 på DDR4/3 minne ).

Lenke til kommentar

http://bildr.no/view/U2xNM1RO

 

Dette skjer hos meg en gang i blandt, virker kjent for noen? Kan si at spillet låser seg slik, lyden fades i slowmotion og det blir helt stille, må bruke svenskeknappen for å starte maskinen på nytt ^^ har ikke enda ikke prøvd å løse men mistenker selv at det er crappy bios jeg la inn, for dette har begynt etter det.

Flash tilbake til stock. Opplevde det samme med en custom-BIOS på 780 referanse. Både minnet og kjernen var klokket for høyt for kortet mitt som default i BIOS.

Lenke til kommentar

 

Funker nå ja:)

Så W10 med sli er friskmeldt?

 

 

Jeg spilte etpar dager Battlefield 4 med både SLI og 3-Way SLI i windows 10 , med 355.82 driverne.

 

Jeg hadde ingen problemer ? Hva var problemet ?

 

Eneste "problemet" jeg hadde, var at med 2560x1440 oppløsning og alt på ultra / 4x msaa i 144 hz, så klarte jeg ikke loade skjermkortene mer en 40-50% i 3-way sli.  i SLI så maxet de på 200 ofte, og duppet ned i 150-160 fps når det skjedde mye.

 

ingen stabilitetsproblemer, annet en indusert av for høy OC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...