Gå til innhold

Geforce GTX 9xx Tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Prøvd å sette skalering til å gå på grafikkprosessor kontra skjerm?

Du finner det under kontrollpanelet til Nvidia -> Skjerm -> Juster Skrivebordstørrelse og posisjon

Den står på gpu skalering

 

 

Har du prøvd å lage en 21:9 oppløsning inni 4K oppløsningen? Slik jeg presiserte i forrige innlegget mitt?

 

Ah.. missforsto litt, skal prøve det :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurdere sterkt om jeg skal bytte mine 3 x Evga GTX 680 Classified med 1 x GTX 980Ti.

Er lei av dårlig support for 3 veis i W10 som forårsaker "mem leak" og annet.

 

Da har jeg i det siste kikket på:

EVGA GeForce GTX 980 Ti K|NGP|N ACX 2.0+

http://eu.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=06G-P4-5998-KR&family=GeForce 900 Series Family&uc=EUR

 

og

 

Galax Nvidia Geforce GTX 980 Ti HOF LN2 GOC Edition

http://galaxstore.net/Galax-Nvidia-Geforce-GTX-980-Ti-HOF-LN2-GOC-Edition_p_93.html

 

Spørsmålet er da hvilken av disse?

 

Joda vet at kortene er rettet mot Extreme overklokkere, men tenkte det kunne være morsomt og hatt en av disse.

 

De koster jo ikke så mye mer enn ett annet 980Ti toppkort, og mest "bang for buck" er ikke i forsetet ved denne annledningen.

 

Jeg heller mot Galax kortet, om en kan få tak i ett, men er det noen iøynefallende grunn til og ikke velge dette over Evga kortet?

 

Bruksområde for meg: Gaming og litt hobby OC i den forbindelse :ninja:

Lenke til kommentar

Bare en notis til eventuelt andre brukere som har et 960 skjermkort og opplever en del problemer med fps drops (helt ned i 1 fps ) med de siste Nvidia driverne.

 

Vi tok en virkelig ordentlig opprydning i driverne som har blitt installert , prøvde så flere forskjellige drivere og den eneste som ga en relativ stabil opplevelse er 353.62 driveren som er relativt gammel , merk den har sine problemer men vi opplevde ikke lenger de samme problemene som nyere drivere har.

 

En videre test av forskjellige innstillinger begynner å peke på at en eller annen bildeinnstilling (Kvalitet , AA osv ) påvirker ytelsen ekstremt i noen tilfeller, så det gjenstår å finne ut hva som er triggeren , dette skjer kun med de nyeste driverne  (siste halvåret) så vanskelig å si hva som er problemet. I morgen når vi har tid skal jeg få ham til å gjøre en ny installasjon av Windows 10 og se om det hjelper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Andrull, litt for sent for min del, jeg går nok tilbake til win8.1 though.

 

Anyhow, Jeg kjøper et Evga 980 sc (med acx kjøleren) og kvitto og alt det der, men lurer på noe, jeg har custom rom på begge mine 980 G1, hva skal jeg gjøre med det tredje som ikke har samme pcb? Bare klokke det individuelt så det matcher hastigheten til de andre korta?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Abosolutt ingen behov for gamere å oppgradere fra Win7-8.1 til Win10 enda.  Når DX12 spill kommer så endrer det seg naturligvis. Kjøpte faktisk Win10 lisens jeg, men kunne fint venta. Var vel mer nyskjerrigheten/trangen etter noe nytt som avgjordet det :p

 

Dere som har problemer med Win10. Ta en clean install. Det kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Abosolutt ingen behov for gamere å oppgradere fra Win7-8.1 til Win10 enda.  Når DX12 spill kommer så endrer det seg naturligvis. Kjøpte faktisk Win10 lisens jeg, men kunne fint venta. Var vel mer nyskjerrigheten/trangen etter noe nytt som avgjordet det :p

 

Dere som har problemer med Win10. Ta en clean install. Det kan hjelpe.

Kjørt først en oppgradering, så 2 stk clean install,  siste "clean install"og driver 355.82 hjalp en god del.

Venter til annonsert driver som kommer i Oktober før jeg oppgraderer fra 355.82 siden det rapporteres om mye crash etc i 355.98.

 

BF4, BFH og Crysis3 crasher relativt sjelden nå pga minne i forhold til tidligere, men crasher fremdeles for ofte.

 

Nå raporterer MSI Afterburner 3.2 - 3.9 GB forbuk normalt, sjelden over 4 Gb, må nå opp i/opp i mot 4.5GB og normalt over en viss periode før det casher. Får da som oftest beskjed om det skyldes andre ting enn minne.

 

Tidligere crashet det ofte under 4 GB og garantert over dette og som oftest beskjed om minne feil

 

Edit:

Har dessuten nylig økt Cpu OC fra 4.3 til 4.5, vet ikke om det kan ha hatt en positiv effekt?

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

 

 

Abosolutt ingen behov for gamere å oppgradere fra Win7-8.1 til Win10 enda. Når DX12 spill kommer så endrer det seg naturligvis. Kjøpte faktisk Win10 lisens jeg, men kunne fint venta. Var vel mer nyskjerrigheten/trangen etter noe nytt som avgjordet det :p

 

Dere som har problemer med Win10. Ta en clean install. Det kan hjelpe.

Kjørt først en oppgradering, så 2 stk clean install, siste "clean install"og driver 355.82 hjalp en god del.

Venter til annonsert driver som kommer i Oktober før jeg oppgraderer fra 355.82 siden det rapporteres om mye crash etc i 355.98.

 

BF4, BFH og Crysis3 crasher relativt sjelden nå pga minne i forhold til tidligere, men crasher fremdeles for ofte.

 

Nå raporterer MSI Afterburner 3.2 - 3.9 GB forbuk normalt, sjelden over 4 Gb, må nå opp i/opp i mot 4.5GB og normalt over en viss periode før det casher. Får da som oftest beskjed om det skyldes andre ting enn minne.

 

Tidligere crashet det ofte under 4 GB og garantert over dette og som oftest beskjed om minne feil

 

Edit:

Har dessuten nylig økt Cpu OC fra 4.3 til 4.5, vet ikke om det kan ha hatt en positiv effekt?

Hvordan crash får du? Sikker på at det ikkje er overklokken som er ustabil ?

 

Win 10 er håpløst i Bf4 for mitt oppsett også :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

Abosolutt ingen behov for gamere å oppgradere fra Win7-8.1 til Win10 enda. Når DX12 spill kommer så endrer det seg naturligvis. Kjøpte faktisk Win10 lisens jeg, men kunne fint venta. Var vel mer nyskjerrigheten/trangen etter noe nytt som avgjordet det :p

 

Dere som har problemer med Win10. Ta en clean install. Det kan hjelpe.

Kjørt først en oppgradering, så 2 stk clean install, siste "clean install"og driver 355.82 hjalp en god del.

Venter til annonsert driver som kommer i Oktober før jeg oppgraderer fra 355.82 siden det rapporteres om mye crash etc i 355.98.

 

BF4, BFH og Crysis3 crasher relativt sjelden nå pga minne i forhold til tidligere, men crasher fremdeles for ofte.

 

Nå raporterer MSI Afterburner 3.2 - 3.9 GB forbuk normalt, sjelden over 4 Gb, må nå opp i/opp i mot 4.5GB og normalt over en viss periode før det casher. Får da som oftest beskjed om det skyldes andre ting enn minne.

 

Tidligere crashet det ofte under 4 GB og garantert over dette og som oftest beskjed om minne feil

 

Edit:

Har dessuten nylig økt Cpu OC fra 4.3 til 4.5, vet ikke om det kan ha hatt en positiv effekt?

Hvordan crash får du? Sikker på at det ikkje er overklokken som er ustabil ?

 

Win 10 er håpløst i Bf4 for mitt oppsett også :p

 

Samme melding som med noen 355.80 driver crash, som vist på vedlagt bilde.

Spilt ca 5 timer i dag med BFH og hatt kun en crash. Brukte da max 3712 MB på Cpu og 6065 på HK.

 

Fjerner jeg fabrikk OC på CPU nå, så får jeg trolig ikke nevneverdig med crash, men da blir bildet noe dårligere, da tar jeg heller en crash hver 5.time for nå

 

Har tidligere testet med og uten OC på CPU, blir i hvert fall ikke bedre uten OC.

 

Bruker ikke OC på GPU annet enn det som satt fra Evga.

Tidligere crashet det så si hvert kart, fjernet jeg fabrikk OC og da crashet det "bare" ca hvert 3. kart.

 

Virker som ting blir bedre, dog sagte, etter hvert som W10 blir oppdatert

 

Glemte og nevne at jeg oppdaterte fra HK Bios 0701 til Beta 0801 14/9 og etter det synes det som med OC på CPU gir mindre crash.

Har også flashet kortet uten Evbot kontakt med samme bios som de 2 med Evbot kontakt, da reflashet jeg de andre samtidig.

 

Så det er blitt meget bedre siden ca 14/9.

post-145193-0-46590400-1443227274_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...