Gå til innhold

PST varsler Terrortrussel - Jihadister fra Syria står bak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Gothminister - på tide å komme seg ut av grotta di og drepe muslimene som har forpestet landet ditt.

Ikke sitt bak PC'en og synes synd på deg selv. Må man får gjort noe, må man gjøre det selv, er det ikke det idolet ditt ABB sier?

Hva er dette for slags tullprat? Jeg hater da ingen, hvorfor skulle jeg det? ABB er en person jeg tar sterk avstand til. Jeg kjemper i mot rasisme først og fremst og islam er en rasistisk ideologi, sammen med nazisme. Det er islam jeg er i mot, ikke menneskene. Lær deg å les og forstå hva som diskuteres før du piper. Du derimot, der lyser hatet.
På hvilken måte er Islam en rasistisk religion? Hvilken rase er det den diskriminerer?

Forsøk og få aksept for at ei muslimsk jente fra Pakistan gifter seg med en hedning fra Norge. Eller se hva som skjer rundt om i den islamistiske verden med unge jenter som finner kjærligheten, men hennes far og alle brødre er i mot. Da ser man rasisme i fri utfoldelse.
Så hvilken rase er det Islam diskriminerer?

Har du vært i Marokko f.eks? Kjenner mange muslimske kvinner som er gift med ateister. Ingen skade skjedd der.

 

Du forstår nok veldig godt hva jeg mener. Lar meg ikke dra inn i slikt du forsøker på. Sikkert en masse muslimske jenter som er gift med blekfeite hedninger rundt om i verden. Muslimer er jo kjent for å være liberale. De er for at kvinner dominerer samfunnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva muslimer er kjent for, er kun i det øyet som ser. og nei, forstår ikke hva du mener derfor jeg spør.

 

Har du en datter? La oss si du har en datter hvordan hadde du reagert om hun kom hjem med en muslim og sa at hun ville gifte seg med han?

Endret av PrettyBoy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er mer hva sangen faktisk handler om. Der ser du hvordan vanlige muslimer egentlig er. ;)

Slapp av. Jeg kjenner mange muslimer jeg, eller familien deres er troende. Disse kaller man moderate muslimer. Men som en nær venn av meg fra Iran sier, det eksisterer ikke moderate muslimer. De «moderate» er som du er kristen, følger kun de tradisjoner de må. For å tilfredsstille familien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, forstår ikke hva du mener derfor jeg spør.

 

Har du en datter? Hvordan hadde du reagert om hun kom hjem med en muslim og sa at hun ville gifte seg med han?

Om du ikke forstår for så være.

Jeg hadde reagert likt som om hun kom hjem med en kristen fyr. Hun skulle fått kunnskap. Men mine døtre vil få en slik kunnskap lenge før ekteskap er aktuelt. Her i huset er religiøsitet noe vi ser på som et avvik. Noe mer trenger jeg ikke å si om det. Men uansett, jeg har ikke noe med hvem mine døtre velger å gifte seg med. Om de til tross for kunnskap velger å gifte seg med en kristen, eller muslim, så har jeg ingen ting med det. Så fremt de er voksne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Poenget er mer hva sangen faktisk handler om. Der ser du hvordan vanlige muslimer egentlig er. ;)

Slapp av. Jeg kjenner mange muslimer jeg, eller familien deres er troende. Disse kaller man moderate muslimer. Men som en nær venn av meg fra Iran sier, det eksisterer ikke moderate muslimer. De «moderate» er som du er kristen, følger kun de tradisjoner de må. For å tilfredsstille familien.

Sikker på det?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Poenget er mer hva sangen faktisk handler om. Der ser du hvordan vanlige muslimer egentlig er. ;)

Slapp av. Jeg kjenner mange muslimer jeg, eller familien deres er troende. Disse kaller man moderate muslimer. Men som en nær venn av meg fra Iran sier, det eksisterer ikke moderate muslimer. De «moderate» er som du er kristen, følger kun de tradisjoner de må. For å tilfredsstille familien.

Sikker på det?

 

 

Ingen ting er sikkert her i verden. Sannheten er subjektiv. Så det hjelper lite hva andre hele tiden påstår. Man må stå opp for egne meninger etter egen erfaring og kunnskap. Tenke selv er faktisk lov.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hva er inntrykket til folket her?

 

Umiddelbart, litt uro - for så å bare ta det som det kommer. Stoler på at enten har myndighetene helt korrekt, eller så er de litt "overnervøse" og vil ingen unødige sjanser ta. Begge deler er helt greit. Så stoler jeg på den samlede befolkning finner tilbake til samholdet og den hjertelige ivaretakelsen av "alle" som var en av de sterkest inntrykkene jeg fikk i etterkant av forrige tragedie. Vi er jaggu ikke så verst, mener nå denne delen av "folket"

 

Og så håper jeg at intet skjer

 

:)

Lenke til kommentar

Ingen ting er sikkert her i verden. Sannheten er subjektiv. Så det hjelper lite hva andre hele tiden påstår. Man må stå opp for egne meninger etter egen erfaring og kunnskap. Tenke selv er faktisk lov.

Vet det, så klart. Det er nettopp derfor jeg postet den sangen og det klippet. Bare vi hører ordet terrorist er det mange som automatisk tenker muslim, og hører noen ordet muslim der det dessverre mange som automatisk tenker terrorist. I stedet for å tvinge gjennom integrering i samfunnet, begrense innvandring osv er det viktig å lære folk hva muslimer faktisk er. Det er selvsagt mange radikale tullinger som gjør syke ting, men sånne folk finnes over hele verden i alle samfunn.

 

Selv her i Norge er det mer enn nok tullinger som ikke skjønner helt hva det er de driver med. ABB er et eksempel. Han ble tatt til slutt, men han er ikke akkurat den eneste. Noe lignende kan skje igjen når som helst, hvor som helst i hele landet. Men det er ikke mulig å gå rundt å frykte at Utøya skal skje igjen et annet sted i morra. Vi kan heller ikke gå rundt og frykte "de slemme muslimene" hver eneste dag. Vi må lære mer om dem og hvordan de lever, og de må lære hvordan vi lever. Bare ved å respektere hverandre og finne et mellompunkt begge kan godta kan vi leve i fred. Hat og frykt fører aldri til noe bra.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vet det, så klart. Det er nettopp derfor jeg postet den sangen og det klippet. Bare vi hører ordet terrorist er det mange som automatisk tenker muslim, og hører noen ordet muslim der det dessverre mange som automatisk tenker terrorist. I stedet for å tvinge gjennom integrering i samfunnet, begrense innvandring osv er det viktig å lære folk hva muslimer faktisk er. Det er selvsagt mange radikale tullinger som gjør syke ting, men sånne folk finnes over hele verden i alle samfunn.

 

 

Selv her i Norge er det mer enn nok tullinger som ikke skjønner helt hva det er de driver med. ABB er et eksempel. Han ble tatt til slutt, men han er ikke akkurat den eneste. Noe lignende kan skje igjen når som helst, hvor som helst i hele landet. Men det er ikke mulig å gå rundt å frykte at Utøya skal skje igjen et annet sted i morra. Vi kan heller ikke gå rundt og frykte "de slemme muslimene" hver eneste dag. Vi må lære mer om dem og hvordan de lever, og de må lære hvordan vi lever. Bare ved å respektere hverandre og finne et mellompunkt begge kan godta kan vi leve i fred. Hat og frykt fører aldri til noe bra.

 

Kan fint være enig i mye av det du her skriver. De fleste muslimer er som religiøse flest og vil leve i fred. Det er som nevnt ikke det man frykter, eller som i mitt tilfelle tar avstand til. Det er ideologien islam. Det er lederne som er de farlige. De fører folket. Det har vi sett flere eksempler på. Eks. omskjæringsdebatten på jenter. Ei ung tøff jente, Kadra tror jeg hun het. Hun avslørte hva disse imamene virkelig mente. Mens de offisielt sier noe annet. Dette er den farlige delen av islam, som vanlige muslimer også kan påvirkes av. Noen menigheter er mer ekstreme en andre og vi i Norge har på ingen måte oversikt.

 

Det jeg er svært uenig med deg i er. Vi i Norge skal da ikke tilpasse oss islam. Det er dem som reiser hit til oss og bosetter seg. De må og skal tilpasse seg våre regler og vise respekt. Kun da vil vi vise respekt til hverandre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ved at vi øker vår egen kunnskap om muslimer, så er det en selvfølge at ved økt nivå av kunnskaper og gode holdninger, vil vi automatisk gjøre mentale skritt som går muslimene i møte - begge må gå :)

 

Ikke være så redd for å endre seg, ikke henge fast i en spesiell form, for det er bare fantasier :)

Lenke til kommentar

Det hele virker i beste fall tvilsomt. Det kan skje hvor som helst i landet, det kan kun skje i løpet av de nærmeste dagene, radikale muslimer står som vanlig bak. Hva enn PST vet som de ikke forteller, er det uansett svært lite konkret. Det positive må jo være at dette bygger opp om det vanlige fiendebilde med at vi aldri er trygge uansett hvor vi er eller hvem vi er, og at det er islamister som er den virkelige trusselen, hør alltid på myndighetene(og særlig når det gjelder sikkerhet).

 

Jeg er mer redd for den unormale varmen vi opplever, og hvorvidt det kan være en konsekvens av klimaendringer, og om det vil bli enda mer ekstremt i fremtiden. Klimaendring er en virkelig trussel for milliarder av mennesker - det er ikke dette tullet.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Islam er ikke en ideologi, men en religion. Men jeg gir deg rett i at den er en av de minst fredeligste religionene i verden på samme måte som kristendommen og jødedommen.

2. Nazismen og dens raseideologien har null og niks med islam å gjøre, og når detv gjelder menneskefiendtlighet så finnes den ikke bare i den muslimske verden. Minner på at det var Vesten som har bygget Guantanamo og fengsler så kalte "terrorister" uten rettslig dom. Ikke minst å snakke om de pro-russiske separtatist-tullingene som skyter ned passasjerfly og plyndre eiendelene til de omkomne.

3. Det er din privatsak å mislike islam, men det gir deg ikke narrefrihet til å generalisere en hel minoritet på det groveste kun fordi de har noen ekstremister blant seg. Du sier jo tross alt selv at du tar avstand fra rasisme. Norge har også ekstremister, men jeg ser ingen stigmatisere nordmenn på det groveste slik som du gjør med muslimer.

 

Islam er først og fremst en politisk ideologi, med et rasistisk barbarisk menneskesyn. Så der er vi uenig.

Nazisme er på lik linje som islam, menneskefiendtlig, ellers lite til felles. Bortsett fra at de begge hater jøder.

 

 

Generalisere en minoritet, skal du være morsom her? Hvor mange milliarder mennesker tilber denne ideologien? Her ødelegger du diskusjonen med å påstå noe så dumt som at muslimer er en minoritet. Hvor henter du slikt tøv i fra?

 

 

Subjektive påstander uten rot i virkeligheten.

 

Og nei, jeg ødelegger ingenting, bortsett for din heksejakt mot muslimer generelt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

På hvilken måte er Islam en rasistisk religion? Hvilken rase er det den diskriminerer?

Jeg blir stadig forvirret av begrepet "rasisme" som ser ut til å brukes akkurat som det passer situasjonen. Kritiserer man islam er man rasist, men islam er ikke rasistisk...

 

Om poenget ditt er at "rasist" har blitt et verdiløst skjellsord, så er jeg enig. Om det er noe annet kan jeg sitere FNs definisjon av rasisme:

 

…enhver forskjellsbehandling, utelukkelse, innskrenkning eller preferanse på grunn av rase, hudfarge, avstamning eller nasjonal eller etnisk opprinnelse, hvis formål eller virkning er å oppheve eller begrense anerkjennelsen av, nytelsen eller utøvelsen på like fot av menneskerettighetene og de grunnleggende friheter på det politiske, økonomiske, sosiale, kulturelle eller et hvilket som helst annet område av det offentlige liv.

 

..og her er (noen varianter av) Islam skyldig i ganske mye. Jeg vet ikke om jeg trenger å si mer i denne tråden, som omhandler konkrete terrortrusler. Hvis man fortsatt ikke finner svaret kan man spørre seg selv "hvorfor?" :)

Lenke til kommentar

 

 

...

Passende kallenavn du har valgt deg :)

 

Tja, ikke egentlig. Det er ikke jeg som har en irrasjonell holdning til det PST lirer ut av seg.

 

 

Jo, det er det faktisk. Om PST "lirer av seg" at det er en konkret terrortrussel mot Norge og de setter ut bevæpnet politi på flyplasser, grenseoverganger og lignende, og du tror det hele er et spill for galleriet, så vil jeg påstå at du har en irrasjonell holdning.

Lenke til kommentar

 

 

 

...

Passende kallenavn du har valgt deg :)

 

Tja, ikke egentlig. Det er ikke jeg som har en irrasjonell holdning til det PST lirer ut av seg.

 

 

Jo, det er det faktisk. Om PST "lirer av seg" at det er en konkret terrortrussel mot Norge og de setter ut bevæpnet politi på flyplasser, grenseoverganger og lignende, og du tror det hele er et spill for galleriet, så vil jeg påstå at du har en irrasjonell holdning.

 

Jeg har ikke sagt at det er et spill, men at det virker svakt, svært lite spesifikt. Når PST tidligere har arrestert personer de mener hadde planer om et angrep, så må de ha noe konkret på disse personene for å kunne stille dem for retten. Jeg kan tro det var noe reelt i deres planer, selv om de neppe tilhørte Al-Qaida, eller noen større "seriøs gruppe".

 

Denne "terrortrusselen" er så lite konkret som det kan bli, nesten klisjeaktig. Samtidig vet jeg at PST har vært og er et organ for politisk overvåking og opprettholdelse av fordommer mot minoriteter. Så at jeg ikke tar det de sier for god fisk, burde jeg ikke gjøre, og det burde heller ikke andre gjøre. Diverse lekkede dokumenter de siste årene har jo også vist hvor lite terror PSTs kollegaer i utlandet faktisk stopper.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...