Gå til innhold

PST varsler Terrortrussel - Jihadister fra Syria står bak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle det skje noe i Norge, tror jeg ikke det vil handle om sprengstoff eller kuler & krutt, men noe helt annet. For å si det slik, fullbyrdelsen kan allerede ha funnet sted, men konsekvensen ikke inntrådt.

 

Jo mer sofistikert (utradisjonelt), men likevel enkelt, desto mindre tro vil jeg ha på mistanke rettet mot velkjente kasus/grupper som allerede er utpekt.

 

Norge kan være et mål, ikke fordi vi er "hatet" men fordi vi (stort sett) er godt likt.

 

ps. ikke vits i å quote meg og be om utdyping, bare luftet min teori, så får vi vente å se.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Burde jeg avbestille flyturen min på søndag?

Aner ikke, men syntes det var lite politi på Gardermoen i dag, men vi måtte ta frem reisebevis og pass for å i heletatt komme av flyet. Så umulig å si.

 

Jeg skal på tur i løpet av de nærmeste dagene også, har brukt en haug med penger på en fin liten ferie, men er strengt tatt skeptisk til om det er verdt å ta sjansen med den teoretiske faren.

Lenke til kommentar

"Over 49 planlagte terrorangrep fra jihadister i Europa har blitt stoppet siden 2008."

 

http://www.tv2.no/2014/07/24/nyheter/terrortrussel-i-norge/5839428

 

 

Muslimer hele gjengen. Fredens religion, du liksom...

Det er et faktum at Breivik kun klarte å gjennomføre sin terror fordi PST hadde fullt opp med å følge med på jihadister. Hadde ikke alle ressurser vært brukt på dem hadde noen innsett at Breivik lå på toppen av tre forskjellige lister og bla. hadde drevet med politiske trusler og virksomhet.

 

Sologærninger vil alltid finnes. De lykkes bare når de slipper igjennom glippene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Burde jeg avbestille flyturen min på søndag?

 

Aner ikke, men syntes det var lite politi på Gardermoen i dag, men vi måtte ta frem reisebevis og pass for å i heletatt komme av flyet. Så umulig å si.

Jeg skal på tur i løpet av de nærmeste dagene også, har brukt en haug med penger på en fin liten ferie, men er strengt tatt skeptisk til om det er verdt å ta sjansen med den teoretiske faren.

Husk at de har sivile på plass også. Reiste du innenlands? Håper ikke det gjaldt innenlandsflyving, for passet mitt ligger hjemme, dit jeg skal :p

Lenke til kommentar

Men vil ikke all denne oppmerksomheten og media dekningen om terror trusselen gjøre at terroristene venter til alt oppstyret er over for så deretter å angripe når sikkerheten har minsket igjen??

 

Og å ha et par bevæpnede folk i blå skjorter stasjonert på tungt befolkede plasser skaper bare en falsk trygghet. Det som evt hadde blitt reelt er at det først må skje en terror handling før politi kan skyte for man vet jo aldri hvem det er før bomba først har gått av! Og da er det jo for sent.

 

Og politiet og media avslører jo bare alle planer og feller og ALT for terroristene, så da er det bare for dem å danse rundt sikkerhetstiltakene.

 

Flårete skuespill for galleriet kaller jeg det her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting jeg skjønner? Skulle jeg gå til angrep på naboen min feks, så sender jeg ikke han et brev først og sier iløpet av noen dager så kommer jeg til å angripe deg. Vær på vakt!

 

Så hvorfor sende trusler først? Forså angripe? Og hvorfor si, vi angriper dere om noen dager? Og hvorfor er PST så sikre denne gangen på at vi vil bli angripet om noen dager? Hvorfor ikke neste mnd?

Endret av PrettyBoy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal til Gardermoen imorra :confused: , men tenker å fly må vel det være noe av det sikreste man kan gjøre.

 

Edit: Syns vi burde holde oss til info fra politiet, og kun fra politiet. Og ikke bry oss om disse facebook mld. VG vil vel ha mest mulig klikk regner jeg med..

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Det er vel ikke Syria som vil angripe Norge. Bare noen hodeløse idioter som har tilknytning til landet. Kan tenke meg at den gjerne syrer ikke vet hvor Norge er engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...