Gå til innhold

PST varsler Terrortrussel - Jihadister fra Syria står bak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Å

 

Det er ikke noe vits å deltar i debatt med deg, jeg kan peke på en stein og si at det er en stein hele dagen og du vil fortsatt benekte det. Det gir meg ingen verdi å debattere med deg. Derfor legger jeg hele FrP og Breivik-debatten død. Den kan du ta med deg selv og andre mennesker i tråden som handler om Breivik og flokken.

 

Det skal sies at jeg er genuint usikker på om det er på vegne av FrP eller om det er på vegne av Breivik du blir indignert over at de blir plassert i samme bås.

 

Fantastisk holdning fra en administrator i et debatt forum. Du kaster ut en påstand om et parti her i Norge. Når du blir ribbet til skinnet og ikke klarer å dokumentere dine påstander. Da angriper du meg personlig. Har du glemt det dere liksom står for her? En liten opplysning. Jeg har ingen ting med hverken ABB eller FrP å gjøre. Her på forumet er jeg meg og ingen andre. Spydigheter burde du i din rolle legge i fra deg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

 

Aah, den eldgamle floskelen. Nok av "gode" mennesker som gjør onde ting uten religion. Et aksiomatisk utgangspunkt med at det finnes gode og onde mennesker og at det bare er religion som gjør at gode mennesker gjør onde ting er så trangsynt at det går selv de verste jihadistene en høy gang.

Å gud hjelpe meg. kjenner jeg blir varm av bare å lese disse utrolig naive innleggene dine.

 

Få av deg skylappene gutt og se deg rundt. Der Islam er, er det bråk. Enten du liker det eller ikke.

 

Skylappene gutt? Skylappene er jo vel plassert på de som hevder at religion er roten til alt ondt. At folk gjøre onde ting motivert av religion vet da alle, det er konseptet om at "gode mennesker gjør onde ting skjer bare når vi legger til religion" jeg ville til livs.

 

At det er bråk der det er muslimer er det ingen tvil om, men Islam er ikke årsaken til at det er konflikt, og når man sier det og holder alle muslimer ansvarlige for handlingene til islamister, så gjenspeiler en agenda og ikke virkeligheten.

 

Så uten Islam hadde fremdeles ISIL bestått mener du? Og alle de andre gruppene som florerer rundt omkring?

 

Hvis ikke Islam er grunnen til konflikter og denne terrortrusselen i Norge akkurat nå, hva er årsaken da?

 

Kan du i samme slengen fortelle meg hvorfor Sverige er i voldtektstoppen i verden, hvis ikke Islam som er en kvinneundertrykkende religion er årsaken?

Endret av FiveInline
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Å gud hjelpe meg. kjenner jeg blir varm av bare å lese disse utrolig naive innleggene dine.

 

Få av deg skylappene gutt og se deg rundt. Der Islam er, er det bråk. Enten du liker det eller ikke.

 

Disse naive guttunger og jentungene i Norge vil ikke legge fra seg sin naive holdning før det smeller og smelle vil det gjøre, før eller seinere. Der den barbariske ideologien islam slår seg ned blir det drap og elendighet. Det vet egentlig alle. Vi her i naive Norge vil få det vi selv fortjener. Vi har selv valgt en politikk der islam har kommet til. Så personlig vil jeg ikke sutre når det smeller. Men det vil selvsagt være grusomt at uskyldige må rammes igjen av den naive politikken venstresiden spesielt har ansvaret for.

 

 

Jeg ser at hat-batteriene lades opp allerede på forhånd.

 

Og nei, det er ikke venstresiden som har ført en naiv politikk. De RG hadde en langt strengere innvandringspolitikk enn Bondevik I og II. Sist nevnte ble støttet av Frp. Men dette blir jo mer enn gjerne glemt av frp-erne her inne. De bør heller fokusere på alle løftene Frp har brudd istedenfor å peke på en avgått regjering. Hvis den så kalte strengere innvandringspolitikken til Frp kun består av tøffere krav på familiegjenforening og samfunnstest, så er det mildt sagt lite imponerende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så uten Islam hadde fremdeles ISIL bestått mener du? Og alle de andre gruppene som florerer rundt omkring?

 

Hvis ikke Islam er grunnen til konflikter og denne terrortrusselen i Norge akkurat nå, hva er årsaken da?

 

Kan du i samme slengen fortelle meg hvorfor Sverige er i voldtektstoppen i verden, hvis ikke Islam som er en kvinneundertrykkende religion er årsaken?

 

Det blir spennende å se hva slags svar du får på dette. Ellers er det helt riktig som du skriver. Islam må bekjempes, slik vi bekjemper rasisme og nazisme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Å gud hjelpe meg. kjenner jeg blir varm av bare å lese disse utrolig naive innleggene dine.

 

Få av deg skylappene gutt og se deg rundt. Der Islam er, er det bråk. Enten du liker det eller ikke.

 

Disse naive guttunger og jentungene i Norge vil ikke legge fra seg sin naive holdning før det smeller og smelle vil det gjøre, før eller seinere. Der den barbariske ideologien islam slår seg ned blir det drap og elendighet. Det vet egentlig alle. Vi her i naive Norge vil få det vi selv fortjener. Vi har selv valgt en politikk der islam har kommet til. Så personlig vil jeg ikke sutre når det smeller. Men det vil selvsagt være grusomt at uskyldige må rammes igjen av den naive politikken venstresiden spesielt har ansvaret for.

 

 

Jeg ser at hat-batteriene lades opp allerede på forhånd.

 

 

 

Hat for være dine ord. Jeg forholder meg retten til og ta avstand til rasisme. Ideologier som islam og nazisme er begge to rasistiske og menneskefiendtlige ideologier. Om du støtter slike ideologier, det er din privatsak.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Uten Islam hadde ikke ISIL eksistert slik vi kjenner det i dag. Vi kan nok derimot regne med at vi hadde hatt noen andre, minst like galne grupper. Onde mennesker finnes uavhengig av ideologi, religion og livssyn. ISIL utnytter bare religionen sin som et virkemiddel. Ønsket om makt driver frem enkelte grupper og mennesker. Det har de alle til felles. Virkemidlene derimot, varierer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fantastisk holdning fra en administrator i et debatt forum. Du kaster ut en påstand om et parti her i Norge. Når du blir ribbet til skinnet og ikke klarer å dokumentere dine påstander. Da angriper du meg personlig. Har du glemt det dere liksom står for her? En liten opplysning. Jeg har ingen ting med hverken ABB eller FrP å gjøre. Her på forumet er jeg meg og ingen andre. Spydigheter burde du i din rolle legge i fra deg.

Du kan godt hevde at jeg er "ribbet til skinnet" og "ikke klarer å dokumentere det", det for stå på din kappe. Det å benekte at FrP er tuftet på et anti-sosialistisk og anti-innvandringsgrunnlag er jo virkelighetsbenektelse.

 

Jeg kan ikke se at jeg har angrepet deg direkte, vi har åpenbart for ulike måter å se verden på til at vi kan finne noe konstruktiv dialog. Om du er koblet til FrP eller Breivik er egentlig ikke så interessant, men det er sjeldent jeg ser noen bli så sterkt indignert over sammenligningen med mindre de har verdier investert i den ene eller den andre.

 

Uansett, det som er mest relevant til denne saken med denne debatten er parallellene vi kan trekke til muslimer og Islamister. FrP skal ikke holdes ansvarlig for Breivik sine handlinger, selv om FrP og Breivik åpenbart deler noen holdninger og ønsker så har de helt forskjellige ideologier, virkemidler og målsetninger. Det er det som også skiller vanlige muslimer fra islamister. Når du da går ut og sier at du håper det får konsekvenser for vanlige muslimer og samtidig blir STERKT indignert når noen sier at FrP og Breivik deler verdier så blir jeg genuint fascinert.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kan ikke svare på alt. Jeg er egentlig helt enig i det du skriver.

Okei=)

 

For min del kan alle gå kledd som de vil. Men det er ikke realistisk her i Norge.

Det er dette jeg ikke helt forstår. Realistisk.

Og hvordan kan dette føre til terrorangrep på oss?

 

Sannsynligheten for å bli terrorisert av ildsinte muslimer øker jo ikke om man lar muslimene her kle seg som de selv måtte ønske og så videre. Om noe, ville det jo helst blitt motsatt, altså desto mer fiendtlige vi er mot dem, og mer undertrykkende, desto mer fiendtlige blir de til oss, og vår nasjon.

 

Om du går rundt med hakekors, da ville mobben fra venstresiden sett det som legalt og hetse og eventuelt banka deg.

Men det er jo ikke legalt. Ingen har lov til å banke noen. :)

Det er jo vold vi ev. må forby, ikke at mennesker går med religiøse symboler og eller klesplagg.

 

Mens et menneske i hijab, de skal respekteres.

Må ikke respektere det, men man trenger heller ikke forby det, slik jeg ser det.

Men å ha regler for offentlig ansatte er jo selvsagt helt greit, som sagt.

 

Derfor vil jeg ha et forbud på offentlige kontorer og institusjoner for slike symboler.

 

I det private skal selvsagt alle gå kledd eller avkledd som de selv ønsker.

Hvorfor på kontorer?

Institusjoner?

Kirken er en offentlig institusjon, skal man nekte prester å bruke religiøse symboler? :p

Endret av turbonello
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Fantastisk holdning fra en administrator i et debatt forum. Du kaster ut en påstand om et parti her i Norge. Når du blir ribbet til skinnet og ikke klarer å dokumentere dine påstander. Da angriper du meg personlig. Har du glemt det dere liksom står for her? En liten opplysning. Jeg har ingen ting med hverken ABB eller FrP å gjøre. Her på forumet er jeg meg og ingen andre. Spydigheter burde du i din rolle legge i fra deg.

Du kan godt hevde at jeg er "ribbet til skinnet" og "ikke klarer å dokumentere det", det for stå på din kappe. Det å benekte at FrP er tuftet på et anti-sosialistisk og anti-innvandringsgrunnlag er jo virkelighetsbenektelse.

 

Jeg kan ikke se at jeg har angrepet deg direkte, vi har åpenbart for ulike måter å se verden på til at vi kan finne noe konstruktiv dialog. Om du er koblet til FrP eller Breivik er egentlig ikke så interessant, men det er sjeldent jeg ser noen bli så sterkt indignert over sammenligningen med mindre de har verdier investert i den ene eller den andre.

 

Uansett, det som er mest relevant til denne saken med denne debatten er parallellene vi kan trekke til muslimer og Islamister. FrP skal ikke holdes ansvarlig for Breivik sine handlinger, selv om FrP og Breivik åpenbart deler noen holdninger og ønsker så har de helt forskjellige ideologier, virkemidler og målsetninger. Det er det som også skiller vanlige muslimer fra islamister. Når du da går ut og sier at du håper det får konsekvenser for vanlige muslimer og samtidig blir STERKT indignert når noen sier at FrP og Breivik deler verdier så blir jeg genuint fascinert.

 

Kom med dokumentasjon på dine påstander om FrP, ellers synes jeg du burde spare deg for for slikt. Du har en rolle her på forumet.

Kom også med dokumentasjon på holdninger ABB og FrP deler. Forstår du ikke at du kaster ut dine egne fordommer? Du opptrer som naive 14 åringer i SV og AUF med dine påstander som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Du stigmatiserer et regjeringsparti og deres velgere. Ser og forstår du? Derfor kom med dokumentasjon. Eller er du som administrator hellig og kan kaste ut hva du selv ønsker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Uten Islam hadde ikke ISIL eksistert slik vi kjenner det i dag. Vi kan nok derimot regne med at vi hadde hatt noen andre, minst like galne grupper. Onde mennesker finnes uavhengig av ideologi, religion og livssyn. ISIL utnytter bare religionen sin som et virkemiddel. Ønsket om makt driver frem enkelte grupper og mennesker. Det har de alle til felles. Virkemidlene derimot, varierer.

Husk. Islam er først og fremst en politisk ideologi. Ja den misbrukes, fordekt som en religion.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så uten Islam hadde fremdeles ISIL bestått mener du? Og alle de andre gruppene som florerer rundt omkring?

 

Hvis ikke Islam er grunnen til konflikter og denne terrortrusselen i Norge akkurat nå, hva er årsaken da?

 

Kan du i samme slengen fortelle meg hvorfor Sverige er i voldtektstoppen i verden, hvis ikke Islam som er en kvinneundertrykkende religion er årsaken?

ISIL i sin form hadde ikke bestått nei. Hadde man fått en gruppe som ISIL hvis ikke vi hadde hatt en stormaktspolitikk i midtøsten? Hvis ikke man hadde konstruert falske stater langs grenser og prøvde å samle stammer under en stat de ikke føler noe tilhørighet til? Der vi får sterke diktatorer som Saddam Hussein og Assad? Hvor grupper i samfunnene blir undertrykt for personlig berikelse? Tror du virkelig at Islam er roten til alt vondt der nede? Islam er konfliktskapende og problematisk pga. verdiene, men det er ikke Islam som gjør at ISIL kaprer oljefelt i Syria og tjener seg millioner og bruker de pengene på å kjempe mot diktatorer som undertrykte de.

 

Det er ikke Islam som gjør at tidligere Baath-soldater slår seg sammen med ISIL i en ad-hoc allianse for å hevne seg på regjeringen som frigjorde alle fra den irakiske hæren og tok fra de levebrødet.

 

Hvis du vil diskutere voldtektsstatistikker i Sverige står du fritt til å gjøre det andre steder. Jeg tenker at det ikke var Gud som guidet fotballguttene i USA til å voldta jenter der borte heller. Det er en helt annen debatt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Kan ikke svare på alt. Jeg er egentlig helt enig i det du skriver.

Okei=)

 

For min del kan alle gå kledd som de vil. Men det er ikke realistisk her i Norge.

Det er dette jeg ikke helt forstår. Realistisk.

Og hvordan kan dette føre til terrorangrep på oss?

 

Sannsynligheten for å bli terrorisert av ildsinte muslimer øker jo ikke om man lar muslimene her kle seg som de selv måtte ønske og så videre. Om noe, ville det jo helst blitt motsatt, altså desto mer fiendtlige vi er mot dem, og mer undertrykkende, desto mer fiendtlige blir de til oss, og vår nasjon.

 

Om du går rundt med hakekors, da ville mobben fra venstresiden sett det som legalt og hetse og eventuelt banka deg.

Men det er jo ikke legalt. Ingen har lov til å banke noen. :)

Det er jo vold vi ev. må forby, ikke at mennesker går med religiøse symboler og eller klesplagg.

 

Mens et menneske i hijab, de skal respekteres.

Må ikke respektere det, men man trenger heller ikke forby det, slik jeg ser det.

Men å ha regler for offentlig ansatte er jo selvsagt helt greit, som sagt.

 

Derfor vil jeg ha et forbud på offentlige kontorer og institusjoner for slike symboler.

 

I det private skal selvsagt alle gå kledd eller avkledd som de selv ønsker.

Hvorfor på kontorer?

Institusjoner?

Kirken er en offentlig institusjon, skal man nekte prester å bruke religiøse symboler? :p

 

Tror jeg har svart deg på alt dette og jeg er sikker på at du forstår. At du er uenig, det er helt greit. I kirken, hva tror du selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

PST velger å gå ut i media for å varsle om et terrorangrep de ikke vet noen ting om, da er de bra sikre på at det blir å skje noe. Men det viser også at de er desperat etter å skremme terroristene vekk med å gå ut i media.

 

Norge er så lite utrustet for terrorangrep og sikkerhetsrutinene er en vits store deler av landet, så å ramme oss er ikke veldig vanskelig. Hvis ikke PST finner ut hva målet er så er det mennesker som blir å dø i de nærmeste dagene.

 

Eller... eller så er de relativt sikre på hvem, men mangler sted og tid. Uansett hvor mye/lite de vet vil dette absolutt ha en avskrekkende effekt på både de som måtte planlegge dette, men også andre. PST vet uansett mer enn de sier. De ville ikke spilt alle kortene sine inn i "fiendens" hender. Sånn fungerer det ikke i "de" sirkler.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Å gud hjelpe meg. kjenner jeg blir varm av bare å lese disse utrolig naive innleggene dine.

 

Få av deg skylappene gutt og se deg rundt. Der Islam er, er det bråk. Enten du liker det eller ikke.

 

Disse naive guttunger og jentungene i Norge vil ikke legge fra seg sin naive holdning før det smeller og smelle vil det gjøre, før eller seinere. Der den barbariske ideologien islam slår seg ned blir det drap og elendighet. Det vet egentlig alle. Vi her i naive Norge vil få det vi selv fortjener. Vi har selv valgt en politikk der islam har kommet til. Så personlig vil jeg ikke sutre når det smeller. Men det vil selvsagt være grusomt at uskyldige må rammes igjen av den naive politikken venstresiden spesielt har ansvaret for.

 

 

Jeg ser at hat-batteriene lades opp allerede på forhånd.

 

 

 

Hat for være dine ord. Jeg forholder meg retten til og ta avstand til rasisme. Ideologier som islam og nazisme er begge to rasistiske og menneskefiendtlige ideologier. Om du støtter slike ideologier, det er din privatsak.

 

 

 

1. Islam er ikke en ideologi, men en religion. Men jeg gir deg rett i at den er en av de minst fredeligste religionene i verden på samme måte som kristendommen og jødedommen.

2. Nazismen og dens raseideologien har null og niks med islam å gjøre, og når detv gjelder menneskefiendtlighet så finnes den ikke bare i den muslimske verden. Minner på at det var Vesten som har bygget Guantanamo og fengsler så kalte "terrorister" uten rettslig dom. Ikke minst å snakke om de pro-russiske separtatist-tullingene som skyter ned passasjerfly og plyndre eiendelene til de omkomne.

3. Det er din privatsak å mislike islam, men det gir deg ikke narrefrihet til å generalisere en hel minoritet på det groveste kun fordi de har noen ekstremister blant seg. Du sier jo tross alt selv at du tar avstand fra rasisme. Norge har også ekstremister, men jeg ser ingen stigmatisere nordmenn på det groveste slik som du gjør med muslimer.

Endret av Tollari
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Uten Islam hadde ikke ISIL eksistert slik vi kjenner det i dag. Vi kan nok derimot regne med at vi hadde hatt noen andre, minst like galne grupper. Onde mennesker finnes uavhengig av ideologi, religion og livssyn. ISIL utnytter bare religionen sin som et virkemiddel. Ønsket om makt driver frem enkelte grupper og mennesker. Det har de alle til felles. Virkemidlene derimot, varierer.

Det er ikke sikkert. Religion har den egenskapen at den former menneskers forestillinger fra barnsben av. Blir man først overbevist om at Gud finnes, og at det som står i skriftene er sant, så er det mye enklere å få dem til å gjøre onde ting.

 

Ondskap tror jeg har sitt opphav i uvitenhet først og fremst. Islamistene gjør det de gjør fordi de tror det er rett, basert på det de leser i sine skrifter. Lederne peker på skriftene, osv. Der religion har minst fotfeste, der er det også mest fred og harmoni.

 

Norge er det nest minst religiøse landet etter sverige som er verdens minst religiøse land. Vi har fred, og vi har massevis av toleranse ovenfor våre forskjellige syn osv, til motsetning. I mange land så er det til og med forbudt å ikke tro på noen gud, og de risikrerer dødsstraff.

 

Alle krigene i verden, eller i alle fall stort sett alle, bunner i religion, og religiøse fantasier/forestillinger.

 

Disse ekstreme islamistene, er svært påvirket av de religiøse skriftene som blant annet oppfordrer til drap av de vantro osv osv...

 

Det er hovedsakelig tro i form av vrangforestillinger som da fører til de verste forbrytelsene i verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så uten Islam hadde fremdeles ISIL bestått mener du? Og alle de andre gruppene som florerer rundt omkring?

 

Hvis ikke Islam er grunnen til konflikter og denne terrortrusselen i Norge akkurat nå, hva er årsaken da?

 

Kan du i samme slengen fortelle meg hvorfor Sverige er i voldtektstoppen i verden, hvis ikke Islam som er en kvinneundertrykkende religion er årsaken?

ISIL i sin form hadde ikke bestått nei. Hadde man fått en gruppe som ISIL hvis ikke vi hadde hatt en stormaktspolitikk i midtøsten? Hvis ikke man hadde konstruert falske stater langs grenser og prøvde å samle stammer under en stat de ikke føler noe tilhørighet til? Der vi får sterke diktatorer som Saddam Hussein og Assad? Hvor grupper i samfunnene blir undertrykt for personlig berikelse? Tror du virkelig at Islam er roten til alt vondt der nede? Islam er konfliktskapende og problematisk pga. verdiene, men det er ikke Islam som gjør at ISIL kaprer oljefelt i Syria og tjener seg millioner og bruker de pengene på å kjempe mot diktatorer som undertrykte de.

 

Det er ikke Islam som gjør at tidligere Baath-soldater slår seg sammen med ISIL i en ad-hoc allianse for å hevne seg på regjeringen som frigjorde alle fra den irakiske hæren og tok fra de levebrødet.

 

Hvis du vil diskutere voldtektsstatistikker i Sverige står du fritt til å gjøre det andre steder. Jeg tenker at det ikke var Gud som guidet fotballguttene i USA til å voldta jenter der borte heller. Det er en helt annen debatt.

 

 

Jeg kan spørre deg på en annen måte.

 

Hvorfor skal Norge, et land som i utgangspunktet ikke har noen særlige problemer både når det gjelder vold, drap og voldtekter måtte masseimportere Muslimer slik att vi pådrar oss en haug av problemer?

 

Ikke bare er det veldig lite bærekraftig økonomisk (http://www.dagbladet.no/2013/04/15/nyheter/stoltenberg/rodgronn_regjering/innvandring/skatt/26668475/) å ha tusenvis på trygd, men det går jo også på sikkerheten løs som vi nå ser. Disse problemene er det venstresiden som har skylden for da de står for en politikk som tillater masseimportering av folk fra konflikt og krigsområder samt att vi også får med ekstremister på kjøpet.

 

 

Så jeg spør deg. Hvis vi hadde begrenset innvandring kraftig eller Islam ikke hadde eksistert hadde vi fremdeles hatt en terrortrussel?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eller... eller så er de relativt sikre på hvem, men mangler sted og tid. Uansett hvor mye/lite de vet vil dette absolutt ha en avskrekkende effekt på både de som måtte planlegge dette, men også andre. PST vet uansett mer enn de sier. De ville ikke spilt alle kortene sine inn i "fiendens" hender. Sånn fungerer det ikke i "de" sirkler.

Det kan tenkes det også. De fant jo ganske omstendelige oversikter over hvilke utenlandske jihadister som kjempet for ISIL da de tok over en ISIL-base og fant dokumentasjon på økonomi og antall mennesker som kjemper. Så siden det med høy sannsynlighet er islamister med norsk pass som har kjempet i Syria så vet de jo hvem disse er.

 

Spørsmålet er jo hvis de vet hvem de er så burde de kanskje gått så langt som å publisert bilder, da ville jo de antatte gjerningsmennene gått i skjul eller hatt store problemer med å gjennomføre noe offentlig. På den andre side er det vanskelig å gå ut med slikt med mindre man har konkrete beviser på at de står bak en planlagt operasjon (når de ikke vet detaljene). Det blir jo stort sett bare spekulasjoner når PST begrenser informasjonen de deler (enten det er av strategiske grunner eller av reell mangel på informasjon).

Lenke til kommentar

Kom med dokumentasjon<Snip...> ellers synes jeg du burde spare deg for for slikt. Du har en rolle her på forumet.

 

Eller er du som administrator hellig og kan kaste ut hva du selv ønsker.

Rampage har bare administratortittelen i det offentlige for å gi brukere en beskjed om hans tittel og rolle her på forumet for å gjøre det enklere for dere brukere å vite hvem dere skal kontakte eller når han er i en tråd for å rette opp i regelbrudd slik at dere ikke skal tro alle kan gjøre dette.

 

Han, på lik linje med deg og alle andre i tråden her, representerer bare sine egne meninger og tanker rundt dette temaet.

Jeg er av den overbevisning at når folk begynner å kommentere på tittelen de forskjellige har i en diskusjon så har de ikke stort mer å fare med av gode argumenter og har i utgangspunktet tapt diskusjonen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Husk. Islam er først og fremst en politisk ideologi. Ja den misbrukes, fordekt som en religion.

Den tar egentlig begge former. Det er både en religion og en ideologi.

For noen muslimer er den kun en religion. Samme gjelder også kristendommen.

Noen bare tror på Jesus, uten noe mer tull. Mens andre vil gjøre staten om til et kristen-teokrati der Guds lov gjelder, osv.

 

Det som er det store problemet er folk som ønsker å tvinge på andre mennesker sine ideer, og krever at disse skal leve etter dem, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...