Gå til innhold

PST varsler Terrortrussel - Jihadister fra Syria står bak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er bare en tanke men kan det være Anders Dale som er tilbake i bildet? Han har jo vært mye i media i det siste, lurer faktisk på om den norske nyfødte muslimene er med på dette her.

Om jeg ikke blander eller husker feil så mener jeg PST så på nyhetene igår at det ikke hadde noe med han.

Lenke til kommentar

 

Dette er bare en tanke men kan det være Anders Dale som er tilbake i bildet? Han har jo vært mye i media i det siste, lurer faktisk på om den norske nyfødte muslimene er med på dette her.

Om jeg ikke blander eller husker feil så mener jeg PST så på nyhetene igår at det ikke hadde noe med han.

 

om jeg ikke husker feil sa de "ingen kommentar" eller noe slikt, hun derre PST dama

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Dette er bare en tanke men kan det være Anders Dale som er tilbake i bildet? Han har jo vært mye i media i det siste, lurer faktisk på om den norske nyfødte muslimene er med på dette her.

Om jeg ikke blander eller husker feil så mener jeg PST så på nyhetene igår at det ikke hadde noe med han.

 

om jeg ikke husker feil sa de "ingen kommentar" eller noe slikt, hun derre PST dama

 

På NRK 19 Nyhetene?

Lenke til kommentar

 

 

 

Dette er bare en tanke men kan det være Anders Dale som er tilbake i bildet? Han har jo vært mye i media i det siste, lurer faktisk på om den norske nyfødte muslimene er med på dette her.

Om jeg ikke blander eller husker feil så mener jeg PST så på nyhetene igår at det ikke hadde noe med han.

 

om jeg ikke husker feil sa de "ingen kommentar" eller noe slikt, hun derre PST dama

 

På NRK 19 Nyhetene?

 

Var en NRK sending på kveldstid, kanskje 19-00 eller senere, med hun dama i studio, hun sa egentlig ingenting bortsett fra det som allerede var sagt på pressekonferansen, og "ingen kommentar" til resten. Men mulig jeg husker feil

Lenke til kommentar

Hvorfor er det i Syria det er så mange sånner nå? Er det fortsatt krig i Syria, hvilken side av de som kriger er det at det blir terrorister?

Har jo ikke hørt så mye om det, men før var det at han som er President er den gale der, som hele verden mente bør styrtes utenom han selv. Er det sånn situasjonen er fremdeles, at det er han og de som vil styrte han? Og er det til de som vil styrte han, at de Norske vi hører om reiser til? Hvorfor vil de hit og lage terror. Støtter Norge feil side der nede?
Sorry for teite spørsmål, men syns det hele er rotete. Skjønner ikke hva som foregår egentlig.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Dette er bare en tanke men kan det være Anders Dale som er tilbake i bildet? Han har jo vært mye i media i det siste, lurer faktisk på om den norske nyfødte muslimene er med på dette her.

Om jeg ikke blander eller husker feil så mener jeg PST så på nyhetene igår at det ikke hadde noe med han.

 

om jeg ikke husker feil sa de "ingen kommentar" eller noe slikt, hun derre PST dama

 

På NRK 19 Nyhetene?

 

Var en NRK sending på kveldstid, kanskje 19-00 eller senere, med hun dama i studio, hun sa egentlig ingenting bortsett fra det som allerede var sagt på pressekonferansen, og "ingen kommentar" til resten. Men mulig jeg husker feil

 

Husker ikke selv, nesten så jeg fikk list til og sjekke nett tven en gang til.

 

Men en annen ting jeg reagerer litt på, mye mulig jeg tar feil her også, men jeg syntes PST sjefen så alvorlig bekymret ut :hmm:

Lenke til kommentar

Norge spiller ingen offisiell rolle i Syria såvidt jeg vet, selv om det er enkeltpersoner som har reist for å støtte opprørerne. Når det er sagt spiller ikke Norge noen større rolle i noen konflikt i Midtøsten, så det virker merkelig og usannsynlig at Norge er utpekt som mål. Ikke bare er Norge en mindre aktør men det er heller ikke et land som får noe særlig oppmerksomhet i internasjonale media.

Lenke til kommentar

Syria er blitt et lappeteppe av forskjellige fraksjoner med forskjellig motivasjon.

 

http://eurasianhub.files.wordpress.com/2013/09/syriarebelsweb.jpg

 

Ja akkurat. En maurtue av trøblebøtter og rot. Det er så barnslig og dumt med de folkene der. Ble plutselig forarget altså. Her har de drevet å slippe inn og slippe inn, og nå ser vi hva det blir her også. Er jo bare trøbbel med disse araberne. Hvorfor kan de ikke holde fred som andre. Idioter.

Lenke til kommentar

Sendte Norge soldater over til Syria? Er dette en hevnaksjon?

Det er vel heller fordi at vi ikke er involverte at de går etter oss. Norge er kjent som en fredsnasjon, en av verdens beste steder å bo og når man i tillegg ser på terroren i 2011 så er vi den rake motsetning fra det krigsherja midtøsten og en av de minst sannsynlige terrormålene fra et politisk standpunkt.

 

Et angrep i norge vil da ryste verdenssamfunnet da ingen ser en grunn til å angripe snille Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ved å bygge moskeer og akseptere att de som havner i fengsel skal få servert spesialmat, så er man langt på vei til å akseptere att Islam får fotfeste her i norge og vesten forøvrig. De minker jo ikke i antall, snarere tvert imot. Skal enden på visa bli att vi blir en minoritet i eget land?

 

Tipper pipa får en annen låt når det er sharialover på grønland og sinsen, og Muslimene får eget parti på stortinget. Hvem tror dere muslimene kommer til å stemme på da, i titusentall?

 

Vi lever jo tross alt i et demokrati, gjør vi ikke?

Det du her skriver er islamisering. Det som venstresiden sier ikke skjer i Norge, men vi vet jo at det skjer. Muslimer får tilpasset mat i Norske fengsel, etter å ha utført kriminelle handlinger her i landet, mot det norske folk. Folk som kun ville hjelpe dem, det er takken og naive som vi er, vi gir dem tilpasset mat og sørger for at de kan praktisere sin overtro. Det er galskap satt i system, støtter av venstresiden.

.

Endret av Gothminister
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Dette er bare en tanke men kan det være Anders Dale som er tilbake i bildet? Han har jo vært mye i media i det siste, lurer faktisk på om den norske nyfødte muslimene er med på dette her.

Om jeg ikke blander eller husker feil så mener jeg PST så på nyhetene igår at det ikke hadde noe med han.

 

om jeg ikke husker feil sa de "ingen kommentar" eller noe slikt, hun derre PST dama

 

På NRK 19 Nyhetene?

 

Var en NRK sending på kveldstid, kanskje 19-00 eller senere, med hun dama i studio, hun sa egentlig ingenting bortsett fra det som allerede var sagt på pressekonferansen, og "ingen kommentar" til resten. Men mulig jeg husker feil

 

Husker ikke selv, nesten så jeg fikk list til og sjekke nett tven en gang til.

 

Men en annen ting jeg reagerer litt på, mye mulig jeg tar feil her også, men jeg syntes PST sjefen så alvorlig bekymret ut :hmm:

 

 

Hørte ett intervju på nrk nyheter i går der PST-sjefen (tror jeg) sa noe slikt som at de ikke satte han i sammenheng med trusselen men at hun ikke ville kommentere noe rundt han, som hørtes litt selvmotsigende ut :p

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Dette er bare en tanke men kan det være Anders Dale som er tilbake i bildet? Han har jo vært mye i media i det siste, lurer faktisk på om den norske nyfødte muslimene er med på dette her.

Om jeg ikke blander eller husker feil så mener jeg PST så på nyhetene igår at det ikke hadde noe med han.

 

om jeg ikke husker feil sa de "ingen kommentar" eller noe slikt, hun derre PST dama

 

På NRK 19 Nyhetene?

 

Var en NRK sending på kveldstid, kanskje 19-00 eller senere, med hun dama i studio, hun sa egentlig ingenting bortsett fra det som allerede var sagt på pressekonferansen, og "ingen kommentar" til resten. Men mulig jeg husker feil

 

Husker ikke selv, nesten så jeg fikk list til og sjekke nett tven en gang til.

 

Men en annen ting jeg reagerer litt på, mye mulig jeg tar feil her også, men jeg syntes PST sjefen så alvorlig bekymret ut :hmm:

 

 

Hørte ett intervju på nrk nyheter i går der PST-sjefen (tror jeg) sa noe slikt som at de ikke satte han i sammenheng med trusselen men at hun ikke ville kommentere noe rundt han, som hørtes litt selvmotsigende ut :p

 

Hehe ja, sikkert den første delen jeg da bare husket. :ph34r:

Lenke til kommentar

store arrangemanger, turist plasser, regjeringa, hektiske transport stasjoner (tog fly buss)

masse folk = eventuelt mål

fly = man vet aldri fordi stappfullt av fly har blitt hijacka før men samtidig så har vi ikke sånn massiv flytrafikk i norge som mange andre land
tog = tryggere for ikke så massiv skade og stor sjangs for at mesteparten overlever (oslo s er massivt med folk i norge da)
buss = liten sjangs i norge, lite folk, små stasjoner, folk foretrekker tog elelr fly eller bil
gladmaten, norway cup etc = sansynlig pga massivt med folk og en positiv ting så de kan slå 3 fluer i en smekk (massiv frykt er den tredje)

skal du på ferie i disse dager? bare reis, ingen fare sånn sett men bare følg alt av rutiner og vær veldig tålmodig enkelte plasser.
bedre å reise til utlandet enn å være i norge i disse dager vil jeg si, bedre å la være å gå på gladmaten enn å stå der å smake på god mat med frykt

Politiet vil ikke at folk skal gjøre noenting anderledes enn vanlig fordi de vil ikke at planene til disse jævlane skal forandre seg, og også pga politiet ønsker å ha denne erfaringa til videre i framtida så hvis det skjer noe så vet norge mye bedre til neste gang.

så nå leker politiet mye med det norske folk men også sikrer at ingen gjør noe drastisk slik at alt det de vet til nå ikke blir ugyldig info fordi planene blir endra i siste liten uten varsel til noe pst eller andre
derfor vil jeg si at man bør gjøre som normalt men klart det er alltid en sjangs å ta nå i disse dager. vurder det selv ;)

Det er ikke noe tryggere nå enn for 10 dager siden nei bare fordi politiet er ute å patruljerer
man ser mindre stoff og mindre slikt tull som vi har i norge men situasjonen gjør at det faktiskt er farligere den i dag enn for 10 dager siden

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

En ting jeg skjønner? Skulle jeg gå til angrep på naboen min feks, så sender jeg ikke han et brev først og sier iløpet av noen dager så kommer jeg til å angripe deg. Vær på vakt!

 

Så hvorfor sende trusler først? Forså angripe? Og hvorfor si, vi angriper dere om noen dager? Og hvorfor er PST så sikre denne gangen på at vi vil bli angripet om noen dager? Hvorfor ikke neste mnd?

 

Det er ikke sånn at noen har sendt et brev eller en epost med trusler. PST og andre etterretningsorganer har fanget opp informasjon om at noe planlegges. Så det kan heller sammenlignes med at du diskuterer å angripe naboen med en kompis, og naboen lytter på samtalen eller overhörer den tilfeldig.

 

Problemet er at PST ikke gir folk tilgang til informasjonen som er kilden for uttalelsen deres, slik at vi kunne tolket det selv, men i stedet gir en beskjed som kan tolkes i absolutt alle retninger.

 

Du tror vel ikke at PST ved noe tilfelle vil opplyse om hvem som er kilde til etterretningsinformasjon? Ganske snilt gjort mot noen som driver som PST-informant hos IS om PST skulle gå ut med navn, bilde og bosted på hvem som ga dem informasjon om planlagte angrep slik at avisleserne kunne sjekke om kilden var troverdig selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...