Gå til innhold

David Moyes - Arbeidsledig


Latias

  

203 stemmer

  1. 1. Moyes rett mann for United?

    • Ja (United-supporter)
    • Nei (United-supporter)
    • Ja (ikke United-supporter)
    • Nei (ikke United-supporter)
    • Hvem er Moyes?


Anbefalte innlegg

Hvor mange ganger må vi si det? Det er en stor, stor, stor forskjell på det laget SAF tok over kontra Moyes. SAF tok over et aldrende og middelmådig lag. Moyes tok over et vinnerlag.

 

Men laget Moyes tok over er ikke et vinnerlag. Som fyren over sier,det er ribbet av kvalitet. Når gjorde egentlig Fergie et virkelig godt kjøp før RvP?

 

Ryktes at United hadde speidere på Vidal btw.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er interessant at noen United-supportere sier at troppen er "en mester-tropp" og derfor burde være god nok til å ta trofèer, mens andre United-supportere sier "alle" ser at troppen trenger forsterkninger.

Kanskje ikke så lett alikevel?


Edit:
Jeg tror ihvertfall Fergusons påvirkning på spillerne og de rundt seg var mye større enn folk kanskje er klar over, og når da denne påvirkningen forsvinner får det nestemann til å se ut som en skadeskutt lundefugl sammenlignet.

Endret av Snurreleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vel være begge deler? Vi vant ligaen i fjor, så troppen er per definisjon en vinnertropp. Samtidig er det pinlig åpenbart at troppen trenger en vitamininnsprøytning, og Moyes gjorde ingenting for å fikse det selv om det gikk nesten fire måneder fra han ble bekreftet som manager til transfervinduet stengte.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

 

Men laget Moyes tok over er ikke et vinnerlag. Som fyren over sier,det er ribbet av kvalitet. Når gjorde egentlig Fergie et virkelig godt kjøp før RvP?

 

Ryktes at United hadde speidere på Vidal btw.

Vel United i 2013/14 er fortsatt et mye bedre lag enn det det var i 1986. Ikke nok med det, Moyes har betydelig flere midler enn det SAF hadde. Laget har sine mangler, men vil nå ikke si at det er ribbet av kvalitet, hvordan vant vi ellers ligaen i fjor og to år før? Laget på papiret skal være godt nok til å kjempe i toppen.

Lenke til kommentar

Vel United i 2013/14 er fortsatt et mye bedre lag enn det det var i 1986. Ikke nok med det, Moyes har betydelig flere midler enn det SAF hadde. Laget har sine mangler, men vil nå ikke si at det er ribbet av kvalitet, hvordan vant vi ellers ligaen i fjor og to år før? Laget på papiret skal være godt nok til å kjempe i toppen.

 

Det er sant. Er ikke det jeg sa, er det vel? Sammenligner ikke de to situasjonene. I fjor var unntakstilstand. At vi vant ligaen er et mirakel, for det var viterlig drittspill fra ende til annen (med unntak). At de andre lagene var enda dårligere er intet annet en overraskende. Men nå skal det sies at hvertfall City underpresterte i fjor.

 

På papiret syns jeg ikke vi har lag til å kjempe med City og Chelsea. Sier ikke at tilstanden nå er bra nok, langt i fra. Vi bør absolutt komme topp 4 i år, noe jeg fremdeles tror vi gjør.

Poenget er at laget har falt bak de andre topplagene de siste årene IMO, SAF var nok ene og alene grunnen til at vi gjorde det så bra som vi gjorde.

Lenke til kommentar

 

Hva skal vi gjøre da, sitte tålmodig og bare holde kjeft? Det er da en selvfølge at vi stiller et jævlig stort spørsmålstegn til Moyes, overgangsvinduet, byttene, lagoppstillinger og det taktiske sånn som sesongen nå har vært. Det skulle jo bare mangle.

 

Så du tror andre supportere ikke ville klagd dersom laget deres gikk fra gull med 11 poengs margin til å kjempe om en 5-6. plass?

 

Det største problemet er ikke resultatene, det er fremdriften. Vi ser ingen forandringer, spillestilen er enda kjedeligere enn den var på sitt "verste" under SAF. Ta Rodgers som et eksempel. Resultatene uteble i fjor, men man så jo forandringer, Liverpool spilte jo mer underholdende enn de hadde gjort på lenge. Vi ser ingenting av dette under Moyes!

Selvfølgelig skal man få lov til å stille kritiske spørsmål til hvordan det går med laget om dagen, men samtidig må de som har fått ansvaret få lov til å få sitte lenge nok til at de kan snu skuta.

Uansett hvilke lagoppstillinger og bytter Moyes foretar seg vil jo noen være uenige i logikken hans, sånn er fotball-supportere generelt, og derfor må han til en viss grad være sta og stole på seg selv og støtteapparatet.

 

Jo de ville så klart ha klaget, men er forskjell på å klage og sukke over å miste "suvereniteten" fra en sesong til en annen, og det å klage og sukke over det samme etter å ha mistet den største manageren gjennom moderne tid.

Det var så store pene ord her inne fra United-leiren om "tålmodighet", "tid", og "å støtte den nye manageren uavhengig av navn" før sesongstart, nå er det vel snart ikke annet enn dommedags-profetier.

 

Dere er i en overgangs-fase, deal with it.

 

Om dere kaster Moyes overbords nå, vitner det bare om at dere er like ille som oss andre som kaster trenere likt papirtørkler etter en håndjeger.

Det vitner også da om mangel på ordentlig lederskap fra øverste hold, da man må stå støtt i motvind og stole på de folkene man ansetter.

 

Forventet dere å gå fra kjedelig Ferguson-fotball til feiende flott Guardiola-fotball når Ferguson selv fikk utnevne sin etterfølger?

Dere har strengt talt ikke spilt morsom attraktiv fotball siden typ midten av 90-tallet, da er det for dumt å skylde på Moyes for at dere fortsetter med den samme gamle fotballen Ferguson virket å sverge til.

 

 

Det er lett i etterkant å sitte og si at Moyes ikke er riktig mann for United, eller at han aldri var det, men nå som han først er ansatt bør han få tid til å faktisk sette ordentlig i gang med jobben sin.

 

 

 

Edit:

Sier som jeg har sagt andre steder, Ferguson-effekten har nok vært mye større enn folk flest har skjønt, derfor stiller den Moyes i et enda dårligere lys enn først antatt.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Kan vel være begge deler? Vi vant ligaen i fjor, så troppen er per definisjon en vinnertropp. Samtidig er det pinlig åpenbart at troppen trenger en vitamininnsprøytning, og Moyes gjorde ingenting for å fikse det selv om det gikk nesten fire måneder fra han ble bekreftet som manager til transfervinduet stengte.

 

Så klart kan det være begge deler, men det som da tydeligvis ikke kom godt nok ut i fra posten min er at noen slakter troppen, mens andre mener den er god nok til liga-gull eller i det minste topp 4.

Sikker på at det ikke er manageren som utgjorde den forskjellen i antall poeng man nå ser på tabellen per dags dato?

 

Igjen, er det ikke flere spillere som takket nei til United?

Foruten å ikke være Ferguson, hvordan kan Moyes klandres for det?

 

Jeg tror faktisk United har hatt en fallende status i fotball-Europa over et par år allerede, og at den falt ytterligere da Ferguson utpekte en grå skotte med et anonymt navn for andre enn de som følger engelsk fotball.

 

 

Lenke til kommentar

 

Det er sant. Er ikke det jeg sa, er det vel? Sammenligner ikke de to situasjonene. I fjor var unntakstilstand. At vi vant ligaen er et mirakel, for det var viterlig drittspill fra ende til annen (med unntak). At de andre lagene var enda dårligere er intet annet en overraskende. Men nå skal det sies at hvertfall City underpresterte i fjor.

 

På papiret syns jeg ikke vi har lag til å kjempe med City og Chelsea. Sier ikke at tilstanden nå er bra nok, langt i fra. Vi bør absolutt komme topp 4 i år, noe jeg fremdeles tror vi gjør.

Poenget er at laget har falt bak de andre topplagene de siste årene IMO, SAF var nok ene og alene grunnen til at vi gjorde det så bra som vi gjorde.

Men da skjønner jeg ikke helt hva definisjonen av et vinnerlag er. Var vi ikke et vinnerlag i fjor bare fordi vi for det meste spilte kjedelig fotball, eller fordi vi ofte ofte vant ved å snu kamper helt på tampen? Kanskje det, men så er jo United ofte et "mirakel" se nå bare på CL finalene i 99 og 08.

Selv om vi spilte drittfotball hadde laget en syk vinnervilje, spesielt på høsten. Men det er nok mulig at det var SAF som var grunnen til det.

 

Mulig vi ikke har det, men dersom laget er helt skadefritt og RvP og Rooney virkelig er i form er det ikke så langt i fra. Nå er det jo ikke slik, det er vel kun Rooney som presterer, spillerne har jo falt flere hakk i fra fjoråret. Kanskje man har hatt et "blindt øye" i mens SAF regjerte og ikke så alle svakhetene, det kan nok hende. Virker i hvert fall som at enorm vinnervilje slår kvalitet.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal man få lov til å stille kritiske spørsmål til hvordan det går med laget om dagen, men samtidig må de som har fått ansvaret få lov til å få sitte lenge nok til at de kan snu skuta.

Uansett hvilke lagoppstillinger og bytter Moyes foretar seg vil jo noen være uenige i logikken hans, sånn er fotball-supportere generelt, og derfor må han til en viss grad være sta og stole på seg selv og støtteapparatet.

 

Jo de ville så klart ha klaget, men er forskjell på å klage og sukke over å miste "suvereniteten" fra en sesong til en annen, og det å klage og sukke over det samme etter å ha mistet den største manageren gjennom moderne tid.

Det var så store pene ord her inne fra United-leiren om "tålmodighet", "tid", og "å støtte den nye manageren uavhengig av navn" før sesongstart, nå er det vel snart ikke annet enn dommedags-profetier.

 

Dere er i en overgangs-fase, deal with it.

 

Om dere kaster Moyes overbords nå, vitner det bare om at dere er like ille som oss andre som kaster trenere likt papirtørkler etter en håndjeger.

Det vitner også da om mangel på ordentlig lederskap fra øverste hold, da man må stå støtt i motvind og stole på de folkene man ansetter.

 

Forventet dere å gå fra kjedelig Ferguson-fotball til feiende flott Guardiola-fotball når Ferguson selv fikk utnevne sin etterfølger?

Dere har strengt talt ikke spilt morsom attraktiv fotball siden typ midten av 90-tallet, da er det for dumt å skylde på Moyes for at dere fortsetter med den samme gamle fotballen Ferguson virket å sverge til.

 

 

Det er lett i etterkant å sitte og si at Moyes ikke er riktig mann for United, eller at han aldri var det, men nå som han først er ansatt bør han få tid til å faktisk sette ordentlig i gang med jobben sin.

 

 

 

Edit:

Sier som jeg har sagt andre steder, Ferguson-effekten har nok vært mye større enn folk flest har skjønt, derfor stiller den Moyes i et enda dårligere lys enn først antatt.

Så er jo spørsmålet hvor lenge han skal få lov til å sitte. Dersom det fortsetter slik som det er nå, er vi jo nødt til å komme til et punkt hvor "nok er nok". For da være grenser. Selvsagt vil folk alltid være uenige i det taktiske, men den feige defensive innstillingen han bringer med seg, som det å sette inn en ekstra forsvarsspiller når man leder på slutten for å så få en i fleisen, reagerer vel alle på.

 

Det er ikke noe poeng å drive å generalisere her, og si at dette er typisk for United-fansen. Slik er det med alle fans. Se nå bare på "Wenger-out" postene i Arsenal leieren før sesongstarten som et eksempel.

Mulig Moyes-tilhengerne snakket fint om det, men jeg var i det skeptiske hjørnet og mente vi burde satset på en manager av mye høyere kvalitet enn Moyes. Er fotsatt i samme hjørnet og mener hvis han skal sitte lenger er noe nødt til å skje NÅ. Vi ser jo ingen forandringer i det hele tatt, annet enn at spillestilen har blitt enda kjedeligere å se på.

 

Jeg bryr meg ikke om klubbens "rykte" i å holde på managere i et halvt århundre, jeg vil det beste for klubben. Dersom valget hadde vært mellom å sparke Moyes i morgen og ansatt en ny manager som hadde gitt oss resultater og fått fram positiviteten tilbake, eller å beholde Moyes i flere år bare fordi vi skal være så "unike" i forhold til andre klubber som sparker managere, hadde jeg lett valgt det første.

 

Det var det vel helt ærlig ingen som gjorde. Jeg forventet i det minste noen spillerkjøp, og kanskje en litt mer underholdende utgave av United enn det vi hadde under SAF, jeg forventet ikke resultater. Kall det naivt, men de fleste forventet i det minste NOE, noe positivt, et lys i enden av tunnelen. Det lyset ser vi helt ærlig ikke.

Nå ja, jeg synes vi spilte riktig så underholdende i 06/07 sesongen med 7-1 seieren over Roma som høydepunkt, men det får bli din mening :p

Lenke til kommentar

Ferguson og tildels Wenger er unikum, slike ser vi ikke igjen i fotballen, end of story. Å la feil man sitte ved roret for lenge er langt mer skadene enn å hive ut et par mann for å så treffe spikeren på hodet. Hvor hadde Liverpool vært med Dalglish eller Benitez enda? Rodgers er og var rett mann til deres prosjekt. Om noen år kanskje de trenger en annen type manager for å ta enda et steg, sånn er det bare. At kontuinitet er eneste vei til suksess er møkkaprat, det er faktisk untakene. Hvor mye har ikke Chelsea vunnet feks? Nå sier jeg ikke at United skal bli såpass ekstreme, men det er forbanna TULL at supportere skal stille seg bak en mann de i utgangspunktet ikke mener har de rette kredentialer. Moyes fikk jobben fordi Ferguson gav han den og det er faen ikke vår jobb å støtte en mann som styrer skuta feil vei. Jeg bryr meg om Man Utd og om at jeg får valuta for den tid og penger jeg legger i å følge klubben min. Fotball er underholdning og jeg blir ikke underholdt. Hadde jeg sett en visjon og et mønster for fremtiden hadde jeg gitt Moyes masser av tid, men han er dessverre bare en grå utgave av Ferguson. Vi trenger nytt blod i klubben med folk som tenker anderledes som som har en dokumentert KAPASITET og en plan for å føre oss til toppen av fotballkartet igjen.

 

Nå får vi svi for å ikke ha kjøpt godt nok i flere vinduer på rad (Ferguson enda mer skyldig enn Moyes), som jeg har skrevet her i MANGE år. Obvious shit is obvious.

 

Hvordan i svarte faen kan en leauge two spiller som Smalling få spille for oss? Støt i skoa.

 

Driter i hvilket lys det setter meg i (er vel neppe i et godt et her inne uansett) men jeg er i Moyes out kategorien. Vil ha inn en som prøver å spille ball.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Så klart kan det være begge deler, men det som da tydeligvis ikke kom godt nok ut i fra posten min er at noen slakter troppen, mens andre mener den er god nok til liga-gull eller i det minste topp 4.

Sikker på at det ikke er manageren som utgjorde den forskjellen i antall poeng man nå ser på tabellen per dags dato?

 

Igjen, er det ikke flere spillere som takket nei til United?

Foruten å ikke være Ferguson, hvordan kan Moyes klandres for det?

 

Jeg tror faktisk United har hatt en fallende status i fotball-Europa over et par år allerede, og at den falt ytterligere da Ferguson utpekte en grå skotte med et anonymt navn for andre enn de som følger engelsk fotball.

 

Özil gikk fra Real Madrid til Arsenal i sommer, til tross for at Arsenal ikke har vunnet noe som helst på lange tider. Spurs fikk kjøpt spillere som regnes som enorme talenter, som Lamela og Eriksen fra klubber som var langt nærmere å vinne hjemlig serie eller spille Champions League enn det Spurs er.

 

Kjøper ikke at United er så lite attraktivt nå at det ikke er mulig å forsterke med spillere i toppklassen, selv om Moyes ikke akkurat har gjort seg selv noen tjenester når det kommer til å gjøre United til en fristende klubb. Problemet til United i sommer var fokus på helt feil spillere og helt latterlig lave bud frem til vinduets aller siste dag. Bale ville valgt Real over United 100 av 100 ganger og Fabregas ville kostet £40+ millioner.

Lenke til kommentar

Planen var å bytte han ut etter 60, men planen var nok også at da skulle United alt være i ledelse. Så det han sa der kom nok bare litt feil ut. Selvfølgelig bytter man ikke ut Persie etter 60min når man ligger under 1-0. Akkurat som de ville aldri startet med fyren om de ikke trodde han i værste fall kunne holde 90 min uten å bli skadet igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...