Gå til innhold

David Moyes - Arbeidsledig


Latias

  

203 stemmer

  1. 1. Moyes rett mann for United?

    • Ja (United-supporter)
    • Nei (United-supporter)
    • Ja (ikke United-supporter)
    • Nei (ikke United-supporter)
    • Hvem er Moyes?


Anbefalte innlegg

Jones, Rooney, Welbeck, Januzaj, Smalling. Hvertfall 5 spillere som har hevet seg i år. Resten av laget derimot chillern.

 

Jones har i mine øyne vært like god sesongene før, han har bare vært offer for det faktum at andre har vært foretrukket foran ham - spillemessig har han vært like god imo. Rooney er vi begge enige om, Januzaj fikk først sjansen i år, men det har jo ligget i kortene at han skulle komme opp og få sjansen når han ble gammel nok. Moyes har ikke vært med på å "forme" gutten, det er vel snarere SAF-regimet (og reservelags-/U-trenere som har gjort). Smalling har vel ikke blitt noe særlig bedre, har han? Synes han leverer like jevnt som en berg-og-dalbane - akkurat som før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man har fulgt med Everton så skjønner man at David Moyes gjort Everton til det klubben er i dag.

David Moyes vant TRE(!) Årets manager med Everton og en haug andre måndenes manager, og påstå at Moyes har ''holdt everton tilbake'' blir rett og slett for dumt. Everton har ikke tatt et større steg nå enn under Moyes, synes de ligger akkurat helt likt. Everton under Moyes landet sånn omtrent rundt 5-8.plass og tipper de vil havne der i år også.

 

Greit nok at dere syter på Moyes pågrunn av det han har gjort i United(så langt) men han er en veldig god manager.

 

Hva han har gjort før er ikke relevant. Han har uten tvil gjort en god jobb for Everton ved å få dem opp, men det var på tide at noen andre tok det neste steget.

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig ståa blant United-supporterne her inne? Det var et par "Moyes out" i dagens kamptråd. Hvor mange vil gi han tid, og hvor mange ønsker at får sparken ASAP?

ønsker å gi han mer tid men dette kan ikke forsette. vi må bli bedre i løpet av sesongen eller kjøpe en god spiller for å vise ambisjoner. vinner vi ligacupen er sesongen reddet gjør vi ikke det og havner på utenfor cl så er det nesten man må vurdere om Moyes er rett man.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen fan av å sparke managere som har et godt prosjekt på gang. Chelsea har sparket mange av sine managere alt for tidlig (kommer ikke på en i farten som ikke burde sittet lenger). Jeg var helt enig i at Kenny Daglish var feil man for Liverpool, og nå kan Moyes vise til dårligere resultater, dårligere kjøp (om det er mulig!), og dårligere spill enn Kenny hadde for Liverpool. Kenny ble sittende til langt ut i mai, og Liverpool klarte vel ikke EL den sesongen. Ser ingen grunn til at Moyes skal få ødelegge laget like lenge når jeg ikke har tro på ham uansett.

Til og med SAF må se at denne signeringen er hans verste i karieren.

Lenke til kommentar

karisman er viktig, og det har han ikke mye av. SAF hadde det. hadde han fleipet og vært litt som Solbakken som også selv om det er motgang ikke ser ut som man skal i begravelse det gjør liksom ting bare værre.

 

og på tide å slutte med bortforklaringer fra Moyes. vi taper ikke pga uflaks, vi taper fordi vi spiller dårlig.

Endret av ZZZmich
Lenke til kommentar

Det stemmer. Og akkurat nå bringer manageren laget vårt motgang.

Moyes er grå som gråstein, og United er blitt ufattelig forutsigbart og kjedelig.

 

Han har tatt over noen andres lag. Gi mannen tid til å skape sitt eget lag. Moyes endret spillestilen til Everton de siste årene over til en mer spillende stil, men han trenger garantert litt for å venne seg til det nye spillermateriellet sitt.

 

Ang. sammenligning med Rodgers og Liverpool, sa Mourinho sa det godt før de møtte Liverpool. Rodgers er heldig som *ikke* har spilt CL enda, for det gir ham veldig mye mer tid til å jobbe med taktikk, spillestil og lagbygging enn de lagene som er i CL. I tillegg røk vi tidlig ut av cupene i fjor, så da fikk BR enda mer tid på seg. Det gir ham en fordel mtp å implementere en ny stil. Moyes har ikke hatt denne "luksusen" i år, så man må regne med at det vil ta noe mer tid for ham.

 

Jeg regner med at Moyes vil gjøre noen grep kanskje allerede nå i januar, eller ihvertfall til sommeren. Men husk at han er en manager som er vant til å klare seg med lite midler, og legger nok en del prestisje i få få max ut av de han har, i stedet for å kjøpe nytt hver gang noen ikke presterer.

 

Vi får se hvordan det utvikler seg, men jeg er helt sikker på at United kommer til å løfte seg igjen med Moyes som manager. Dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot om Moyes får fyken idag. Han er ikke rett mann for United og han har ikke noe spennende prosjekt på gang. Det eneste han har gjort er å sparke det beste trenerteamet i England(verden?) og erstattet det med trenerteamet til Everton.

 

Folk snakker om at vi ikke må bli en bruk og kast klubb. Det er jeg enig i. Men det er lov å kaste ting som var gjennområttent når man fikk det.

 

De "ekte" supporterne vil heller se Moyes i 4-5-6-7 år uten resultater som kan føre til at klubben går fra å være verdens største og en av de beste til å bli en middelshavsfarer i PL uten utsikter for å kjempe i toppen på mange mange år. Da er du inne på en totalt feil vei. Klubben er alltid viktigst. David Moyes betyr ingenting i forhold til det. Er du ikke riktig mann, så er du ikke riktig mann. Det er ikke komplisert en plass.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tenker at han bør få denne sesongen og egentlig også den neste. Han bør få vise at han kan gjøre det bedre med enda et overgangsvindu og noen nye spillere inn. Fakta er at stallen er alt for dårlig. Det mangler en 5-6 spillere i sentrale posisjoner for å være en reell utfordrer igjen;

 

- Venstreback

- Stopper

- 1-2 sentrale midtbanespillere

- Kantspiller(e)

 

Når det sies likte jeg aldri ansettelsen av Moyes og så denne situasjonen komme for lenge siden. Har en magefølelse på at SAF valgte Moyes mye pga. at de har relativt lik bakgrunn og like verdier, det har ikke en dritt å si. Resultater er alt, i tillegg til underholdningsaspektet. Moyes er en grå, kjedelig og stygg skotte og kommer aldri til å gjøre klubben mer sexy eller attraktiv for topp-talentene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan være, men kantspillerne er tross alt bedre enn det som er på sentral midtbane (som faktisk ikke skaper noen ting). Er dessuten dritt lei den håpløse spillestilen til Moyes, hvor ballen på død og liv skal pumpes inn i boksen fra alle mulige vinkler. Det neste som skjer er vel at han kjøper inn Andy Carrol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot om Moyes får fyken idag. Han er ikke rett mann for United og han har ikke noe spennende prosjekt på gang. Det eneste han har gjort er å sparke det beste trenerteamet i England(verden?) og erstattet det med trenerteamet til Everton.

 

Folk snakker om at vi ikke må bli en bruk og kast klubb. Det er jeg enig i. Men det er lov å kaste ting som var gjennområttent når man fikk det.

 

De "ekte" supporterne vil heller se Moyes i 4-5-6-7 år uten resultater som kan føre til at klubben går fra å være verdens største og en av de beste til å bli en middelshavsfarer i PL uten utsikter for å kjempe i toppen på mange mange år. Da er du inne på en totalt feil vei. Klubben er alltid viktigst. David Moyes betyr ingenting i forhold til det. Er du ikke riktig mann, så er du ikke riktig mann. Det er ikke komplisert en plass.

Se på de 2 første sesongene til Ferguson, da var det klare beskjeder fra mange om at dette ikke var riktig valg. Utgangspunktene var selvsagt veldig forskjellig. Dog var Ferguson en "vinner" og hadde utrettet mye mer en Moyes har gjort med Everton. Så det går an å sammenligne. De United fans som trodde på topp 2 plass før 1.sept hadde på seg tjukke SAF-briller. Sannheten er at troppen er ribbet for kvalitet når man tar vekk de 3 beste spillerne. Tiden der dere snudde alle kamper fra å ligge under med 1 mål til å vinne fra 80.min og inn er forbi. Det kan skje untak men ikke like ofte som før. Tar man vekk disse snuoperasjonene så hadde United gjort det betydlig svakere i fjor.

Lenke til kommentar

Se på de 2 første sesongene til Ferguson, da var det klare beskjeder fra mange om at dette ikke var riktig valg. Utgangspunktene var selvsagt veldig forskjellig. Dog var Ferguson en "vinner" og hadde utrettet mye mer en Moyes har gjort med Everton. Så det går an å sammenligne. De United fans som trodde på topp 2 plass før 1.sept hadde på seg tjukke SAF-briller. Sannheten er at troppen er ribbet for kvalitet når man tar vekk de 3 beste spillerne. Tiden der dere snudde alle kamper fra å ligge under med 1 mål til å vinne fra 80.min og inn er forbi. Det kan skje untak men ikke like ofte som før. Tar man vekk disse snuoperasjonene så hadde United gjort det betydlig svakere i fjor.

Hvor mange ganger må vi si det? Det er en stor, stor, stor forskjell på det laget SAF tok over kontra Moyes. SAF tok over et aldrende og middelmådig lag. Moyes tok over et vinnerlag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se på de 2 første sesongene til Ferguson, da var det klare beskjeder fra mange om at dette ikke var riktig valg. Utgangspunktene var selvsagt veldig forskjellig. Dog var Ferguson en "vinner" og hadde utrettet mye mer en Moyes har gjort med Everton. Så det går an å sammenligne. De United fans som trodde på topp 2 plass før 1.sept hadde på seg tjukke SAF-briller. Sannheten er at troppen er ribbet for kvalitet når man tar vekk de 3 beste spillerne. Tiden der dere snudde alle kamper fra å ligge under med 1 mål til å vinne fra 80.min og inn er forbi. Det kan skje untak men ikke like ofte som før. Tar man vekk disse snuoperasjonene så hadde United gjort det betydlig svakere i fjor.

Du kan ikke sammenligne Ferguson og Moyes, og United da og nå. To helt forskjellige ting. Og ALLE visste at troppen trengte forsterkninger. Moyes hadde plenty av tid til å ordne forsterkninger. Jeg kjøper det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...