Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

"Eu godkjent 7/3 2014." Men neste PKK er i oktober 2015, må si jeg blir litt skeptisk når den blir godkjent så lenge etter fristen uten at det nødvendigvis forteller noe om standen på bilen. Den har også byttet motor, spør etter evt. papirer og hvorfor. Er det kun motoren eller andre ting byttet, girkassa f.eks? Ikke heng deg oppi at det er stoffseter, skinnseter kommer etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja han brøt nok vikeplikten, men gjelder det når bilen han har vikeplikt for har så stor fart. Det var nok klart i det han kjørte ut, hvis jeg banker rundt ett hjørne midt i byen så kan jeg lett få det samme til å skje. Men da skjer det jo fordi jeg grisekjører , sak burde vært opprettet :p

Lenke til kommentar

Da har jeg avtale i morgen ettermiddag for å se og prøve BMW'en og eventuelt kjøpe. Men om det blir kjøp, er det noe papirer eller kontrakter jeg må ha med? Hvordan gjør jeg det med omregistrering og forsikring osv.?

 

Og hvis jeg skal betale ca 40.000 for bilen, skal jeg ta det med i kontanter eller er det dumt?

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Det at man kan få skylden for å ikke overholde vikeplikt i enkelte situasjoner er smått utrolig. Noen steder har man ikke spesielt mye sikt. Hvis man begynner å kjøre når det blir klart for den strekningen av veien du fysisk kan se og en tulling kommer i alt for stor fart og kjører inn i deg slik at du sitter med skjegget i postkassa, det blir for dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte meg ett sett ubrukte "Zumbo" felger i går. 4 stykk 17x7 for 3000kr. Noen som vet noe eller har erfaringer med disse? Er Dekk4.no som fører dem, men er lite info å finne hos dem annet enn det selvfølgelige selvskrytet,

Uansett kosta de jo ikke allverdens, men hadde vært greit å få hørt om folk hadde noen erfaringer :)

 

6872_18x75-zumbo-gtr-blackline_31.01.201

 

Er ikke så fan av hvitt, så skal legge Plasti Dip på dem. Mørk sølv eller noe slikt.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Kjøpte meg ett sett ubrukte "Zumbo" felger i går. 4 stykk 17x7 for 3000kr. Noen som vet noe eller har erfaringer med disse? Er Dekk4.no som fører dem, men er lite info å finne hos dem annet enn det selvfølgelige selvskrytet,

 

Uansett kosta de jo ikke allverdens, men hadde vært greit å få hørt om folk hadde noen erfaringer :)

 

6872_18x75-zumbo-gtr-blackline_31.01.201

 

Er ikke så fan av hvitt, så skal legge Plasti Dip på dem. Mørk sølv eller noe slikt.

Dette er billige kina felger som de har importert billig for å selge billig.

 

Er mange norske importører som tar inn kina-felger som har blitt rebrandet til eget, gjerne norsk, merke.

 

Hvor mye veier hver felg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...