Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Det at man kan få skylden for å ikke overholde vikeplikt i enkelte situasjoner er smått utrolig. Noen steder har man ikke spesielt mye sikt. Hvis man begynner å kjøre når det blir klart for den strekningen av veien du fysisk kan se og en tulling kommer i alt for stor fart og kjører inn i deg slik at du sitter med skjegget i postkassa, det blir for dumt.

Ja, vi har et jævlig kryss her oppe, hvor eierene nekter å klippe buskene sine.

 

Jeg er overrasket over at det er bare 2 som har kræsja der.

 

På vinteren er det fullt av snø, og ingen sikt, på sommeren er det grønt og ingen sikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

"Bare 2", haha :)

Vett ikke hvordan det er i din kommune, men de fleste kommuner har noen regler ala:
«Du som eier eller bruker av en eiendom er ansvarlig for at vegetasjonen ikke skaper farlige trafikksituasjoner».

Lenke til kommentar

"Bare 2", haha :)

 

Vett ikke hvordan det er i din kommune, men de fleste kommuner har noen regler ala:

«Du som eier eller bruker av en eiendom er ansvarlig for at vegetasjonen ikke skaper farlige trafikksituasjoner».

Jeg bor i Troms.

 

AKA Den norske varianten av Texas.

 

Åh, nevnte jeg at det er rett ved lokalbutikken? :D

Endret av Ted Bundy
Lenke til kommentar

Dette er billige kina felger som de har importert billig for å selge billig.

Er mange norske importører som tar inn kina-felger som har blitt rebrandet til eget, gjerne norsk, merke.

Hvor mye veier hver felg?

Får de levert på fredag :) Var det jeg regnet med, til den prisen. Hvorfor lurer du på vekten?

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke kjører på ting og provoserer dem til å bli ovale går det nok lang tid før de blir det ;)

Jeg har dunket Rota felger selv, og det er tydelig at de ikke er like sterke som Volk felgene de kopierer.

De funker veldig fint helt til man er borti noe med litt for mye kraft, da gir felgen etter...

Men igjen, jeg syns det er greit å knatte en felg enn at opphenget må få mer smerte :p

Eneste kjipe er om felgen tar med seg opphenget i støten da :S

Lenke til kommentar

Hvis du er glad i vannplaning kjøper du nankang etc.

Dugende pris kommer an på dekkdimensjon egentlig..

Jeg kjøpte et sett med Bridgestone Potenza RE070 i 225/45 17 til min bil og de ga jeg 6 lapper for..

Dette er dekk som kommer orginalt på nyere STI'er og på nissan gtr.

Og de var imponerende bra faktisk =)

Lenke til kommentar

Spørs litt hvilken bruk du har. Men jeg ville ikke gått for de billigste alternativene. Jeg har mid-range som vinter på min og sommer på poloen og har ikke merket noe problemer med det valget. På vinter ville jeg vært mer nøye på god kvalitet på gummien.

 

Det finnes noen billig-merker som har grei kvalitet, men det er en grunn til at de er billigere. Ofte så er kjøre egenskapene greie nok i daglig bruk, men det er når ekstrem situasjonen oppstår du merke forskjell på bra og dårlig dekk. I tillegg slites billig-dekk mye raskere (som betyr at du kun sparer kortsiktig..)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Gratulerer! Så jo bra veldig bra ut :)

 

Edit: Hvem er det som fører Apollodekkene, og hvilken pris ligger de på?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...