Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du synes det, virker den 523'en jeg postet som et godt kjøp? God pris ifht. stand/kilometer?

 

Og er dette bekymringsverdig?:

Eneste jeg kan sette fingen på er at klarlakken har sleppi på takluke. Hadde samme problemet på bakluke og panser, men det fikk jeg lakkert opp av Aleen billakk på Åssiden.

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

 

Om du synes det, virker den 523'en jeg postet som et godt kjøp? God pris ifht. stand/kilometer?

 

Og er dette bekymringsverdig?:

Eneste jeg kan sette fingen på er at klarlakken har sleppi på takluke. Hadde samme problemet på bakluke og panser, men det fikk jeg lakkert opp av Aleen billakk på Åssiden.

 

Ser ut som et godt alternativ. Synd den mangler xenon og sportsseter, men man får ikke topputstyrt E39 i den prisklassen.

 

Det tyder vel på at den har vært omlakkert, men sjekk opp i hva det koster å fikse det i hvert fall. Det trenger ikke være en dealbreaker.

 

Er ikke 23 den dårligste motoren? :p eller det 28?

Den minste motoren er 2.0 150hk, den ble erstattet av en 2,2 170hk i 2001.

 

2,8 literen er på 193hk.

Lenke til kommentar

Både alder og kilometerstand tilsier at det er lurt å tenke seg veldig godt om. Spesielt om man har grunn til å forvente at man skal kjøre mye.

 

Man kan få mange greie førstebiler til 50k som har gått under halvparten av det den har gått, og som er noen år nyere.

 

Vurder driftsutgifter og forsikringskostnader nøye, og se an hva slags bilhold du er ute etter, Banksy. Det er lov å være litt ufornuftig når man handler førstebil, men det er en fordel om man tenker over det først. Impulsive bilkjøp kan fort bli bomkjøp, og det er ingenting med den der som tilsier at du bør ha det travelt med å handle fordi du kan gå glipp av en god mulighet - det bør være uproblematisk å finne en tilsvarende bil på et senere tidspunkt.

 

Konkret, hvilke krav har du til bil, og hva slags bilhold er du ute etter? (og har du planer om å redusere vedlikeholdskostnader ved å gjøre ting selv?)

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Var på biltilsynet i dag for å godkjenne senk. Fikk senken godkjent! Skulle bare mangle når jeg bare har senket 30/15 og TUV papirer og alt var i orden.

 

Men skjønner at folk heller kjører uten godkjenning enn å få det godkjent! Skulle jo pirke på ALT! LED i tåkelysa, at tåkelys var sota osv.. Tåkelysa er orginalt sota, men det trodde han ikke noe på... Flotters! Men fikk heldigvis bare en "muntlig mangellapp" og at jeg måtte bytte når jeg kom hjem...

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

Wooah! Det skulle en ikke tro når det er snakk om japse :p

 

Hvilke felger skal du ha på SX-en?

 

Bimmer som ble godkjent i dag! SX'en kommer jeg ALDRI til å ta på biltilsynet :p

 

Prøver å få solgt de gamle felgene jeg har nå også kjøpe disse: http://www.ebay.com/itm/18X9-5-10-5-22-VARRSTOEN-ES221-WHITE-5X114-3-WHEEL-FIT-NISSAN-300ZX-TURBO-240SX-/400625628643?pt=Motors_Car_Truck_Wheels&hash=item5d4725f5e3&vxp=mtr

Lenke til kommentar

Er det egentlig noen krav til eksosanlegg utenom at utslipp skal være godkjent og at alle katalysatorer er på plass?

 

Har oppdaget at det er en del rust under, akkurat i skjøten fra de første rørene som kommer fra motorblokka (2 rør pga V6) og det å bytte ut 4 rør kommer til å koste usannsynlig mye etter de prisene jeg har funnet på nett. Er det noe i veien for å kutte av de rustede endene og sveise på rør imellom?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Duo: Hahahaha, var ikke helt skivebom fra min side allikevel da :p Så du skulle selge felgene dine, tror de hvite blir knall!

 

E.C.: Det er et et avgasskrav og støykrav.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Han som prøvde å selge den Veilside Fortune RX7'en, hadde han regget den med body kitet?

 

Edit: Er det i det hele tatt mulig å få det registrert? Er jo sinnssykt bredt.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Dersom hun som ble påkjørt hadde headset med musikk på og ikke fulgte med på det som skjedde rundt seg så har hun seg selv å takke. ALLE har vikeplikt for utrykningskjøretøy og burde vel uansett følge med i trafikkbildet rundt seg. PS håper det går bra med dama for det.

 

Politiet har ikke påkjørsrett, de har ganske strenge regler for utrykning og de skal være 100% sikker på at personene/bilene de kjører forbi har sett utrykningen og viker.

 

Detter er en vanskelig sak da både politibilen og kvinnen har vikeplikt for hverandre. Farten på politibilen har mye å si for utfallet, de kan ikke ha flatpedal over forgjengeroverganger bare fordi de har blålys og sirener..

 

Var på biltilsynet i dag for å godkjenne senk. Fikk senken godkjent! Skulle bare mangle når jeg bare har senket 30/15 og TUV papirer og alt var i orden.

 

Men skjønner at folk heller kjører uten godkjenning enn å få det godkjent! Skulle jo pirke på ALT! LED i tåkelysa, at tåkelys var sota osv.. Tåkelysa er orginalt sota, men det trodde han ikke noe på... Flotters! Men fikk heldigvis bare en "muntlig mangellapp" og at jeg måtte bytte når jeg kom hjem...

 

Jeg var og fikk godkjent madammens sin Polo med 55/55mm senk denne uken. Jeg vil påstå at damen som sjekket bilen var veldig hjelpsom. Bilen var for lav til at tverbukken kom under bunnplaten, så etter noen forsøk på å sentrere bilen slik at den gikk klar (hjulene som var problemet), så fikk jeg kjøre opp på klosser.

 

Det skal sies at personen ikke hadde spesielt mye peiling på bil og styra voldsomt med å forstå TUV-papirene. Men jeg har et positivt inntrykk. Hadde også glemt å ta med del 2 av vognkortet, så fikk brev dagen etter om at dette måttes leveres inn sammen med dokumentene de hadde digitalisert og lagt ved bilens dokumentasjon.

Lenke til kommentar

Var på biltilsynet i dag for å godkjenne senk. Fikk senken godkjent! Skulle bare mangle når jeg bare har senket 30/15 og TUV papirer og alt var i orden.

 

Men skjønner at folk heller kjører uten godkjenning enn å få det godkjent! Skulle jo pirke på ALT! LED i tåkelysa, at tåkelys var sota osv.. Tåkelysa er orginalt sota, men det trodde han ikke noe på... Flotters! Men fikk heldigvis bare en "muntlig mangellapp" og at jeg måtte bytte når jeg kom hjem...

De ville ikke tro på at lysene var sotet orginalt?

 

Regner med du er en ungdom?

 

Kunne du ikke bare bedt hun om å søke det opp på internett?

Lenke til kommentar

 

Var på biltilsynet i dag for å godkjenne senk. Fikk senken godkjent! Skulle bare mangle når jeg bare har senket 30/15 og TUV papirer og alt var i orden.

 

Men skjønner at folk heller kjører uten godkjenning enn å få det godkjent! Skulle jo pirke på ALT! LED i tåkelysa, at tåkelys var sota osv.. Tåkelysa er orginalt sota, men det trodde han ikke noe på... Flotters! Men fikk heldigvis bare en "muntlig mangellapp" og at jeg måtte bytte når jeg kom hjem...

 

Jeg var og fikk godkjent madammens sin Polo med 55/55mm senk denne uken. Jeg vil påstå at damen som sjekket bilen var veldig hjelpsom. Bilen var for lav til at tverbukken kom under bunnplaten, så etter noen forsøk på å sentrere bilen slik at den gikk klar (hjulene som var problemet), så fikk jeg kjøre opp på klosser.

 

Det skal sies at personen ikke hadde spesielt mye peiling på bil og styra voldsomt med å forstå TUV-papirene. Men jeg har et positivt inntrykk. Hadde også glemt å ta med del 2 av vognkortet, så fikk brev dagen etter om at dette måttes leveres inn sammen med dokumentene de hadde digitalisert og lagt ved bilens dokumentasjon.

 

 

Det var en eldre kar fra Bosnia som sjekket min bil. Usikker på hvor mye han kunne også. Jeg kjørte jo inn der med US-blinkers som jeg har koda. De sa han ingenting på...

 

 

Var på biltilsynet i dag for å godkjenne senk. Fikk senken godkjent! Skulle bare mangle når jeg bare har senket 30/15 og TUV papirer og alt var i orden.

 

Men skjønner at folk heller kjører uten godkjenning enn å få det godkjent! Skulle jo pirke på ALT! LED i tåkelysa, at tåkelys var sota osv.. Tåkelysa er orginalt sota, men det trodde han ikke noe på... Flotters! Men fikk heldigvis bare en "muntlig mangellapp" og at jeg måtte bytte når jeg kom hjem...

De ville ikke tro på at lysene var sotet orginalt?

 

Regner med du er en ungdom?

 

Kunne du ikke bare bedt hun om å søke det opp på internett?

 

 

Nope, var sikker på at jeg hadde spraya tåkelysa.

 

Jepp, jeg er 20 år.

 

Gikk med en liten diskusjon på soten, men LED pærene måtte jeg bytte ut med en gang jeg kom hjem. Særlig som det skjer!

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...