Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han som prøvde å selge den Veilside Fortune RX7'en, hadde han regget den med body kitet?

 

Edit: Er det i det hele tatt mulig å få det registrert? Er jo sinnssykt bredt.

Den bilen er nå godkjennt med singelturbo, og har vært innom BT etter at kittet kom på. Usikker på om det er i vognkortet, men så lenge man ikke endrer sporvidden og ikke har ting stikkende uttafor (vinge) så går det meste greit:)

Lenke til kommentar

Eneste som kan by på noen eller en del problemer er vel dashbordet.

Sitter og ser på kandidater til bilkjøp, og mange av de som er fine i eksteriøret har stoffseter, mens jeg vil ha skinn. Dermed tenker jeg at jeg heller kan kjøpe en med stoff også bytte til skinn senere, i stedet for å vente på en som har begge deler på plass.

 

Noen som for øvrig har kjørt pre-face 520iA av E39? Altså den med 150hk i stedet for 170hk? Hvordan er den å kjøre?

 

Og hvis de har gått rundt 260-270.000 kilometer, er det veldig mye i forhold til 40.000 kroner og førstebil?

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

 

 

Volvoseter det der?

 

Jupp, bildet er fra en V60.

 

Ok, så kjent ut. Har de samme setene i min bil tror jeg (v40). Er meget fornøyd med dem. Volvo har etter min mening i lengre tid hatt noen av markedets beste seter.

 

Fra seter til noe helt annet...

Akkurat fått meg ny bil og lurer litt på hva som er gode vaske/renseprodukter til både inne og ute?

Noen hint/tips?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I og med at forrige kandidat ble solgt rett før jeg ringte, så har jeg funnet et nytt alternativ, nemlig denne. Likte fargen, også var den generelt sett ren og pen. Er pre-facelift, så har 150hk på 520'en i stedet for 170hk, så får se hvordan den går når jeg tar en prøvetur. Tok en telefon til selgeren tidligere i dag og han sa at den var uten rust, nettopp vært på EU-kontroll hvor det har blitt byttet en god del slitedeler, som bremser og endeledd. Eneste jeg misliker litt er at det er stoffinteriør, men det så jo greit ut likevel. Så litt ut som noen flekker på førersetet, men.

 

Får 40.000 inn på konto i morgen, så tenker å ta en tur på torsdagen for å se og prøvekjøre, og eventuelt kjøpe. Hva tenker dere om bilen? Det ser jo bra ut? Og for å prute litt, hva tenker dere er skambud og hva er akseptabelt?

Lenke til kommentar

Så jo ganske strøken ut. Om det er relativt bra dekk som han sier så slipper du å tenke på den utgiften i minst 2 år framover, det er jo et pluss. Med mindre du finner noe som er uregelmessis på bilen så vet jeg ikke helt hvor mye du kan få prutet ned. Hjelper litt å ha med et par argumenter på hvorfor du mener prisen er for høy, det at du vil betale minst mulig er ikke en av dem. Heller ikke alle som gidder å slå av på prisen om det ikke haster for dem å selge, den har jo ikke ligget ute mer enn 10 dager og åpenbart blitt investert litt i på en nylig EU-kontroll. Det er jo lov å prøve seg, kanskje får du den et par tusenlapper billigere.

 

Angående 520 med 150hk: har sittet på i en sånn, den går absolutt framover den ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...