Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Gratulerer! Så jo bra veldig bra ut :)

 

Edit: Hvem er det som fører Apollodekkene, og hvilken pris ligger de på?

Alle jeg snakker med vil heler selge meg continental:) de sier at apollo er gode i et halvt år, og så er de ferdige:)

 

Hvor lenge kan jeg regne med å ha ett sett continentaldekk om keg går for dem? Nankang varer såvidt to sesonger så vurderer å investere nå som jeg har en mer normal profil (215/45-17)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Continental er de mest komfortable dekkene jeg har eid. Desverre så var de helt utslitt etter 10 000 km, og det synes jeg er alt for lite egentlig, med normal, pen og økonomisk kjøring... Derfor skal jeg ikke ha Continental mer iallefall.

 

Har de siste årene brukt Nokian som vinterdekk, og er utrolig fornøyd. Nå skal jeg ikke påstå at disse er best, men mine erfaringer og hva jeg hører av andre som bytter til Nokian så virker det å være overlegent. Nå skal det vel kanskje tas i betraktning at hvis man først bytter ut sine gamle vinterdekk mot nye, så bytter man kanskje til teknologi som gjerne er 3-4 år mer moderne enn de gamle.

 

Er utrolig fornøyd med Michelin, og har vel bare kjøpt Michelin sommerdekk de siste årene. Det er dyrt, men det synes jeg det er verdt.

 

Er det noen som har erfaring med Nokian sine sommerdekk?

Lenke til kommentar

Jeg skal av prinsipp aldri ha Continental-dekk igjen. Piggdekk som holder litt over en sesong er ikke bra nok.

 

Michelin-dekkene syns jeg slites litt for fort. Jeg vurderte Nokian sommerdekk da jeg har best erfaring med de som vinterdekk, men de ble for dyre i denne omgang.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Er utrolig fornøyd med Michelin, og har vel bare kjøpt Michelin sommerdekk de siste årene. Det er dyrt, men det synes jeg det er verdt.

 

Er det noen som har erfaring med Nokian sine sommerdekk?

 

Hvordan er slitasjen på dem? Om Michelin varer et par år så er det ett greit valg over Continental for min del. Vil abre ha noe som er bedre enn Nankang, siden jeg som sagt nå går ned fra 18 til 17 felger, og får mer dekk å velge mellom.

Jeg tenker at uansett hva jeg velger av de dyre, så er de bedre, og bråker mindre enn det jeg er vant med.

Lenke til kommentar

Gratulerer! Så jo bra veldig bra ut :)

 

Edit: Hvem er det som fører Apollodekkene, og hvilken pris ligger de på?

 

Jeg googlet lett for noen dager siden, og fant kun indiske sider som førte Apollo. I tillegg var det i kun størrelse ballong. Prisen var heller ikke noe å skryte av etter moms og slikt.

 

Apollodekkene fikk forsovet ikke like bra karakter i en større test av et tysk media (husker ikke link). Fikk akkurat godkjent bl.a for egenskaper på vann ved nød manøver og slitasje.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

 

Gratulerer! Så jo bra veldig bra ut :)

 

Edit: Hvem er det som fører Apollodekkene, og hvilken pris ligger de på?

Jeg googlet lett for noen dager siden, og fant kun indiske sider som førte Apollo. I tillegg var det i kun størrelse ballong. Prisen var heller ikke noe å skryte av etter moms og slikt.

 

Apollodekkene fikk forsovet ikke like bra karakter i en større test av et tysk media (husker ikke link). Fikk akkurat godkjent bl.a for egenskaper på vann ved nød manøver og slitasje.

Hmm, fant heller ingenting :/
Lenke til kommentar

Pr sett eller pr dekk?

 

Uansett, noen som vet om steder i Oslo hvor de bytter dekk for ~250kr og man ikke trenger å bestille time?

 

Så og si alle ehm "pakkisvaskene" gjør dette for rundt 200kr. Bare og spørre. Er vel mange skilt rundt om og som reklamerer for dekkskift til 200kr. Vet ikke helt hvor i Oslo du mener da, men iaf på øst sida av byen florerer det jo av slike sjapper.

 

 

Edit: Bare hold deg unna alle "seriøse" plasser som dekk1, vianor, dekkman osv osv, de tar seg gjerne veldig mye mer betalt.

 

Edit2: Tok meg ca 20 min i bakfylla med en kompis og gjøre det for hånd, så er jo mulig og gjøre det selv hvis man har jekken osv liggende i bilen...

Endret av SKAÐI
Lenke til kommentar

Prisen jeg regner på 1,- er totalt for bilen, altså vil et sett sommerdekk vare 10-15000km, mens det gjerne koster i underkant av 10000,- for et sett dekk i innkjøp.

 

Hva menes med å bytte dekk her? Bytte hjul, eller rett og slett legge om nye dekk på felg?

 

Hvis det første, jeg ville ikke sluppet noen av disse lugubre sjappene til med luftverktøy for å skru til nye hjul på min bil.. Momentverktøy vet de knapt nok hva er, og det er de beste av de!

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

 

 

Prisen jeg regner på 1,- er totalt for bilen, altså vil et sett sommerdekk vare 10-15000km,

 

Vil et sett dekk kun vare i 10-15k km? Det er jo knapt 2 sesonger med kjøring? Er ikke det litt lite da?
Jeg bytter stort sett etter ca en sesong, noen ganger halvannen.

Store dimensjoner og sånt gjør sitt, særlig kombinert med en aktiv kjørestil.

 

Det blir nok fort rundt ti tusen km pr sesong for meg..

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...