Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet hvor den 535i'en står, og det er ikke i USA ph34r.gif

 

 

Edit:

 

 

 

Han er nok ansatt i det Amerikanske forsvaret, for bakgrunnen på bildene hører til en av de 3 basene i Ramstein området, sørvest i Tyskland, rett ved byen Kaiserslautern. Bor ca 20-30k amerikanere der nede, samt 20ish norske familier.

 

Du ser på skiltholderen bak så står det Pentagon Car sales som selger biler inne på Ramstein, og på bensin pumpa står det AAFES som er butikk/bensin kjeden som gir alt mulig rart til dem der nede.

 

Er innom Ramstein et par ganger i året, triller mye tøft. 535i er ikke så "stort" for dem, eller dyrt, som det er for oss. Føler meg nesten kjip med min 530i der inne.

 

 

 

Endret av SvennAndre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet hvor den 535i'en står, og det er ikke i USA ph34r.gif

 

 

Edit:

 

 

 

Han er nok ansatt i det Amerikanske forsvaret, for bakgrunnen på bildene hører til en av de 3 basene i Ramstein området, sørvest i Tyskland, rett ved byen Kaiserslautern. Bor ca 20-30k amerikanere der nede, samt 20ish norske familier.

 

Du ser på skiltholderen bak så står det Pentagon Car sales som selger biler inne på Ramstein, og på bensin pumpa står det AAFES som er butikk/bensin kjeden som gir alt mulig rart til dem der nede.

 

Er innom Ramstein et par ganger i året, triller mye tøft. 535i er ikke så "stort" for dem, eller dyrt, som det er for oss. Føler meg nesten kjip med min 530i der inne.

 

 

 

De kjøper bilen fra USA eller får de den amerikansk "utstyrt"?

 

Hører hele tiden på en radiokanal i bilen som sendes fra Tyskland til det Amerikanske forsvaret. THE EAGLE. Bare sånn waddup.

 

Hvilken 530 har du?

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Er faktisk ikke helt sikker på hvordan bilkjøpet utføres i detalj, men jeg vil tro de får USA versjoner fra BMW i Tyskland eller noe lignende.

 

 

The Eagle ja, hihi. Hvordan får du inn den i Norge? Mister signalet etter 10 mil når jeg kjører fra Ramstein, sånn ca.

 

 

E39 her i gården. Har en dårlig showcase i signatur, har vært for lat å ta bilder.

Lenke til kommentar

Er faktisk ikke helt sikker på hvordan bilkjøpet utføres i detalj, men jeg vil tro de får USA versjoner fra BMW i Tyskland eller noe lignende.

 

 

The Eagle ja, hihi. Hvordan får du inn den i Norge? Mister signalet etter 10 mil når jeg kjører fra Ramstein, sånn ca.

 

 

E39 her i gården. Har en dårlig showcase i signatur, har vært for lat å ta bilder.

 

Jeg har også lurt på hvordan jeg får den :p Mye hjernevask-reklame men ellers god musikk og kjekt med de amerikanske radiohostene.

 

kjører med mpg og miles på bilen min også... kan jeg ikke bo i statene kan jeg hvertfall late som!

 

The EAGLE kan tunes inn på FM 105,5 for dere Stavangerz.

Endret av Amberlamps
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må være flott å jobbe i det Amerikanske forsvaret... De har helt ville rabatter på allerede billige ting (sett med norske øyne).

De må først og fremst komme seg til Ramstein da, de fleste som er der er på vent, enten på vei hjem eller til Afghanistan / Irak. Ytterst få (prosentmessig) som jobber der daglig.

 

 

 

Er faktisk ikke helt sikker på hvordan bilkjøpet utføres i detalj, men jeg vil tro de får USA versjoner fra BMW i Tyskland eller noe lignende.

 

 

The Eagle ja, hihi. Hvordan får du inn den i Norge? Mister signalet etter 10 mil når jeg kjører fra Ramstein, sånn ca.

 

 

E39 her i gården. Har en dårlig showcase i signatur, har vært for lat å ta bilder.

 

Jeg har også lurt på hvordan jeg får den :p Mye hjernevask-reklame men ellers god musikk og kjekt med de amerikanske radiohostene.

 

kjører med mpg og miles på bilen min også... kan jeg ikke bo i statene kan jeg hvertfall late som!

 

The EAGLE kan tunes inn på FM 105,5 for dere Stavangerz.

Enten så er det no artig radiofrekvens greier og jordens atmosfære den spretter ned på, eller så er det kanskje mange Amerikanere i Stavanger generelt pga olja og sånt? Ikke vet jeg.

 

 

Kan jo ta litt bilder av bilene som er til salgs på Ramstein neste gang jeg er der, om det er noe intresse. Om ikke annet for å ha noe å gråte over? cry.gif

Endret av SvennAndre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Når jeg jobba på Kiwi som ryddegutt, bodde det en amerikaner i topp-etasjen i leilighetskomplekset over butikken.

 

Han var iallefall i Stavanger pga. Nato-basen, bodde vel der i 2-3 år.

Han kjørte 335i e46 cab -_- .

Lenke til kommentar

Hvis det var 335i så må det nesten ha vært en E90 :)

 

Uansett, slike koster alt fra $15.000 til $25.000 brukt her borte. Før jeg kjøpte mercedesen så kikka jeg på en 335i Sedan, hadde gått 90.000 miles, fullt utstyrt med navigasjon osv, og de skulle ha $15.000 for den. Men har lest at det er en god del feil med bensinpumpa på den modellen, som kan føre til at du får motorstopp i hytt og pine, så jeg gikk for en annen bil istedenfor. Angrer heller ikke, kjempefornøyd med bilen min, selv om 335i nok også hadde vært en morsom bil, og den har definitivt penere interiør enn W203 mercedes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvis det var 335i så må det nesten ha vært en E90 :)

 

Uansett, slike koster alt fra $15.000 til $25.000 brukt her borte. Før jeg kjøpte mercedesen så kikka jeg på en 335i Sedan, hadde gått 90.000 miles, fullt utstyrt med navigasjon osv, og de skulle ha $15.000 for den. Men har lest at det er en god del feil med bensinpumpa på den modellen, som kan føre til at du får motorstopp i hytt og pine, så jeg gikk for en annen bil istedenfor. Angrer heller ikke, kjempefornøyd med bilen min, selv om 335i nok også hadde vært en morsom bil, og den har definitivt penere interiør enn W203 mercedes.

Jeg er 100% sikker på at det var en E46, forskjellen er relativt stor.

Mulig jeg husker feil og at det var en 330i da.

Lenke til kommentar

Hvordan er VW Golf? Driftsikkre? Ser etter første bil:)

Jeg har selv en VW Golf med piggfrie vinterdekk og den er en drøm å kjøre på vinterføre! Jeg kommer meg opp og ned bratte bakker uten problemer :) Har funnet ut at den har litt problemer med å kjøre i tung snø/sludd/slaps, men ikke mange biler som ikke har det. Bilen min er også varm etter 5 min noe som er ett ekstra pluss! Ambefaler VW Golf på det sterkeste, Puegeot 306 er også veldig god startbil. Håper dette har hjulpet deg med bilvalget!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...