Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Når du skrev "Jeg opplever ikke andres bruk av tåkelys som problematisk, og det er de færreste som kjører rundt i "unormale"/lave biler her hvor jeg bor" regnet jeg ikke med at du snakket om konkret hendelse. Dersom du ikke så en meter foran deg med fulltlys, er det jo klart at en kombinasjon av nærlys og tåkelys vil reflekteres bra nok i det tette snødrevet til at sikten til møtende bilister blir redusert på grunn av "lysveggen" som oppstår.

 

Kjører man i 40-50 km/t er sikten så kort med tåkelys (selv når det ikke er tett snødriv/tåke), at man neppe vil klare å stoppe for en hindring som plutselig er der. Ja, man ser veibanen foran bilen lettere med tåkelys, men da har man fokuset for nære bilen og man kan/vil oppdage hindringer når det er for sent.

Endret av >Jonas<
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et litt offtopic spm. Har bilen min på finn.no, får telefoner fra "bruktbilmarkedet", der de garanterer å selge bilen bla, bla, bla.. Er det lureri? Er så lei av E-poster fra Nigeria at jeg nesten ikke stoler på noen lenger..Det er ikke et 815 nummer.

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Har et litt offtopic spm. Har bilen min på finn.no, får telefoner fra "bruktbilmarkedet", der de garanterer å selge bilen bla, bla, bla.. Er det lureri? Er så lei av E-poster fra Nigeria at jeg nesten ikke stoler på noen lenger..Det er ikke et 815 nummer.

 

Jeg får fått så mye dritt via annonser på finn.no, så jeg ville ihvertfall vist varsomhet ved slike tilbud. Gjør en reasearch på firmaet, se om de har godt/dårlig rykte, hør med andre om de kjenner til firmaet osv.

Lenke til kommentar

Har et litt offtopic spm. Har bilen min på finn.no, får telefoner fra "bruktbilmarkedet", der de garanterer å selge bilen bla, bla, bla.. Er det lureri? Er så lei av E-poster fra Nigeria at jeg nesten ikke stoler på noen lenger..Det er ikke et 815 nummer.

 

Jeg får fått så mye dritt via annonser på finn.no, så jeg ville ihvertfall vist varsomhet ved slike tilbud. Gjør en reasearch på firmaet, se om de har godt/dårlig rykte, hør med andre om de kjenner til firmaet osv.

 

 

Da gjør jeg det. :)

Lenke til kommentar

Mange som gjør slik her borte, tror de har en festeanordning de setter der du kan feste slepetau, så slipper de og borre hull i frontfangeren for å feste skiltet.

 

Veldig greit hvis de skal selge bilen til en stat som ikke trenger skilter frem.

Men det er jo tyske skilter, og det står Location: Germany på brukeren. Bakgrunnen ser USA ut. Fatter ingenting. Har jo også oransje blinklys.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg leste ikke på skiltet engang, bare så hvor det var plassert.

 

Mulig det er av samme grunn da, at de ikke vil borre hull i frontfangeren. Ikke at det har noe å si hvis det alltid skal sitte et skilt der.

 

Eller kanskje de faktisk synes det ser penere ut med skiltet på siden, Alfa Romeo -stil :)

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Men bilen er da i USA (legg merke til bilene i bakgrunnen) OG har de amerikanske side-refleksene. Mange stater som ikke krever skilt foran, så dette er kanskje en "HEDER OG ÆRE" til Tyskland og BMW.

 

http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=582824

 

Ingen tvil om at du hører hjemme i statene, Amberlamps.

 

Aldri vært i tvil om det.

 

 

 

Måtte bygge meg min drømme 5-er nå som jeg har siklet på F10 forumet.

 

Bensinmotor med kreftehester, hvit utpå (skulle helst vært beige, men får ikke det med M-pakke), champagnefarget interiør hvor den nedre delen er svart (slippe svarte skittmerker etter passasjerer som ikke kan løfte beina) og selvfølgelig individual treverk. Tror dette kunne blitt en fin europacruiser. Komfortseter med massasje og ventilasjon er et must!

 

Det eneste minuset er at det ikke er metallic lakk. Skikkelig kjipt å få steinsprut da det ikke er noe klarlakk på disse som jeg vet om.

 

 

 

 

 

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...