Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen erfaringer med VW polo? er snakk om førstegangskjøp ungdom, prisklasse rundt 25-30k

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32131881

Ville sjekket denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31487510

Litt over budsjett, men den har ligget ute lenge, så er sikkert prutningsmonn. Gode motorer, og de bruker lite bensin tross størrelsen. Ligger vell på 0.75 på langkjøring .

Vurderte den selv en stund, men endte med en Mazda MX6 i steden:)

Lenke til kommentar

Noen erfaringer med VW polo? er snakk om førstegangskjøp ungdom, prisklasse rundt 25-30k

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32131881

Ville sjekket denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31487510

Litt over budsjett, men den har ligget ute lenge, så er sikkert prutningsmonn. Gode motorer, og de bruker lite bensin tross størrelsen. Ligger vell på 0.75 på langkjøring .

Vurderte den selv en stund, men endte med en Mazda MX6 i steden:)

Fancy var den ihvertfall, men var nok litt over budsjett. Er vel kanskje litt lettere å få tak i deler til en VW polo?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ford Probe er spennende, er vel så nært du kommer en Mazda uten og måtte bytte ut Ford-emblemet, driftsikkert med andre ord.

 

Dog, vil tro de er dyre å forsikre og deletilgangen = 0.

Lenke til kommentar

Fancy var den ihvertfall, men var nok litt over budsjett. Er vel kanskje litt lettere å få tak i deler til en VW polo?

han skriver i annonsen av prisen er diskuterbar. Og bilen har ligget ute lenge uten å bli solgt (bildene er tatt på sommeren som du ser) så 35k er sikkert en mulighet.

 

Har ikke hatt noen problemer selv med min Mazda, og de er bygget på samme platform, så alle mekaniske deler er like. Det er lassevis av disse i USA, og deletilgangen er helt OK dersom du er komfortabel med å bruke e-bay. Har selv aldri hatt bilen min inne hos hverken ford eller mazda, men regner med det er like dyrt der som hos andre merkeforhandlere.

 

Ford Probe er spennende, er vel så nært du kommer en Mazda uten og måtte bytte ut Ford-emblemet, driftsikkert med andre ord.

 

Dog, vil tro de er dyre å forsikre og deletilgangen = 0.

Forsikring vet jeg ikke. Betaler 4000kr i året for MX6en, som 25åring med delkasko. Har dog en del rabatter gjennom fagforening. Bilen ble produsert på Flat Rock, Michigan, side om side med de amerikanske utgavene av MX6 og 626. De euuropeiske Mazdaene kommer dog fra Japan, men delene er de samme om man ser bort fra karosseri og interiør.

 

Interiør og karosserideler kan være trøbbel å få tak i her på berget. Teknisk sett så tror jeg ikke det er noe problem da nesten alle Mazda 626 V6 deler passer på denne.

Lenke til kommentar

Hva er reglene på endring av lys på bilen? Jeg tenker å bytte om til LED-tåkelys og xenon hoved- og langlys..

Du må ha lyktehus laget for xenon, som selvsagt må justeres riktig, og som har cutoff og fokuspunkt riktig (tror man må ha projektor på kjørelys)

Du må ha lyktespyler.

Du må ha automatisk høydejustering.

 

Automatisk høydejustering er en sensor som sitter på fjærene bak, og som er koblet på motorer på lysene foran. Om du ikke har denne sensoren eller disse motorene så koster gjerne en sensor rundt 1000kr, og motorene vet jeg ikke.

En ordentlig lyktespylersats koster fort over tusenlappen + arbeid.

Ordentlige lyktehus med kontrollbox og pærer sklir fort over 5000kr.

 

Skal du ha det gjort på verksted så skulle de ha rundt 10 000kr for det når jeg bodde i sverige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg har kosa meg i helja med Volvo XC70 Ocean Race!

 

Fikk ikke tid til å kjøre den mer enn 370 kilometer men jeg har dommen klar: Denne hadde jeg kjøpt om jeg hadde hatt råd! Jeg driter i om jeg ikke har inntatt mitt tyvende år enda, perfekt var den!

 

D3 med 163hk, rekkefemmer og automat er en fantastisk kombinasjon. Måtte hatt den i brun (twilightbronse) med svart/brunt interiør.

 

For en komfort! :love:

 

Skulle også stoppe i veikanten, der var det en grøft med dyp snø. 19 tommers akebrett for sommer stod også på. Kom meg heldigvis opp da de to bakerste dekka stod på asfalt.

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=kc84Vla8YKY

Skinn på dashbordet jaaa

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...