Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Etter nesten to tiår i Møller har jeg aldri opplevd at ansatte tar inn ting som ikke har vært til salgs for menigmann pga guidelines. Det nærmeste jeg kan komme på er en Scirocco R-Line som ble importert et halvår før den egentlig ble sluppet og nevnte ClubSport, men var man tidlig ute kunne man snappe opp en selv når det kom så få som 11 stykker til Norge.

Det er jo forskjellige bil modeller som ikke blir tatt til Norge , men hvis jeg spør om importøren vil ta inn en spesifikk bil til meg burde vel ikke det være noe problem så lenge jeg betaler?

 

Et salg er et salg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er for det meste bare et estetisk problem om du ikke treffer på temperatur. Kvaliteten blir ikke verre enn den verste pæra. Spørsmålet er om du har lyst til å betale ekstra for å potensielt hindre forskjellig farge i lyktene. Det kan enda være noen år levetid igjen i den andre pæra, så det er jo tapte penger i å kaste begge pærene synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Det er jo forskjellige bil modeller som ikke blir tatt til Norge , men hvis jeg spør om importøren vil ta inn en spesifikk bil til meg burde vel ikke det være noe problem så lenge jeg betaler?

 

Et salg er et salg?

Dessverre ikke så enkelt. F.eks Golf GTI og R cab var det en en del interesse om, og mange selgere som hadde kunder som la penga rett på bordet, men ikke mange nok til å rettferdiggjøre import via offisielle kanaler. Det koster visst en del å legge til rette for import av en enkelt bilmodell med alt merarbeidet som ligger bak, men jeg er ingen ekspert på akkurat dette.

Volkswagen leverer mye kult, men du får hente det selv i Tyskland.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Ja jeg bytter ikke om jeg ikke må, får snakke med verkstedet om de nevner det. Håper bare det ikke koster så alt for mye, har vanligvis bare byttet H4 før og da er det jo 30 kr og bytte selv.

På forrige A6en røk en, og byttet den med en fra Biltema. Altså gammel Osram i det ene, ny Biltema i det andre. Ingen forskjell i bilde og farge...

Lenke til kommentar

Hva slags type merarbeid er dette? Synd modellutvalget i Norge er så begrenset. Men vi nordmenn skal vel bare ha passat eller tesla.

 

Kjenner som sagt ikke detaljene, men det er jo en selvsagt kostnad forbundet med hver modell som skal inn i Norge. IT-systemer salg, garantier, opplæring, typegodkjenninger, deletilgang, reparasjonssystemer, produktinformasjon og helt sikkert mye mer. Alt dette koster penger, og hvis man bare selger en håndfull biler sitter man ikke igjen med nok til å dekke dette.

 

Jeg stod den gang i kø for å bestille GTI cab, men fikk nei (selv som Møller ansatt). Måtte evt ta inn bilen som bruktimport og dekke alt styret selv. Gadd ikke det opplegget og kjøpte meg en Audi TT istedetfor.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært hos Toyota og forhørt meg om hva de skal ha for en xenonpære. Jo, de skulle ha 1699 kr... jeg trodde hun spøkte. Så da ble det Biltema, der samme pære koster 389 kr, dog av en annen kvalitet, men det er greit med den prisforskjellen. Så får jeg håpe at jeg får montert den på egenhånd uten komplikasjoner.

Det var stivt ja.

 

Siden det er en Toyota er det helt sikkert en guide på YouTube eller så du finner du noe på Google ?

Lenke til kommentar

Det var stivt ja.

 

Siden det er en Toyota er det helt sikkert en guide på YouTube eller så du finner du noe på Google

 

Jepp, det var ganske enkelt. Tok meg en kjøretur på en mørklagt landevei etterpå for å teste også, var godt lys og jeg ser ingen grunn til å velge Toyotas originalpære bare fordi den varer litt lenger.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...