Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestem deg nå for hva du mener, du sier det ene først og så det andre rett etter. Ikke så lett å forstå seg på.

Ring Elon, tror du trenger han til å argumentere for deg nå.

 

Altså, det var vell en åpenbar skrivebom. Det tror jeg du forsto også, du ville bare snu rundt på ting. 

 

Jeg skal rette opp, så kan du lese igjen. I mens kan du jo finne noe info på at argumentene dine stemmer mens du er i gang, eller droppe å bruke dette argumentet i fremtiden. 

Lenke til kommentar

Problemet er jo at alle som eier Tesla er de mest hovne på alle bilforum i verden.

 

Nei, det er faktisk omvendt. Problemet er at de som missliker tesla(av helt irrasjonelle ting) kommer med påstander som ikke stemmer, finner på ting osv. Når de blir forklart, med henvisninger til at dette ikke stemmer kommer de med slikt som du tar opp nå. Jeg er langt i fra hoven, jeg påpeker fakta og feil som blir lagt frem. Thats all. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hørt så mange løgner fra Tesla-eiere at det er helt utrolig. Det er ikke grenser for hva de bilene kan gjøre.

Hørte forresten at 5000 norske Tesla-er blir tilbakekalt nå. Noen har sett en Tesla som brukte blinklys. Tesla Motors Norge tilbakekaller bilene det gjelder og skal komme til bunns i dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg trodde jeg var den eneste personen i verden som visste man kan skru ned lysstyrken på slikt. Jeg føler alle kjører med en jævla lommelykt rett i trynet til en hver tid... Jeg ber ofte til og med passasjerer skru ned lysstyrke på telefonen.

 

Det er nok begrenset hvor mye man kan skru ned lysstyrken på Tesla skjermen.

Jeg tror jeg ville brukt pledd over skjermen på kveldstid. Det er egentlig svært få ting man trenger å se på navigasjon skjermen for mens man kjører.

 

*host host*:

post-35593-0-33580800-1543223014_thumb.jpg

 

Joda, jeg får justert ned lysstyrken en del men kunne gjerne tenkt meg muligheten til å slå skjermene helt av.

Jeg kan slå av den høyre skjermen men da er også radio og slikt av. Det skal sies at det ikke er så mye lys fra de når de er dimmet ned men å ha de helt av ville vært enda bedre.

 

Har ikke Mercedes "Skru av skjerm"-funksjonen de hadde i Comand tidligere? Under "Vehicle settings" og inni der et sted?

Lenke til kommentar

Helt sykt hvor smal en tofeltsvei plutselig blir i 300kmt. Jeg begynner å finne det ubehagelig på autobahn når jeg nærmer meg 180-190, det er nok for meg.

Er vel heller en vanesak, spesielt når man er vant til lav fart og brede veier her på E18. Kjører man nedover noen ganger i året er det ikke så smalt lenger, jeg ligger som regel i 170ish, og lakser selvfølgelig av og til hvis forholdene tillater det. A6en har jeg fått opp i 250, S8'en var sperra på 280. (Den skal teoretisk sett klare rett over 300)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...